Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Mama Bears barbersåper

Recommended Posts

Jeg prøver meg igjen med en liten film som introduksjon:

--------------------------------------------------------------------------

Pris: Meget sterkt priset! Jeg vil si at mama Bear sine såper kanskje er de barberproduktene som gir aller mest for pengene.

Innpakning: Helt greie plastbeholdere med artige og dekorative merkinger. Klart, plast av denne typen er alltid kjipt når det gjelder barberprodukter, men om de hadde blitt solgt i keramikkbeholdere av et eller annet slag kunne man fort tredoblet prisen. I verste fall kan man alltids kjøpe noen fine glassbeholdere og ha såpen i om man vil ha noe mer dekorativt på badet.

Duft: Her er det omtrent bare fantasien som setter grenser. En kjapp titt på hjemmesiden hennes viser at det er over hundre forskjellig varianter og velge mellom, så sannsynligvis finnes det en duft for alle. Mine personlige favoritter hittil er Toastet Coconut som dufter av en herlig blanding av kokosnøtt og honning samt Coconut Lemongrass som er en litt friskere variant i kokosserien. Chocolate Mousse ble litt for søt for min smak, men den lukter virkelig av sjokolade! De menthol-baserte såpene likte jeg ikke spesielt godt av lukten av, det ble på en måte litt for mye. Lime Ice derimot, fantastisk! Her ble ikke lukten av menthol for overveldende og i tillegg inneholder den Lime og der kan man omtrent ikke slå feil når det gjelder nesen min i alle fall.

Skum: Skummet du kan piske frem av disse praktfulle såpene er virkelig i verdensklasse! Det er få andre såper som kan matche det vanvittig kremete skumnirvana disse herlighetene disker opp med når de kombineres med grevling og vann. De responderer imidlertid ikke så veldig godt på varme. Om jeg benytter for varmt vann i bollen jeg oppbevarer kosten i mellom barberingene, så forsvinner mye av piffet fra skummet. Nesten så det tørker inn. I motsetning til mange andre kremer og såper er imidlertid ikke dette noe stort problem med Mama Bear, alt jeg trenger å gjøre for å få skummet tilbake i sitt ess er å tilføre litt ekstra vann på kosten før den skal smøres ut over kjakan. En del andre kremer som tørker inn er ikke til å redde, men som sagt er ikke dette noe problem med Mama Bear. Uansett er det ikke verre enn å ikke bruke glovarmt vann i det man oppbevarer skummet i. Apropo oppskummingsteknikker fungerer Mama Bears egne veiledning veldig bra, eventuelt så fungerer også denne teknikken meget godt.

Fuktighet: Holder godt på fuktigheten når den er påført ansiktet. Jeg liker å skumme opp kjakan før jeg stropper kniven under barberingen, da får skummet litt ekstra tid på å mykne skjegget. Med en del såper og kremer kan det føre til at skummet tørker ut før man kommer i gang, men det er ikke noe problem med Mama Bear.

Effekt: På dette punktet er virkelig Mama Bear i en egen klasse! Ikke bare finnes det en egen duft for enhver anledning, men skummet gir en barbering få andre barberprodukter kan matche. Selve skummet man får fra de syv variantene jeg har er rimelig likt, men effekten den har på huden varierer fra såpe til såpe. F. eks. har de methol-baserte såpene en avkjølende effekt ikke ulik Proraso. Den avkjølende effekten varierer i grad fra såpe til såpe, hvor Awakening hittil er den kraftigste jeg har testet. Andre varianter igjen har en dempende mild effekt. Så selv om selve skummet man får fra de forskjellige variantene er relativt likt, vil hvordan de føles på huden variere ut fra hvilke ingredienser de inneholder.

Konklusjon: Virkelig fantastiske produkter! Ikke bare er de billige, men det finnes duftvarianter for absolutt alle og viktigst av alt gir de en meget behagelig og tett barbering.

IMG_0673.jpg

IMG_0674.jpg

IMG_0675.jpg

IMG_0677.jpg

IMG_0679.jpg

IMG_0680.jpg

IMG_0646.jpg

IMG_0647.jpg

IMG_0650.jpg

IMG_0655.jpg

IMG_0657.jpg

IMG_0663.jpg

IMG_0658.jpg

IMG_0667.jpg

IMG_0671.jpg

Nok en god omtale i kjent Svirre-stil :)

Som en liten sidenote: Nå har jeg brukt Mama Bear sine såper i snart to uker, og er storfornøyd. Skuffelsen ble derfor stor da jeg i dag prøvde min favorittkrem Proraso. Jeg synes gliden av Proraso er hakket bedre enn Mama Bear sine såper, men det er vel egentlig alt. Spesielt synes jeg Proraso (og barberkrem forøvrig) er mye vanskeligere å vaske av etter barbering, og at de etterlater et slags belegg på huden. Huden føles rett og slett litt "tacky" eller småfet/klisjete etterpå. Dette opplevde jeg ikke med Mama Bear sine såper. Jeg opplevde i motsetning at huden føltes helt ren, noe som også viste seg etter noen dagers bruk; jeg har aldri hatt renere hud enn etter at jeg begynte med Mama Bear sine såper.

Så, er dette en oppfatning jeg er alene om, eller føler andre det samme? Mama Bear er forøvrig mine første barbersåper.

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Jeg har prøvd å kjenne litt etter de siste dagene når jeg har brukt krem, men ut over at jeg må skylle ansiktet et par ekstra ganger kan jeg ikke si jeg merker så stor forskjell og ei heller føles huden fetere. Mulig forskjellig hudtyper responderer ulikt på krem og såpe?

Hvordan vil du beskrive lukta av Pipe Tobacco-såpa?

Selv kjøpte jeg bla. Indian Tobacco Flower, og lukta av den minner ikke spesielt mye om tobakk..

Den har forsåvidt en blomstrete lukt, men den er mye mørkere, dypere og tung enn luktene man forbinder med blomsterdufter.. I tillegg har den et svakt preg av honning.

Omtalen var forresten imponerende bra! :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this