Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
McFly

Hårprodukter

Recommended Posts

Jeg har halvlangt hår og er veldig fornøyd med den nye Aveda Man serien. Shampo og Balsam i denne serien lukter fantastisk og passer bra til noe tørt hår.

Til styling bruker jeg Phyto relaxing balm for å roe ned krøllene og Paul Mitchell Tea Tree shaping cream etter dette. Virker flott :)

McFly

Jeg har aldri giddet å bruke så mye penger på hårpleie, men kjøpte nylig en shampo fra Anthony (den med kokosnøtt). Den lukter så utrolig digg, ikke syntetisk, men ekte kokosnøtt! Håret føles også bra, så jeg kommer nok til å bruke den fremover, spesiellt siden jeg liker kokosnøtt :D Balsam bruker jeg i blant, men har ikke så langt hår så vet ikke hvor viktig det er?

Nå er ikke jeg frisør eller ekspert på hårpleie, men for meg som har litt lengde på håret så merker jeg stor forskjell på å bruke balsam og ikke bruke det. Men det blir individuelt, og hvor mye penger man gidder å bruke spiller selvfølgelig også inn.

Men jeg vil virkelig anbefalle Phyto Relaxing Balm for de søm liker å ha litt lengde og som synes håret blir stort og uhåndterlig, spesielt rett etter man har vasket det.

McFly

Hmm, det hørtes interessant ut. Jeg får nærmest afro om jeg ikke kladder masse hårprodukter i håret etter jeg har vasket det. Balsam hjelper litt, men det er ikke alltid jeg tar meg tid til å bruke det. Hvor mye koster Phyto Relaxing Balm?

Har heller ikke pleid å bruke så mye penger på hårpleie, da jeg har halvlangt og ganske tjukt hår. Bruker sikkert opp en shampo i løpet av noen uker, og om jeg skal bruke f. eks. anthony sin til over 300 kr blir det voldsomt mye penger i løpet av et år.

"Afro" passer nok bra som beskrivelse av mitt hår etter vask også :D

Phytodefrisant Botanical Hair Relaxing Balm koster 120,- på strawberrynet.com, og jeg bruker en mengde på størrelse med et kronestykke hver gang. Jeg tar det i når håret er håndkletørt, legger håret slik jeg vil ha det og lar håret tørke litt før jeg tar på en lue. Lua beholder jeg på i en halvtime-time alt ettersom hvor good-hair-day jeg har eller hvor god tid jeg har :D

Jeg er nesten ferdig med min første tube nå, og den har holdt i over et halvt år, så den er ganske drøy. Jeg er veldig fornøyd med hva balmen gjør, og når man er vant til litt lengde på håret, er det hvertfall ikke for meg noe alternativ å klippe det kort eller prøve andre ting.

McFly

Hørtes jo ganske effektiv ut. Er det bra hold i den eller bruker du andre produkter i tillegg med tanke på styling? Forøvrig har jeg aldri tenkt på at en lue kan være et effektivt "anti-afro" middel! Skal jeg jaggu prøve..

Hvordan er forresten Anthony sin Shampo med tanke på hvor mye den får ut av lite? Må du bruke mye shampo for å få nok til alt håret?

Jeg bruker Paul Mitchell Tea Tree Shaping Cream i tillegg, jeg liker ikke at det ser ut som om det er så mye produkter i håret, og da er denne helt perfekt. Kremen er tørrere og ikke seig som kms og Renati, har kanskje ikke like bra hold, men for meg så kompenserer Phytobalmen og lua bra for dette. Eneste problemet kan være om lua er på for lenge, da kan håret fort se litt dødt ut, så viktig å sjekke regelmessig :D

Jeg har ingen erfaringer med Anthony, mulig Atomic kan hjelpe deg der, men med Aveda manserien bruker jeg en mengde på størrelse med en stor femkrone, både Shampo og Balsam ble kjøpt for tre måneder siden og den er fortsatt halvfull. Men jeg vasker bare to ganger i uka, har ikke behov for mer.

McFly

Hvordan er forresten Anthony sin Shampo med tanke på hvor mye den får ut av lite? Må du bruke mye shampo for å få nok til alt håret?

Jeg syns egentlig den er ganske så drøy i bruk. Har bare hatt den i et par uker så jeg kan ikke si hvor lenge den holder, men bruker en mengde shampo ca. på størrelse med en mandel. Det holder fint for meg (har ganske kort hår).

Alt jeg har kjøpt hittil av litt dyrere produkter har jo vært betraktlig drøyere enn alt jeg har handlet av rimelige produkter fra vanlige butikker. Får håpe det gjelder shampo og.

Hvor har du handlet produktene du nevner i første post, McFly? Mankind?

Paul Mitchell Tea Tree Shaping Cream kjøpte jeg på Balsam.no, den er drøy i bruk så den har vart i en evighet for meg. Phyto Balm får du som nevnt på strawberrynet.com.

Jeg kjøpte Aveda Man shampo og balsam på Inch i Hegdehaugsveien i Oslo.(inch.no). Vil forøvrig anbefalle en klipp der også, fantastisk sted og ikke snobbete eller formelt som de fleste andre stedene i den gata der. Bor du ikke i Oslo kan du jo høre om de vil sende produktene til deg på oppkrav, er jo noen som er greie og gjør det.

Et annet tips hvis ikke du må ha produktene nå, er å sjekke strawberrynet jevnlig. Sist jeg sjekket så hadde de nemlig to produkter fra Aveda Man serien, så kanskje de er i ferd med å ta inn hele. Jeg kommer hvertfall til slenge inn en bestilling på et av produktene siden jeg er så fornøyd med det jeg har prøvd. Venter bare på studielånet nå :D

McFly

Jeg slang inn en bestilling på Phyto hair relaxing balm for en stund siden og den har jaggu fungert bra de ukene jeg har brukt den! Fabelaktig produkt for de som har litt mer hår enn de har godt av, hehe. Den har iallefall roet ned håret mitt betraktelig. :)

Tror nok mandelregelen gjelder for hårprodukter i likhet med barberingskremer :D I de dager da jeg studerte jus i Bergen (hoppet av etter 1,5 år) sa frisøren min på Nikita at en flaske shampoo burde vare i 4 måneder. Varer den kortere bruker man for mye.

Ellers har jeg gode erfaringer med shampoo og balsam fra Redken for men-serien. Neste gang lurer jeg likevel på å prøve noe med sandalwood-duft. Synes sandalwood lukter så utrolig digg :D

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this