Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Andreas

Kiva.org

Recommended Posts

Oppfordrer alle til å bli med på Barbershop-teamet på Kiva.org http://www.kiva.org/community/viewTeam/?team_id=591

Kiva driver med mikrolån på person til person-basis, og gir deg muligheten til å låne penger direkte til personer i utviklingsland. All oppmerksomheten mikrofinans fikk etter at Muhammad Yunus fikk fredsprisen for sitt arbeid med Grameen Bank viser at dette er et godt system for å få til utvikling i fattige land. Mikrolån når ut til personer som vanligvis ikke ville fått lån i en vanlig bank, som f.eks. kvinner som ikke har eiendomsrett over land, bønder/kjøpmenn uten noe å sette som pant, personer som ikke kan lese, osv. I tillegg sier mange av personene som låner penger i stedet for bare å få nødhjelp at det gir dem en følelse av å oppnå noe i stedet for bare å sitte og motta penger. Det er klart at mikrolån ikke kan løse alle verdens fattigdomsproblem, men det er med på å gjøre livet til mange personer og familier bedre. Kiva fungerer veldig kort sagt ved at du låner ut penger til prosjekter på Kiva.org, disse blir betalt tilbake over en gitt periode, og du låner så disse pengene videre til et annet prosjekt. Litt mer info her: http://www.kiva.org/about/what/

Dødsbra... Jeg har alltid ment at mikrolån er den beste måten å bidra på, nest etter å dra ned og hjelpe til personlig. TV-aksjonen og hjelpetelefonen til Røde Kors er jeg skeptisk til, da store deler av beløpet går med til administrative kostnader.

Jeg har imidlertid problemer. Etter registrering så blir jeg "logget ut" med en gang jeg går på "Lend". Både i Google Chrome og i Firefox. Er dette noe kjent problem, eller er det noe muffens hos meg, vet du det?

Jeg har imidlertid problemer. Etter registrering så blir jeg "logget ut" med en gang jeg går på "Lend". Både i Google Chrome og i Firefox. Er dette noe kjent problem, eller er det noe muffens hos meg, vet du det?

Det virker som om alle prosjektene har fått donasjoner, og at det kanskje er grunnen? Husker det var slik rundt juletider også, og det tok vel en ukes tid eller noe før flere prosjekter var online igjen..

Currently, we are experiencing a traffic spike and all previously fundraising loans have been fully funded. Our team is working with Kiva's Field Partners around the globe to approve new loan applications every day.

Ja, det må ha vært noe sånt. Plutselig så funka det, og da lå det 3 entrepenører der. Da jeg skulle vise det til kona et par timer senere, så var det bare 1 entrepenør der, og det var en annen enn de 3 som jeg så først. :D

Det går jammen unna!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this