Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
bjornaha

Den optimale

Recommended Posts

Det må bli Proraso i grønn tube :D.

Gir alltid topp skum, langvarig, smørende, velduftende og velgjørende,til en behagelig pris. Og så er den en virkelig klassiker innen tradisjonell barbering. Skulle jeg havnet på en øde øy, ville dette vært mitt førstevalg innen barberkrem.

Jeg har blitt mer og mer glad i TGR kremene etterhvert som jeg har blitt en bedre våtbarberer. Har to stk T&H (rose, UC) som har fått en fast plass innerst i baderomsskapet, siden skummet blir såpass mye dårligere enn TGR uansett vannmengde (porøst, lite fuktgivende), skjønt før jeg starter oppskummingen, liker jeg å ha temperatur på scuttlen, mulig det er en avgjørende faktor.

Men så er det nå en gang slik at skummet TGR produserer tørker inn til pulver etter ca et kvarter, noe som gjør at jeg må ta barberingen kjappere enn jeg liker. Noen som har en idé om et produkt som lager sammenlignbart skum, og som ikke tørker ut like kjapt?

Hadde vært spennende å høre hva som er deres favoritt ved tanke på komfort og resultat, uten tanke på lukt :)

Akkurat den vrien var litt vrien :) Enkelte produkter har jeg holdt meg unna nettopp pga lukten. Jeg nevner i fleng Proraso. Jeg er ikke noe glad i sterk mentol-lukt. For alt jeg vet er Proraso et framifrå produkt, men det har altså ikke fått innpass her i gården. I sin tid sendte barbershop.no meg en vareprøve med barberkrem fra Lucky Tiger. Egenskapene likte jeg godt, men ikke lukten. Forøvrig vil jeg gjerne slå et slag for Prorasos nye Pre/Post shave med Aloe Vera og grønn te (!) som barbershop sendte meg en vareprøve av for noen få dager siden. Dét var lukten sin det! ;) Det er også en barbersåpe i samme serie har jeg forstått. Kunne de bare lage en barberkrem i tilsvarende duft....

Du har flaks, Steinar. Barbershop selger vanligvis en barbersåpe som heter "Proraso Ultra Sensitive Skin Shaving Soap Cup with Aloe and Green Tea"(http://www.sesto-senso.com/proraso_shaving2.html#7). Den er mykere enn en vanlig såpe, og er nesten mer en krem. Har samme type skål skål som denne http://www.barbershop.no/proraso-barber ... skaal.html, men altså med en mildere såpe, som lukter likt som den du etterlyser. Barbershop er tydeligvis utsolgt for denne akkurat nå, men jeg tipper den dukker opp igjen.

Den er for øvrig meget god, og lukter såpass annerledes enn den grønne varianten, at den burde falle i smak :D.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this