Jump to content
Barbershop.no forum
bjornaha

Proraso

Recommended Posts

Hei!

Noen erfaringer med kremer fra Proraso? Virker bra og rimelig, vurderer å prøve :) F.eks. sammenliknet med TGR og T&H?

Er også nysgjerrig på Proraso pre-/postshave -noen erfaringer, spesielt versus vanlige preoljer?

Proraso, de grønne, er gode, lukter menthol (ellerno), freshe :D

Jeg synes Prosoen er bedre enn de to du nevner, men Trumpers og C&E's kremer er hakket over, men det er nå meg da :)

Den grønne pre/post er suveren, bruk en varm hånduk først for å varme/mykne ansikt/hår litt, så masser inn kremen, en ny runde med varm hånduk, ypperlig.

Som post derimot så liker jeg den dårlig, den blir for tykk, og jeg klarer ikk å smøre den godt nok ut, så jeg blir feit/klissete i trynet, litt samme fenomen som f.eks UltraShave. For de som ikke har problemer med generelt fete kremer etc, så fungerer dette sikkert veldig bra som post.

Pre/Post kremen gir deg en god chill forøvrig.

Samenlignet med andre pre-oils, så er det mindre klas med prorasoen, oljene blir litt klinete, men akkurat der synes jeg T&H UC oil, og TGR's Oil er rimelig kurrante til oilje å være, sammenlignet med mange andre. (Begge de to er litt sånn appelsinluktende greier, og føles ikke som vanlig olje)

Men for de som er redd hendene blir oily når du skal bruke høvelen, så er prorasoen fin.

De andre prorasoene har jeg ikke prøvd enda, men de virker interresante.

Hei

Jeg har benyttet Proraso PrePost noen uker nå, og synes den er helt fabelaktig. Stort sett benytter jeg den etter barberingen, og den har en svært kjølende og forfriskende virkning. Den har en ganske kraftig duft av menthol og eukalyptus, veldig likt den grønne tuben eller skålen med barberkrem fra Proraso. Barberkremen deres har jeg alt brukt i lang tid, og den har nok blitt min favorittkrem.

Ble faktisk introdusert til denne PrePost-kremen av en barberer i Paris i sommer (den eneste gjenværende "mesterbarberer" i byen), og han sverget til flere av Prorasos produkter, som han mente overgikk det meste annet. Han benyttet også denne kremen på alle sine kunder etter å ha barbert dem.

Jeg har ikke forsøkt kremer fra TGR, men om man sammenligner Proraso med T & H, vil jeg si at

T & H's kremer er meget utsøkte og elegante, ekstra passende til spesielle anledninger, mens Proraso er solide arbeidshester av noen hverdagsprodukter. Jeg prøver stadig ut forskjellige typer såper og kremer, men vender alltid tilbake til Proraso.

Jeg vil i alle fall ikke nøle med å anbefale Prorasos barberkrem og PrePost. Billige, men fabelaktig gode. Det er ingen grunn til å nøle med å bestille :D.

Barberte meg nå nettopp. Måtte gi opp halvveis, skylle av og gå tilbake til Baxter. Proraso funket absolutt ikke. Kniven gled stort sett mer over enn gjennom hårene, og det måtte til hardere trykk enn normalt. Merket og at prorasoen trakk utrolig fort inn i huden.

På den siden av ansiktet jeg brukte Baxter ble resultatet som vanlig, 100% perfekt. Kniven gled glatt gjennom hårene, og huden ble helt herlig. I etterkant kjenner jeg at fuktighetskremen jeg la på etterpå har trukket mye fortere inn i huden der jeg brukte Proraso, og at huden nesten kjennes tørr ut på den siden.

Hva er galt? Liker ikke huden min Proraso? Har jeg brukt Proraso på feil måte? (Bruker ikke kost.)

Jeg er en fersking med safety razor og har bare forsøkt Proraso barberkrem, men har litt trøbbel med at skummet tørker inn, da spesielt på overleppa og i hakepartiet? Hva gjør jeg feil? Er det for tørt skum, er det for tynt lagt på?

Andreas

Hei

Man skal vanligvis ikke ha slike problemer med Proraso-kremen;). Prøv å bland inn litt mer vann under oppskummingen, og se om ikke det hjelper.

Prorazo på grønn tube var den første barberkremen jeg brukte a/g (after gillete:P) og mine første tanker var: Bestefar? og Tapetklister... Nå var ikke mine kunnskaper om bruk av kost osv helt på topp, men den tørka fort ut og la seg som et tjukt belegg på kjake og kniv... Og den lukter veldig godt, men den passer liksom ikke helt på kjakan til en på 25år bare.

Nei gi meg ein kopp med Miklagard sier jeg;)

Hei

Det var synd du ikke likte proraso-kremen. Allikevel er det noe i din beskrivelse som sier meg at du kanskje trenger litt mer trening på å vispe opp et godt skum?

Nå var ikke mine kunnskaper om bruk av kost osv helt på topp
,
Tapetklister
. Med andre ord - kan det være at årsaken til at resulatet ikke blir bra, er din manglende teknikk?

Jeg og mange med meg, mener at dette er en av de beste barberkremer man kan få tak i, men om du ikke er fornøyd med den, eller ikke synes den passer en 25-åring, er det heldigvis mange forskjellige merker å velge mellom.

Lykke til, og håper du får til et godt skum med en annen krem ;)

Jeg og mange med meg, mener at dette er en av de beste barberkremer man kan få tak i, men om du ikke er fornøyd med den, eller ikke synes den passer en 25-åring, er det heldigvis mange forskjellige merker å velge mellom.

+1

Veldig god og forfriskende barbering med Proraso.. var forresten en svipp nedom Bolzano, Italia igår, og fikk harvet med meg noen bokser med pre/post og en tube med krem. Var desverre dårlig utvalg, virker som om det er et merke på tur ut?, evt at jeg shoppet på feil steder (parfymerier)

Betalte en sympatisk pris for disse.. 2.49€ for hver :9

Da har jeg fått prøvd meg en gang til med Prorazo:)

Det blei absolutt et bedre skum med litt bedre teknikk! Prorazo krever MYE mere vann en C&E og litt mer jobbing med børsten for å bli et mykt og glatt skum som ikke stivner. Nå fungerer kremen veldig bra for meg, men jeg synes den fortsatt tørker ut noe fortere en C&E, + at den lukter litt bestefar:P

Men noe dårlig krem er den absolutt ikke!

Jeg tok til meg noe jeg mener jeg leste på forumet her for en stund siden, og har begynt å først legge på skummet på ansiktet etter å ha skummet det i en bolle, så dypper jeg kosten i litt varmt vann, og tar den rett opp i ansiktet for å skumme litt mer. For meg gjør det at skummet på ansiktet ikke tørker ut sånn som jeg også hadde problemer med tidligere, og jeg syns også barberingen går enklere.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...