Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Hvilken barbersåpe bør jeg satse på?

Recommended Posts

Ah, så bra! Jeg sendte bestilling på bl.a. C&E Sandalwood i dag (alternativet var T&H Luxury, men den kom jo aldri på lager), etter å ha vært litt skeptisk etter de blandede omtalene denne har fått rundt omkring. Men nå kan jeg jo bare håpe på at postmannen kjapper seg! :D

Jeg bruker denne såpa nå, og er storfornøyd. Hvis det virkelig er slik at de fleste andre er bedre, kan det jo bare gå oppover. :-)

Fikk noen såper fra Mama Bear nå, de er i kopper, så jeg slipper å tukle med det, og de har interresante lukter.. :D

Hvilke såper har du fra Mama Bear?

Jeg har Awakening, Digoenes og Turkish Mocha

Turkish Mocha kjøpte jeg fordi jeg er en kaffe-geek, men ble litt skuffet, lukter fortsatt godt, men ikke kaffe, mer karamell.

Awakening er herlig, Peppermynte, Tea Tree og Mentol, det river:), ikke ulikt proraso, men samtidig ikke lik...

Diogenes er vet jeg ikke hva lukter av, det lukter godt, litt tobakk(før du røykern), og noe andre lukter i den.

Nydelige såper, men jeg kjøper ikke balm derifra igjen, kjøpte en balm og et par vareprøver på parfyme, lukter jo godt,men luktene er så massive at når du sitter på bussen så oser det parfymeri fra deg.

Tenkte å teste SCS etterhvert, får se litt.

Det er jo ikke noe tvil om at barberkniver plasserer seg på topp på barskhetsskalaen. Etter å ha brukt kniven får man jo lyst til å "løfte en sten og skyte en bjørn", som Ari Behn så fin sa det. :D

Jepp! Det som er praktisk med å barbere seg med kniv, er at du kan ha så mye kremer, såper og hudbehandlingsprodukter du bare vil - hvis noen disser deg, kan du bare passe på å barbere deg så de ser det en gang.

Alternativt disse livskiten ut av dem fordi de (nesten garantert) bruker kassett-høvler. "Næmmen, så søtt! Holder store gutten på å lære seg å barbere seg?" ;) Dette funker dårlig hvis de har fullskjegg da - noe som vel må sies å være like barskt, om ikke barskere, enn å barbere seg med kniv. :D

Jepp! Det som er praktisk med å barbere seg med kniv, er at du kan ha så mye kremer, såper og hudbehandlingsprodukter du bare vil - hvis noen disser deg, kan du bare passe på å barbere deg så de ser det en gang.

Alternativt disse livskiten ut av dem fordi de (nesten garantert) bruker kassett-høvler. "Næmmen, så søtt! Holder store gutten på å lære seg å barbere seg?" ;) Dette funker dårlig hvis de har fullskjegg da - noe som vel må sies å være like barskt, om ikke barskere, enn å barbere seg med kniv. :D

Nåja, vet ikke helt, men hvis man benytter barbering med kniv, som en måte å markere barshetsgrad så tror jeg kanskje man skyter feil. Jeg for min del barberer meg kun for meg selv, hva andre synes driter jeg i. Det samme med verktøyet, mitt valg, det er jo jeg som bruker de.

Det som trigger meg ang kniv, er i første runde effektiviteten man oppnår (uten at jeg har oppnådd den enda), og en kniv er jo vakker.. det er et lite stykke arbeide som ligger bak en kniv, en høvel derimot, DE eller fusion, masseproduserte greier.

Men DE er også et meget godt arbeidsverktøy, ikke glem det.. Fusion derimot, og elektriske maskiner, for min del, så får jeg problemer med huden av det, og har da i perioder før, latt være å barebere pga problemene som oppstår. Idag med DE og denslags så kan jeg faktisk nyte tiden om morgenen med barbering.. noe jeg ikke kunne si før..

Hehe... Mitt innlegg var nok skrevet i en mer humoristisk tone enn det antall blunkefjes ga inntrykk av. ;)

Så klart man barberer seg for seg selv og ingen andre. Og når det gjelder dissing - vel, "sticks and stones..." og alt det der. :) I min omgangskrets så er det tradisjon for kjærlige nyrespark og velmenende truserøsk fra tid til annen - og i den leken så er en barberkniv absolutt et ess i ermet. :D

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this