Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Hvilken barbersåpe bør jeg satse på?

Recommended Posts

Jeg fikk en feiende flott såpekopp til jul (krom og greier ;)) så nå tenkte jeg å kjøpe en refill barbersåpe som skal få bo i den. Jeg er veldig fornøyd med Truefitt & Hill barberkremen min, men iom at en barbersåpe bare koster en hundrelapp tenkte jeg å prøve. Slik jeg ser det sår det mellom disse:

- Fitjar Såpekokeri - Miklagard barbersåpe refill

- Crabtree & Evelyn Sandalwood Shaving Soap Refill

Jeg heller litt mot Fitjar sin bare pga av navnet, men jeg har jo ikke prøvd noen av disse så jeg er litt usikker. Er det eventuelt noen andre typer jeg bør satse på? Anbefalinger?

Min favoritt er Trumpers Rose shave cream. Den fåes kjøpt på mankind.co.uk. Grei pris, nydelig lukt og drøy i bruk. Bør passe fint i din nye kopp også :D

Selv om Barbershop er veldig gode på barbering, er det noen merker jeg savner når det kommer til hudpleieprodukter som rens og fuktighetskrem, men det blir et annet tema..

McFly

Begge de to såpene du nevner er meget gode, og du vil nok være fornøyd samme hva du velger. Hvilken såpe man foretrekker er ofte litt smak og behag, så det er litt vanskelig å si at den ene nødvendigvis er bedre enn den andre. Crabtree and Evelyn lukter av sandeltre, mens den fra Fitjar kombinerer cedertre, sandeltre og et hint av lavendel for en varm og eksotisk duft. Begge lukter meget godt!

Når det gjelder Trumpers så har vi prøvd å få tak i disse, men de vil for tiden ikke selge produkter til flere nettbutikker. En merkelig avgjørelse, men noe vi bare må godta for øyeblikket. Dersom det er noen produkter du ønsker at vi skal selge er det bare å si fra. Vi kommer stadig til å utvide utvalget, og jeg kan raskt nevne at vi blant annet har REN, Billy Jealousy, Jack Black, Menaji, Urth, osv. i kikkerten. Om det er andre forslag er det flott om du lager en tråd på det under "forespørsler" delen, så unngår vi flere avsporinger her :)

Jøss, vil ikke selge til flere nettbutikker. Det må være den merkeligste foretningsmodellen jeg har hørt om. Greit nok at man vil være eksklusive, men det får da være grenser.

Min favoritt er Trumpers Rose shave cream. Den fåes kjøpt på mankind.co.uk. Grei pris, nydelig lukt og drøy i bruk. Bør passe fint i din nye kopp også :D

Kommer nok til å prøve den etter hvert ja, har jo fått voldsomt med skryt! Er det vanlig å ha barberkrem i såpekopper? Vil den ikke tørke ut når den ikke er forseilet?

Kommer nok til å prøve den etter hvert ja, har jo fått voldsomt med skryt! Er det vanlig å ha barberkrem i såpekopper? Vil den ikke tørke ut når den ikke er forseilet?

Godt poeng egentlig, den holder seg nok best i originalemballasje. Men hvis du har fått mye penger til jul, så kan du jo prøve Fitjar barbersåpe i koppen, og Trumpers ved siden av :D

Hehe, er ikke umulig at jeg gjør det. Liker å ha litt å veksle mellom. :D

Begynner å bli litt væl med stæsj på badet nå, jeg har flere hudpleie og barberingsprodukter enn jentene i kollektivet mitt. :oops:

Kjenner til den, tror jeg har flere produkter enn kjæresten min, men så barberer ikke hun seg i ansiktet så hun sparer inn en del produkter der :D

Er egentlig ikke så flau over det, selv om det blir noe mobbing av og til. Det viktigste er jo at produktene virker og at jeg er fornøyd med resultatet..

