Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Bertelsen

Hva har du på din barberhylle?

Recommended Posts

Mange av oss har nå mange kilo med såper, kremer og høvler.

Noen har så mange barberblader at de kunne smeltet dem om til en ny bil.

Noen kunne solgt alt utstyret og fått kjøpt en ny bil.

Og noen av oss selger bilen for å få kjøpt mer utstyr.

Vel, her kan du skryte om alt du har, og gjerne forklare hvorfor du skryter så fælt av det,

sleng gjerne opp noen bilder, så kan du skryte av fotoutsyret, og du kan plassere dama di naken i bildet - Så får du skrytt av henne å. ;)

Jeg starter med de små tingene jeg har nå, jeg har holdt på i en måned nå.

TH - Preshave oil, denne oljen koster mer pr. liter enn konjakken til kongen, lukter nok bedre enn kongen å, og den glir bedre enn alt jeg har vært borti.

TH - Luxury Shaving soap. ahh, denne lukter helt herlig! Og det skummet man får da gitt, dette var den første såpen jeg skaffet, angrer ikke et sekund!

TH - West Indian cream - Denne lukter også helt herlig, men jeg synes gliden er litt dårlig, så da passer det godt med Preshave'n som passer godt sammen med den, mtp duften.

Proraso - Grønn såpe, jeg var litt skuffet over denne først, trodde jeg ville få et mentolkick når jeg brukte den, men den har vokst over tid, den er nå en av mine favorittsåper, og jeg bruker den ganske ofte.

Jeg kommer til å føre inn flere her etterhvert.

Merkur Futur - Halleluja, hvis Jesus bestemmer seg for å fjerne uteligger-skjegget sitt kommer han til å bruke denne! Fint design, og den kutter skjegget fin-fint, litt vanskelig for en nybegynner kanskje, men man kommer seg etterhvert.

img2110of8.th.jpg

Bilde av kost: http://i41.tinypic.com/2e2kunl.jpg

Bildet av kosten er forøvrig det første bildet jeg noen gang har tatt med et speilreflekskamera. ;)

Den som får lengst liste kåres til Norges uoffisielle barberkonge! Dette er en utfordring til dere alle!

Jeg har en liten minimalist i meg. Men av og til kryper det også fram en materialist som tar overhånd. Jeg er faktisk overbevisst om at det fins flere veier til perfeksjonisme.

Barberhyllen min er minimalistisk. En Henckels Friodur 7/8, en Wapienica 5/8, en LUX DE-høvel, en tube RFM fuktighetskrem, en tube LR microsilver hudkrem, en tube proraso barberkrem og en boks baxter barberkrem.

Barberblad har jeg ca. 60 av, en pakke feather og en pakke merkur + mange pakker KAI.

Det går ann å hode det enkelt.

På min barberhylle har jeg:

En Vulfix #2235 Super :D

Merkur HD 34G :D

en pakke Derby Extra :D

TOBS Rose SC :| (Veldig god krem, men jeg foretrekker duften til T&H Rose)

Creed Green Irish Tweed SS :D

Musgo Real ASB :D (men nå begynner den å lukte litt harskt :? )

Jeg holder meg bare til barberhylla, men jeg ser for meg at dette fort kan bli en annen form for "Dagens barbering".

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.rugeartreating.rugeneralizedanalysis.ru generalprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ruhangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ru hardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.rujournallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.ru keepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.rukondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ru lactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.rulanguagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.ru learningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.runameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ru obstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.rupapercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.ru railwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.rurectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.ru secularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.rustungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this