Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Hrti

Simpsons Commodore X3

Recommended Posts

I dag kom endelig dagen min Vulfix pure badger-kost skulle få en kompis. Kompisen kaller seg for Commodore X3, og er laget av Simpsons. Under følger noen (dårlig belyste) bilder av kosten før og etter utpakking:

Det første som slo meg da jeg pakket ut denne kosten var at den er fantastisk solid, noe man kanskje kan forvente når navnet ifølge Dictionary.app betyr "a naval officer of high rank, in particular an officer in the U.S. Navy or Coast Guard ranking above captain and below rear admiral." Dette må da være et ekte arbeidsjern?

Førsteinntrykket er at håndtaket er svært solid, og jeg liker også utformingen svært godt. Her har man mange muligheter hva angår grep, til og med for mine store hender. Busten er svært tettpakket, samtidig som kosten har en kort "loft" eller hårlengde. Etter noen prøveoppskumminger så kosten slik ut:

Før første prøveoppskumming vasket jeg kosten med sjampo. Deretter lot jeg den ligge i varmt vann et par minutter før jeg begynte å riste ut vann. Det kan virke som om knoten/hårbasen er plantet langt nede i skaftet i denne kosten, for den ble aldri tom for vann. Jeg ristet og ristet, men likevel fortsatte det å komme vann ut. Dette kan selvfølgelig ha noe med at jeg er vant med en Vulfix pure badger-kost som nesten kan ristes tørr av et stygt blikk, men jeg vil likevel si at Simpsons-kosten holder utrolige mengder vann. En tilvenningssak, men da av den hyggelige sorten :)

Etter at kosten hadde tørket var det på tide å prøve den i aksjon. Jeg la den i varmevann og tok meg en god dusj. Da jeg kom ut skiftet jeg vannet igjen før jeg gjorde klart til barbering. Deretter ristet jeg ut litt vann og begynte å jobbe på Mama Bear's Rosemary Mint. Etter at jeg hadde ladet kosten med min vante såpemengde satte jeg den til kjakan og håpte på det beste.

Det første som slo meg var at jeg aldri i livet skulle brukt min vante mengde såpe. Busta på kosten er jo så liten og ser så uskyldig ut, men her eksploderte det virkelig i varm, glatt og hærlig hydrert skum! Faktisk kom det så mye skum at jeg nesten hadde problemer under selve barberingen, og da jeg satte fra meg kosten på benken var det skum ned til roten av håndtaket (selv hadde jeg skum i hendene og så ut som julenissen).

Mens Vulfixen min hadde en tendens til å gjemme skummet i kjernen av kosten, er denne kosten så stappet av hår at det ikke er plass til å gjemme noe som helst i kjernen annet enn vann som frigjøres gradvis under oppskummingen. Dette fører til utrolige mengder skum både i ansiktet og på tuppene av grevlinghårene. Jeg trengte heller aldri å dyppe kosten i vann, noe jeg måtte gjøre 2-5 ganger med vulfixen.

Og så var det følelsen på ansiktet da. Her kjenner man at kosten jobber! Samtidig er hårtuppene svært myke, og resultatet blir en hærlig ansiktsmassasje som bare toppes av det varme vannet som frigjøres etterhvert gjennom kjernen i kosten. Bedre kan det neppe bli :shock:

Alt i alt er jeg hittil kjempefornøyd med kosten, og jeg ser virkelig frem til barberingene fremover. En ting må likevel sies, og det er at denne kosten nok egner seg best til oppskumming på ansiktet. Bruker du å skumme opp i bolle ville jeg vurdert andre koster med lengre hår og mer flex. Nå har det jo seg slik at jeg bare skummer opp på ansiktet, så jeg tør nesten påstå jeg har truffet blink her :mrgreen:

Boks.jpg

Ã…pen boks.jpg

VS Vulfix.jpg

VS Vulfix.jpg

Tetthet.jpg

s hug it out.jpg

.jpg

Den var jaggu flotte bilder av en flott kost! Jeg skulle akkurat til å si det finnes metoder man kan bruke for å bevare klistremerke, men det er jo litt sent nå. Blir spennende å høre hvordan kjakan din responderer på kosten, jeg vil tippe de blir bestevenner. :)

Fortell? (Klistrelappen)

Hva slags lakk er best?, jeg antar du tenker på lakking, som også er nevnt i butikken?, Fattern lakket med neglelakk (eneste i huset som var å oppdrive), men det løser også opp etikketten, så man må være forsiktig..

Det var en form for klar neglelakk jeg tenkte på ja, men det er kun internettkunnskap. Jeg har ikke testet det selv. Så faktisk ikke før nå at dette med lakking var nevnt i beskrivelsen av kosten. Stusset litt over det at emblemet er laget for å falle av etter hvert, stemmer virkelig det?

Da har jeg ryddet litt opp i posten og skrevet litt mer om mine førsteinntrykk av den nye kosten.

Jeg tenkte på dette med klistremerket ja, men jeg bryr meg egentlig ikke så alt for mye. Likevel trodde jeg det skulle vare litt lenger. Faktisk skulle det ikke mer enn noen dråper vann til før jeg så klistremerket forsvinne ned i vasken. Men kan hende er det meningen at det skal falle av siden "Simpson" står inngravert under der hvor klistremerket opprinnelig er? Ikke vet jeg, men jeg bryr meg som sagt heller ikke så alt for mye. For meg er det prestasjonene som teller, og når kosten er godt nok brukt kommer nok alt som er påtrykt til å forsvinne. Simpsons-koster må sies å ha et hærlig vintage utseende uansett :)

Flott beskrivelse av kosten, fine bilder! :)

Commodore rykket opp på listen over koster jeg har lyst på :D

Nå er det jo meningen at alle slike merker skal fjernes, både på glass, karafler og barberkoster ;)

Hyggelig å høre at du er fornøyd!

Må si at commodoreserien ser ganske lik ut som "special" i oppbygning.

Designet er kanskje ikke så forskjellig, men Commodore er fyllt tettere med hår.

Nå er det jo meningen at alle slike merker skal fjernes, både på glass, karafler og barberkoster ;)

Merkelappen skal som nevnt falle av. Noen legger på et lag med klar neglelakk eller lignende, men dette har jeg ikke prøvd selv så jeg kan ikke si noe sikkert. Personlig synes jeg det ser bedre ut når den har fallt av, Simpsons-kostene skal liksom se litt "vintage" ut :)

Forresten så skal jeg snart bestille inn flere Simpsons-koster. Dersom det er ønsker til andre modeller er det bare å si fra! Blant annet har det kommet forespørsel om Chubby med Best Badger.

Det må jeg beklage, skal bestille inn flere i dag om jeg bare får den nye prislista fra Simpsons/Vulfix. Ellers finnes jo Commodore X2 og X1, men de er som du skjønner litt mindre enn X3. Det er bare å stikke innom dersom du vil ta en titt på alle kostene som er inne akkurat nå.

Har nettopp fullført min første barbering med mitt nye kjæledyr: Commodore X3. Må bare få slutte meg til trådstarter; for en fantastisk grevling!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this