Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
bbas

Nybegynner trenger hjelp!

Recommended Posts

Hei, og takk for en virkelig fin side! Fant fram til dere via google, og trenger altså hjelp med litt hudpleie. Fant akkurat ut i en guide over her en plass at jeg har en noe fet hud. Jeg får lett hudormer, små kviser og reagerer på parfymer med alkohol. Kjøpte i sommer noe fra Clarins Men: Exfoliant Visage Avtive Face Scrub(ikke prøvd ennå) og Antiperspirant Deo Stick (Veldig god og lukter godt!). Har fra før noen produkter jeg har fått: Nivea Visage Gentle Face Scrub, Cosmica ansiktskrem for menn og L'Oreal Men Expert Hydra Expert Moisturising Lotion. Har brukt Nivea Face Scrub et par ganger, og huden kjennes glatt og fin etterpå, men hudormene og småkvisene dukker til stadighet opp... Jeg bruker en vanlig Nivea Extra Strenght Body Lotion etter dusj(for da føles ansiktet og hendene så tørre). Denne virker litt "tykk" for meg, men jeg kan lite.

Så kommer det store spørsmålet: Hva anbefaler dere som de BESTE produktene for meg? Har liten skjeggvekst, og bruker maskin til det (trenger altså ikke barber-produkt-anbefalinger)

Skal jeg kjøpe mer Clarins eller noe annet? Gjerne spesifikt hvilke produkter dere anbefaler!

På forhånd takk! :)

Hei!

Beklager litt seint svar, jeg er for tiden i USA og har hatt noen problemer med internett den siste tiden.

Jeg har dessverre ikke prøvd alle produktene du nevner, men skal svare så godt jeg kan. Siden det virker som om du har fet hud bør du passe på at du ikke bruker en fuktighetskrem som er inneholder mye olje eller er for tykk. Dersom du bruker body lotion på ansiktet er nok dette ikke optimalt. Du bør heller gå for en fuktighetskrem som ikke inneholder olje, f.eks. Anthony Oil Free Facial Lotion, men-u Matt Moisturizer eller Baxter Oil Free Moisturizer. I tillegg vil det å bruke en ansiktsmaske gi gode resultater for å unngå at huden blir for fet. Anthony Deep Pore Cleansing Clay Mask er nok den som får mest positive tilbakemeldinger, men også de andre i butikken er av meget god kvalitet. Skrubb har du allerede, så den bør du bruke 2-3 ganger i uka. Ansiktsrens bør du bruke daglig for å forhindre at det legger seg smuss på porene. Du kan også prøve en toner for å redusere størrelsen på porene, noe som også vil gjøre hudormer mindre synlige. Dersom du følger rutinen her bør du oppleve gode resutater etter et par uker. Husk at du bør bruke produktene så ofte det står, dersom du bare bruker de i blant vil de ikke gi like gode resultater. Noen prøver å tørke ut ansiktet mest mulig og tror dette vil gjøre at huden blir mindre fet, men dette vil faktisk føre til at huden produserer mer olje, så unngå dette!

Når det gjelder hvilke produkter som er best for akkurat deg så er dette ikke så lett å svare på. Selv personer med samme hudtype kan få ulikt resultat med samme produkt, så man må ofte prøve seg frem litt. Om du bør kjøpe mer av Clarins eller ikke er vel opp til hvor fornøyd du er med produktene du allerede har. Anthony Logistics har fått gode tilbakemeldinger her på forumet og har i flere år vært den bestselgende hudpleieserien i USA. Jeg bruker mange av produktene fra Anthony selv. Samtidig kan du få gode resultater med andre produkter, så det blir litt opp til deg.

Håper dette hjalp litt, og ta kontakt dersom du lurer på noe mer!

Da har jeg mottatt ordren! Akkurat testet ut Anthony: Body Gel Citrus, Oil Free Facial Lotion, Deep Pore Clay Mask og Glycolic Facial Cleaner. Thumbs Up for bra service og bra produkter. Kommer til å handle mer her :)

Hei igjen,

Da har jeg fått brukt produktene en stund og er fornøyd. Clay masken er jeg godt fornøyd med, men det virker på en måte ikke som Facial Cleanser'en funker? Skyller ansiktet med varmt vann og masserer inn en liten dott med Facial Cleanser i 15-20 sek og skyller av. Sliter allikevel med noen hudormer og kviser. Huden føles uansett mye renere... Men hadde vært flott å fått ansiket "spotless"..

Hei!

Flott å høre at du stort sett er fornøyd! Det er nok sannsynligvis ikke noe feil med cleanseren, men bare det at å få helt perfekt hud nærmest er umulig selv om man bruker alt av produkter. Ved å rense huden vil du kunne redusere kviser og hudormer en god del, men det vil nok dessverre aldri bli helt perfekt. Noen kviser starter lengre nede i huden, slik at cleanseren ikke vil få gjort noe med disse. I tillegg avhenger det bare litt fra person til person. Noen får nesten aldri kviser, mens andre sliter veldig selv om de bruker alt av produkter. Jeg bruker selv produkter fra Anthony siden jeg synes de passer best for min hud, men får likevel en kvise eller to i blant. Det er nok dessverre vanskelig å unngå helt.

Disse to produktene vil kunne sørge for at kvisene raskere forsvinner, men vil ikke hindre kvisene i å oppstå:

http://www.barbershop.no/productdetails.ph...&subkategori=57

http://www.barbershop.no/productdetails.ph...&subkategori=57

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this