Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
mythos

Stash

Recommended Posts

Regner med at de fleste her har et noenlunde entusiastisk forhold til barbering.

Jeg har vært på retropakken en stund, men har slitt med å få ny såpe. Tidligere fikk man slikt på nærsupern, men av stadig verre kvalitet. Så oppdaget jeg fitjarsoap og dette nettstedet!

Her er utsyrskisten:

1 "Happiness" barberhøvel i eske med speil. Made in China. ca 1993.

1 Bestefarshøvel. Tror det kan være en Gillette. Tipper noen her kan gi svar.

1 Merkur futur.

Barberkost:

Superbadge fra Fitjarsoap

Omega svinebust

Bilder av alt sammen kommer! Kinadingsen er ok, men litt lett. Futuren er aller best, mens Gilletten er god nok den og.

Omega har også såpe og krem. Temmelig bra og forfriskende, men fitjarsoapen slo vel knock out!

Omegakjøpet gjorde jeg hos en "barber" i Bergen. (Ved DnS)

Har en kinahøvel selv, samt et par indiske ellerno. Jeg syntes de var rett slette til bruk, så ok ut, men når man begynte å skru på de etc, så så man hvor billige de er.

Selv har jeg shoppet (litt for mye) på ebay, så jeg har en liten samling Gillettes, der er det mye brukbare høvler, så synd at Gillette ikke produserer og selger slike lengre..

Min kinahøvel er helt ok, men kan sikkert bli slitt ved mye bruk. Tror den ble kjøpt i Tyrkia, så det er exportvare. Kanskje bedre enn det som selges lokalt i Kina?

Ellers er nok Merkur Futur det grommeste jeg har prøvd. Måler de best Gilettene seg med dette?

Har en kinahøvel selv, samt et par indiske ellerno. Jeg syntes de var rett slette til bruk, så ok ut, men når man begynte å skru på de etc, så så man hvor billige de er.

Selv har jeg shoppet (litt for mye) på ebay, så jeg har en liten samling Gillettes, der er det mye brukbare høvler, så synd at Gillette ikke produserer og selger slike lengre..

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this