Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Marius

Vært i New York og handlet "litt" :p

Recommended Posts

Deilig å fylle opp skapet på badet igjen :D :

ansiktspleiecp2.th.jpg

Vært på The Art Of Shaving og kjøpt det settet dere ser til venstre der. Grevlingkost inkludert, med olje, barberkrem og balm. Alt til bare 700 kroner. Kosten er av mellom-kvalitet og koster 50 dollar alene.

Kjøpte også pleieprodukter fra Jack Black på Sephora. Alt det til høyre kostet også ikke mer enn 700 kroner.

Prøvde grevlingkosten i dag, og gjett om det var noe annet enn svinebust a! Merket også at jeg hadde for lite vann med den. Jeg hadde på det jeg vanligvis brukte med svinekosten, men merket jeg måtte ha mye mer med grevling. Var hvertfall digg å slippe å myke den opp i flere minutter under varmt vann, var myk og god med én gang, ble nesten dobbelt så stor etter første barbering.

Nå har jeg endelig skjønt vitsen med barberolje.

Forskjellige produsenter hevder at den gjør hårene mykere, og forbedrer barberingen, men dette er bare tull. Når jeg har tatt en dusj og vasket ansiktet med en bra såpe, og gnidd meg inn med grevlingkosten, kan ikke hårene bli stort sett mykere.

Det jeg opplevde at barberoljen hjalp meg med, er å beskytte huden! Nettopp!

Beskytte huden mot de skarpe featherbladene i høvelen min. Når jeg smurte den på et par minutter før barberingen, så føles det ut som et tynt lag med gummi sitter under skjeggstubbene og over huden, slik at jeg ungår å kutte meg, og ungår å bli rød og irritert i huden.

Den røde irritasjonen er et direkte resultat av at du gnir et skarpt metalblad opp og ned over huden, og rett og slett skraper den opp. Dette forhindrer barberoljen helt. Når jeg var ferdig å barbere meg, var huden helt skinnende hvit og ren, og var ikke rød i det hele tatt. Så til alle med sensitiv hud, anbefaler jeg barberolje ;)

Den røde irritasjonen er et direkte resultat av at du gnir et skarpt metalblad opp og ned over huden, og rett og slett skraper den opp. Dette forhindrer barberoljen helt. Når jeg var ferdig å barbere meg, var huden helt skinnende hvit og ren, og var ikke rød i det hele tatt. Så til alle med sensitiv hud, anbefaler jeg barberolje ;)

Det er derfor man også barberer pass for pass, der man skummer seg inn mellom passene.

Men å bruke oljen slik kan være en ide, men det er mange typer "oljer" som er forskjellige da..

Merker at grevlingkosten er skikkelig spiss på hårene. Er dette vanlig? Er ikke vondt, men merker liksom at den stikker litt når jeg bruker den, dette er vel mest i begynnelsen av barberingen.

Merker at grevlingkosten er skikkelig spiss på hårene. Er dette vanlig?

Ja, det er normalt at koster hvor formen på busten er klippet til stikker fordi de tynne, myke tuppene blir klippet av. På koster hvor formen er bestemt når man former/lager busten er de myke.

Nei, her varierer det litt fra produsent til produsent. Jeg husker ikke helt i farta, men jeg er temmelig sikker på at Edwin Jagger, Merkur, Vulfix og Simpsons (produseres nå av Vulfix) ikke klipper av hårene samme hvilken type hår det er. Men det kan godt hende at det blir gjort hos noen for å gjøre kostene så billige som mulig, men samtidig tilby bedre hårtyper. Det er også derfor jeg selger Edwin Jagger, Vulfix, Merkur osv. siden kostene da kommer rett fra fabrikken. Dersom man kjøper kostene til produsenter som ikke lager de selv blir de som oftest dyrere eller av dårligere kvalitet.

Jeg vet ikke om The Art Of Shaving lager egne produkter, men det står navnet dems på alt i butikken, koster kremer og oljer.

Dama i butikken var veldig bevisst på at "denne varer så lenge, mens denne varer så lenge". Tror hun sa at min ikke varte lenger enn et par år, noe jeg synes hørtes rart ut. Den er veldig behagelig så vi får se hvordan den holder.

Ok, jeg vil vel tro at de lager egne kremer, oljer, osv. men jeg er ikke helt sikker. Kostene tviler jeg veldig på at de lager selv. De får nok bare trykt sin egen logo på kostene. Dette kunne også jeg gjort om jeg ville, dvs. levere koster fra Vulfix eller EJ med barbershop.no logoen på. Men jeg tror nok de fleste heller vil ha Vulfix, Edwin Jagger, osv. på kosten enn barbershop.no ;)

Ellers skal en god kost holde i minst 15 år, men dette kommer selvfølgelig an på hvordan man behandler den.

Jeg bryr meg egentlig ikke hva det står på den i det hele tatt. Men hadde vært fint om det sto mitt eget navn. "Vulfix" og "Edwin Jagger" derimot, betyr ingenting for meg.

Så vidt jeg forstår blir såpene til AoS laget i Italia, men jeg husker ikke i farten hvem av de italienske såpeprodusentene det er (Cella, Valobra..?)

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreatinggeneralizedanalysis generalprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasiron hardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidisease keepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpoint lactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirm learningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3listsnameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoon obstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimator railwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblock secularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this