Jump to content
Barbershop.no forum
Bertelsen

Krem med masse mint?

Recommended Posts

Hei!

Kunne tenkt meg en krem eller såpe med masse mint og/eller eukalyptus, har såpen fra Proraso, trodde det skulle være et heftig kick i den, men det ble litt smålig etter å ha testet kremen fra men-u.

Ta gjerne å anbefal det dere vet om, om barbershop fører de hadde det vært kjempebra. :)

Når det gjelder Proraso, så blir effekten sterkere om du bruker pre-post sammen med den, man fryser heftig etter en runde med prepost, så proraso shave, og etter barberingen skyller du med kalt vann, skal si det kjennes kalt ut :)

Ellers er jo MamaBears Awakening temmelig forfriskende også..

Alle såpene og kremene fra Fitjar vil være i butikken så raskt det nye systemet er ferdig (midten av januar).

Ellers er det som Asbjørn sier forskjell på å bruke kun Proraso, og sammen med Pre/Post. Bare for å være sikker, du har Proraso med eukalyptus, og ikke den med aloe vera?

Ja, det er den såpen med eukalyptus og mint.

Kjempebra, da får jeg bestille en fra Fitjar og mama bear, kunne tenkt meg nomad fra C&E å..

Kunne egentlig tenkt meg alt du har å tilby Andreas, får håpe jeg blir rik en dag.

Litt off topic her, Likte duften til T&H indian limes, noen som har erfaringer til colognen deres, evt. C&E sin? :)

Hei folkens! I startsettet fikk jeg grønn type Prorazo med unntak av aftershaven som var den hvite typen. Grønn type synes jeg lukter helt topp og/eller herlig! Men jeg liker ikke så godt den hvite aftershave lukten, noe som er fryktelig dumt da den hèler og avkjøler virkelig bra! Jeg tenkte på den grønne splash on, men den inneholder alkohol og har ikke disse pleiene stoffene (hvor det virker som produsenten finner på lange vanskelige navn fortløpende da han skrev innholdsfortegnelse..). Løsning for meg er å blande Prorazo pre krem med Liquid cream aftershaven, dette føles like godt på huden MEN med en fantastisk lukt fra Pre kremen.

My 2 cents bare..

Pokker.. Denne skulle ligge i Prorazo tråden, sorry.

Hvis jeg virkelig har lyst til å få huden frosset av mint og eukalyptus pleier jeg å ha et par dråper vademecum sammen med proraso. Om man synes lukten er behagelig er vel en smakssak, men effekten er intens!

Hvis jeg virkelig har lyst til å få huden frosset av mint og eukalyptus pleier jeg å ha et par dråper vademecum sammen med proraso. Om man synes lukten er behagelig er vel en smakssak, men effekten er intens!

Prøvde dette idag, sinnsykt for en effekt:D

:-) Det skal jeg prøve...

Ellers har jeg oppdaget at bruker du barber såpe/krem med disse cooling faktorene men man har 'blitt vant' så hjelper det å ha trynet dekket med skummet et minutt eller så, da kryper kulden tilbake. Jeg tar meg tid, så jeg gjør det klasiske å først såpe inn og fjerne før eg såper inn for barbering. Bruker jeg f.eks. proraso grønn lar jeg den da være 'på' en stund i prep steget. Vips så er den gode gamle jomfru kulden tilbake under *hele* barberingen :-)

du kan jo prøve snakebite fra fine accoutrements.heftigere såpen tror jeg ikke du finner.har også tilhørende aftershave

Jeg bruker jevnlig Fitjar mint extreme (den er vel erstattet nå og kalles Fogefonna?)

Uansett... den river godt i kjakene! :)

Proraso sin er også god, men Fitjar er fire hakk friskere :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...