McFly

Sant det, halvparten av produktene jeg har er jo barberingsrelatert. Dessuten er produktene den beste investeringen jeg har gjort når det gjelde personlig velvære, så får det bare være at man får noen kommentarer i ny og ne. Barberingsproduktene min ser jo uanasett 10 ganger mer macho ut enn gilette-dildoene til kameratene mine, så jeg tar meg aldri nær av det. :D

Det er jo ikke noe tvil om at barberkniver plasserer seg på topp på barskhetsskalaen. Etter å ha brukt kniven får man jo lyst til å "løfte en sten og skyte en bjørn", som Ari Behn så fin sa det. :D

Jeg hopper inn i denne tråden, jeg. Jeg er nemlig helt i startgropen, og tenker på å anskaffe meg en basispakke for klassisk barbering, men klarer jo ikke helt å bestemme meg for hva som skal velges blant produktene der ute. Jeg tenkte på å skaffe både en såpe og en krem for å prøve begge deler.

Problemet når det gjelder såpe er: hva vil folket anbefale av Crabtree & Evelyn Sandalwood, og Truefitt & Hill Luxury Soap? Det kan kanskje virke, fra div. fora og omtaler der ute, som at et flertall mener T&H-såpen holder best kvalitet. Samtidig er jo sandeltre vanligvis en meget behagelig lukt, mens det ikke står spesifisert noen spesiell aroma på T&H-såpen. Om noen her har personlige meninger/erfaringer å komme med så er det fint.

Jeg har ikke prøvd disse to såpene du nevner, men har også forstått det slik at flertallet mener Truefitt & Hill såpa er noe bedre enn den fra Crabtree & Evelyn.

Kremen fra C&E såpa skal vistnok være litt tørrere og gi mindre glid enn T&H.

Angående aroma fant jeg dette på B&B forumet.

"The scent is very clean, with lavender and citrus."

Truefitt & Hill Luxury Shaving Soap

Tror du kan ha rett i det med C&E. Jeg brukte den i en årrekke, inntil jeg kom over Fitjar såpekokeri sin såpe. Den er mye glattere, og det blir barberingen også :) Det er mulig jeg kommer til å over til en annen såpe en gang i framtiden, men det blir ikke til C&E.

Noen her mer erfaring fra Mama Bears såper?, testet Diogenes Club imorges, må si jeg synes det var en god såpe, til såpe å være. Jeg liker best krem enda, men mulig jeg må teste flere såper.

(Har jo Tabac som er sånn der, ok.. Også ødela jeg en Edwin Jagger.. :D )

Tja, det var en luring her som lurte meg til å nuke såpa i mirkron :), slik at jeg fikk den i en kopp.. det ble bare bæsh, jeg fikk den i en kopp, men lukta var ødelagt, luktet skikkelig ugg av den.

Ser jo rundtomkring at det skal gå å bruke mikron, maks 10 sekunders burst, jeg tok det mindre enn 10 sekunder på hver omgang også, men det ble ikke bra gitt.

Har hørt at koking over vannbad kan hjelpe, dvs, en kjele med kokende vann og en bolle over som kun varmes av vanndampen. Men jeg vet ikke om jeg skal rote med slikt mer, får heller kjøpe såper som er i kopp enn EJ greia. (Har dog sett EJ i kopp et sted men..)

(åja, jeg bebreider ingen for å lure meg med såpa, jeg sjekket rundt på nettet endel først før jeg prøvde også, men nå har jeg jo testet da.. :D )

Tja, det var en luring her som lurte meg til å nuke såpa i mirkron :), slik at jeg fikk den i en kopp.. det ble bare bæsh, jeg fikk den i en kopp, men lukta var ødelagt, luktet skikkelig ugg av den.

:oops:

Ser jo rundtomkring at det skal gå å bruke mikron, maks 10 sekunders burst, jeg tok det mindre enn 10 sekunder på hver omgang også, men det ble ikke bra gitt.

Dette høres merkelig ut. Har lest flere poster om denne metoden, å ingen har opplevd det du beskriver.

Litt synsing fra meg dette, men kanskje effekten på mikro-ovner her er noe høyere enn "over there". Vi har jo dobbelt så høy nettspenning som de har i USA. Eller kanskje det er noe i EJ såpa som ikke reagerer så godt med varme.

Kjipt at du måtte sende EJ'n til de evige barbarsalonger, men nå vet vi ihvertfall at den ikke egner seg til å smeltes med denne metoden.

Dette høres merkelig ut. Har lest flere poster om denne metoden, å ingen har opplevd det du beskriver.

