Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Bertelsen

Skumme opp såpen, skummet kom bort?

Recommended Posts

Begynte å skumme opp en Truefitt and Hill luxury shaving sope her, med en helt ny EJ kost, og første erfaring med å skumme opp noe i det heletatt.

Begynte å skumme opp såpen, noe som gikk tilsynelatende fint, fikk en fin og tjukk lather etter en 30 sekunders "visping", tenkte jeg skulle fortsette litt til for å se hvor bra den kunne bli.

Plutselig ble alt skummet borte, tittet på kosten og den var smurt inn med såpe, men ikke noe skum.

Klemte til kosten for å se hva som ville renne ut, og til min begeistring rant det ut en grå veske, nærmest svart.

Først; Hvorfor ble skummet plutselig borte?

Så; Hvorfor ble vesken som rant ut av kosten grå, er dette fordi det var første gangen den ble brukt?

Jeg må forøvrig si at duften fra en helt ny grevlingkost var rimelig spesiell. ;)

Jeg må forøvrig si at duften fra en helt ny grevlingkost var rimelig spesiell. ;)

Spesiell i den forstand at det lukter normalt våt bikkje, eller våte barnehage-unger.. :)

Først; Hvorfor ble skummet plutselig borte?

Så; Hvorfor ble vesken som rant ut av kosten grå, er dette fordi det var første gangen den ble brukt?

Hm.. det var litt merkelig. Det er mulig det var noe smuss igjen i kosten etter produksjonen, men det virker jo litt rart det også. Du får si fra dersom dette fortsetter, har ikke hørt om noe slik før.

Ja, den duften blir heldigvis borte etter et par gangers bruk ;)

Fint at du har fått dreisen på såpen. Den vanligste årsaken til at skum forsvinner er at men ikke har fått nok såpe på kosten før man begynner å skumme opp. Et triks er å piske opp skum på såpen til du ser at skummet har små, fine bobler. Men dette forklarer dog ikke det grå skvipet du fikk... :D

Har drevet med litt detektivarbeid ang. den grå vesken, og har sett at andre folk har hatt samme problem de første gangene de har brukt kostene sine, fant ingen som opplevde det med samme kost som meg, men etter hva jeg har lest så har akkurat det samme skjedd med de; skummet har dødd ut, og en grå/svart veske er alt som ligger igjen i koppen/bollen.

De fleste har kommet frem til at det kan være rester av et kunstig fargemiddel.

Har sendt en mail til EJ ang. dette, er litt spent på om de faktisk bruker kunstig fargemiddel for å få kostene sine til å se bedre ut.

Hehe, de er jo så fine. ;)

Nei, har blitt så glad i min Futur nå, har så ekstremt mye planer.

Ny tv, ny stereo, vaskemaskin, kanskje en kniv, ny parfyme.

Må også kjøpe en ny ansiktssåpe, får irritert hud og litt utslett etter den fra Men-u. :x

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this