Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
HenrikWL

Hvilken hudtype har jeg?

Recommended Posts

Ja, jeg sliter faktisk litt med å kategorisere hudtypen min. :S

For å ta det jeg er sikker på først: i T-sonen har jeg fet hud, utvilsomt. Store porer, en del hudormer og tidvis en del kviser også, mest konsentrert rundt nesevingene. Det går litt i bølger; i perioder har jeg opptil flere på en gang, mens i andre perioder har jeg ingen. Så jeg har altså enten blandingshud eller ren og skjær fet hud.

Problemet er resten av ansiktet. Jeg kan ikke si at jeg føler meg "tørr og stram" i resten av ansiktet, selv om porene er en del mindre enn hva de er i T-sonen. Jeg merker aldri noe til klimaet (tørt, fuktig, varmt, kaldt, etc.) på huden i noen del av ansiktet. Det hender jeg får kviser andre steder enn i T-sonen, men disse er gjerne større og mer dyptsittende om det gir noen mening. En gang i jubelåret vil en av dem bli en slags "klump" som ligger under huden i måneder før den forsvinner.

Ja, det var vel det egentlig. Jeg bare lurer på om jeg skal følge tipsene for blandingshud eller tipsene for fet hud. :?

Når man først tar denne tråden..

Finnes det steder man kan få en profesjonell vurdering av sitasjonen i trynet?

Jeg observerte engang at det var noe på gang ved siden av stockfleth i oslo city, loreal/vichy ellernoen hadde en stand for å promotere sine produkter, der de fotograferte huden og viste deg hva problemene var, dette var dog litt orientert imot damene da, eller, jeg testet ikke :)

En profesjonell vurdering kunne vært interresant, for avogtil så slår alt feil, og man sitter hele/halve dagen med iritert hud, noe som er lite morsomt..

Til HenrikWL: Jeg ville nok sagt at du har blandingshud. Jeg ser at det kanskje ikke har stått helt nøyaktig i guiden, man kan godt ha blandingshud uten at den må være tørr og stram i resten av ansiktet. Så jeg ville brukt produkter uten olje i t-sonen, mens i resten av ansiktet høres det ut som om du har ganske så normal hud.

Jeg har faktisk aldri vært hos hudpleier selv siden jeg for det meste har ganske grei hud, men det hadde jo vært interessant å prøve det. Her i Washington DC finnes det en egen Grooming Lounge for menn der man kan få barbering (dessverre bare med Fusion og ikke kniv), hudpleie, fotpleie og alt mulig rart bare for menn (det er visstnok også bra musikk, mulighet for å få en drink eller øl mens man venter, osv.) Så det virker jo litt mere fristende å stikke til et slikt sted enn en vanlig hudpleiesalong. Tenker i alle fall å stikke innom der så fort jeg har litt tid, så kanskje jeg får noen ideer til hvordan man kunne fått til noe slikt i Oslo ;) Fant en del ulike her:

http://www.magicgruppen.no/hudpleie.htm

http://www.hudpleieklinikken.no/

http://www.hudogfotklinikken.no/Klinikker_901_1000.asp

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this