Ja, det jeg også syntes, har lest mye om det, mener tilogmed MamaBear skriver slikt. Det jeg dog har sett, er at Angsar(?, tyskern som lager noen av disse skålene etc) anbefaler at du bruker en gulrotrasp (e.l.) og rasper såpa opp,og presser den i skålene. Men alle sier døtt den i en papirkontainer eller tilsvarende og nuke den. Nå brukte jeg en glass-skål da... burde ha lite å si.

Litt synsing fra meg dette, men kanskje effekten på mikro-ovner her er noe høyere enn "over there". Vi har jo dobbelt så høy nettspenning som de har i USA. Eller kanskje det er noe i EJ såpa som ikke reagerer så godt med varme.

Ja, stort sett altid når jeg ser folk referere til bruk av mikrobølgeovn så er det ingen som forteller hva slags effekt du skal bruke, min er på 900 watt, men jeg forsøkte flere runder med lavere effekt, men nada..

Har dog også sett noen si at man bør skjære opp såpa smått før man nuker den..

Kjipt at du måtte sende EJ'n til de evige barbarsalonger, men nå vet vi ihvertfall at den ikke egner seg til å smeltes med denne metoden.

Jeps, nå savner jeg ikke EJ noe særlig da, så liten den var, og uten fornuftig kopp (i skåla jeg bruker så skvatt den jo bare rundt) så klarer jeg meg godt uten den.. Fikk noen såper fra Mama Bear nå, de er i kopper, så jeg slipper å tukle med det, og de har interresante lukter.. :D

Jeg fikk en feiende flott såpekopp til jul (krom og greier ;)) så nå tenkte jeg å kjøpe en refill barbersåpe som skal få bo i den. Jeg er veldig fornøyd med Truefitt & Hill barberkremen min, men iom at en barbersåpe bare koster en hundrelapp tenkte jeg å prøve. Slik jeg ser det sår det mellom disse:

- Fitjar Såpekokeri - Miklagard barbersåpe refill

- Crabtree & Evelyn Sandalwood Shaving Soap Refill

Jeg heller litt mot Fitjar sin bare pga av navnet, men jeg har jo ikke prøvd noen av disse så jeg er litt usikker. Er det eventuelt noen andre typer jeg bør satse på? Anbefalinger?

Kjøpte noe skrot på ebay, og da fulgte det med en C&E sandalwood såpe med trekopp.. nå har jeg ikke vært så alt for heldig med såper tidligere, synes tabac er sånn midt på treet, EJ såpa var litt vel luftig (syntetisk?), har kjøpt noen Mama Bear såper som er utrolig digg, lukter som bare rakkern, men alt fra Mama Bear synes å være utrolig kraftig på lukt, du blir liksom blåst overende.

Uansett, testet C&E såpa, har hørt at endel bruker såpe litt anderledes enn jeg brukte før, så jeg testet slik: Fylle såpekoppen med varmt vann, fylle en annen kopp(humongus kaffekopp) med varmt vann, og legge kosten i. Sette meg så på shittern, ferdig med det, så tømmer jeg vannet fra alt, rister kosten.

Skummer så på såpa så jeg får endel såpe i kosten, fortsetter så i den tomme (kaffe)koppen, og jobber litt med kosten der, stamper og rører, tilsetter noen dråper vann,og surrer..

Og det skummet du får.. DET er digg det.. Er flere såper som denne?, skummet er tykt, smørende og fint.. hm.. jeg er redd jeg må kjøpe flere såper nå.. trodde krem var the best, men nå ble jeg usikker..

Den lukter dog ikke så kraftig, veldig mildt, EJ og BodyShop kremene har noe tydeligere lukt, men det er ikke så farlig :D

Det blir dog litt mer klin slik jeg gjør det, men nå har jeg brukt såpa slik to dager på rad, og den er bare nydelig. (C&E'n ja.. )

Ah, så bra! Jeg sendte bestilling på bl.a. C&E Sandalwood i dag (alternativet var T&H Luxury, men den kom jo aldri på lager), etter å ha vært litt skeptisk etter de blandede omtalene denne har fått rundt omkring. Men nå kan jeg jo bare håpe på at postmannen kjapper seg! :D

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this