Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Silvertip vs. Super Badger - Stor forskjell?

Recommended Posts

Jeg har ikke hatt gleden av å prøve en silvertip kost enda, men jeg er særdeles fornøy med min Edwin Jagger Super Bager barberkost. Er det noen som har prøvd begge deler som kan si noe om hvor stor forskjell det er mellom disse to gradene av grevling?

Jeg har vel forstått det slik at Super == Silvertip?

Selv kjøpte jeg denne Merkur silvertip tingen, fantastisk god kost, foreløpig har jeg dog brukt den bare til barberkremer (Palmolive Classic, Edwin Jagger sandalwood og en sak fra Body Shop), og den skummer som bare rakkern, jeg dro fram min gamle "Pure bristle" ting fra Kiehl, og den ble virkelig slapp i sammenligningen nå..

Noen andre kan kanskje bekrefte om det er forskjell på super og silvertip, men jeg må iallefall si at jeg er utrolig fornøyd med min silver.

Slik jeg har forstått det, så er kvaliteten den samme på super og silvertip. Men til silvertip brukes kun hår som er naturlig hvite.

"One way to determine if a brush bears a 'super' or 'silvertip' badger hair load is to look at the color of the bristle tips. A true 'silvertip' brush has tips that are an off--white. A 'super' brush on the other hand has bristle tips that are a more sterile, slightly greyed white; moreover, the light color of the tips does not extend as far down the shaft of the hair."

"Silvertip badger is the most expensive and rare type of badger hair. The tips on this hair appear white naturally, without bleaching."

Link Wiki

Det er vel varierende?, man lager jo koster med forskjellige størrelser, den jeg har er riimelig stoor, men jeg liker det.

Tenkte dog å kjøpe en Best Badger hvis det kommer på lager igjen, for å se litt hvordan den fungerer.. Man må jo ha noen refereanser slik at man ikke trenger å si at folk absolutt MÅ kjøpe Merkur Vision og den dyreste kosten de har når man skal omvende venner og bekjente.. Min Vision henger godt til tørk iallefall, men kosten er digg..

Jeg har et par silvertip underveis, så jeg gleder meg til å teste ut om jeg merker noe forskjell. Sannsynligvis vil nok utformingen av kosten samt hvordan busten ser ut utgjøre en større forskjell, men det er jo uansett greit å ha litt å velge mellom. En av kostene jeg har underveis kostet faktisk kun 130 kr. Den er produsert i Kina og skal visst være ekte silvertip, kosten har iallefall fått mye skryt på B&B. Blir spennende og se om det er noe i det!

Det er ikke noe standardsystem for gradering av hårene, så det noen kaller Silvertip trenger ikke nødvendigvis være det beste. F.eks. så har Simpsons kun Super Badger som beste hårtype, men disse hårene er like bra som silvertip hos en del andre produsenter. Så det varierer altså ganske fra produsent til produsent.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this