Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
steinar_lund

Er'n ikke fin!

Recommended Posts

Her ser dere det vidunderet mitt. Levert på døra idag fra Shavemac. Flott er den, og tung au; veide inn med 150 gram. Men dum som jeg var, passet jeg ikke på å bestille holder i samme slengen. Har sendt email til Shavemac i kveld for å høre hva de har å tilby. Jeg verker etter å prøve den, men hvordan ha hjerte til å ta den i bruk?

Bildekvaliteten er ikke allverden, men jeg tok meg ikke tid til å flikke så mye på bildene nå i kveld.

_STL1428.JPG

_STL1432.JPG

Virkelig vakker! Ingen tvil om at Shavemac kan dette med design. :) Hvis den yter like godt som min egen shavemac, kan du virkelig glede deg til å piske opp skum med den! Og ikke minst følelsen av de herlige silvertip hårene som masserer kjakan. Mmmm....

Liten avsporing til slutt: Av ren nysjerrighet, hvilken linse bruker du på D200?

Når jeg er lat, som i går kveld, bruker jeg Nikon 18-70mm. Ellers har jeg 105mm Micro-Nikkor, 80-200mm Zoom-Nikkor, 35-70mm Zoom-Nikkor og 20mm Nikkor. Alle av litt eldre generasjon. Føler liksom at disse er av litt bedre kvalitet enn dagens kit-objektiver. :)

Det stemmer bra det, Asbjørn. Den var litt større enn jeg hadde forestilt meg, men det gjør ingen ting. Tvert i mot! Men det som overrasket meg mest (i positiv forstand!) var vekten. Den føles liksom så trygg og god å holde i. Akkurat som hånden til kona mi. Jeg har nå bestilt et passende stativ fra Shavemac, og jeg tror nok jeg venter med å ta kosten i bruk til jeg har stativet i hus. Vil ikke ta sjansen på å ødelegge kosten pga feil oppbevaring! :)

Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Jeg har fire koster som jeg ikke har ordnet noe stativ til og de har overlevet det helt fint, så en uke eller to uten å henge kosten til tørk tviler jeg sterkt på at den kan ta noe skade av. Det er også mange på B&B som ikke har stativ til noen av kostene sine og har tørket de stående uten at det har gått ut over levetiden til kosten.

Og det sier du nå!? Hehe. Neida, men takk for tipset. Da kan det nok hende at jeg prøver meg litt uten å vente på stativet. Men det føles liksom litt som helligbrøde å ta den i bruk. Den er jo så fin!

Det minner meg litt om gærne japanere som betaler en formue for gamle, ubrukte radiorør for å ha dem i samlingen sin, mens hifigærninger der ute i den store verden ville ofret "an arm and a leg" for å bruke dem i anlegget sitt ;)

:D Kjør på!

Følte meg litt truffet når du nevnte rør. Jeg har nemlig en fin liten samling av det til forsterkeren min, hehe. Er spesielt stolt av et par sjeldne LM Ericsson 403B jeg fikk tak i, det løftet forsterkeren fra pretty darn good til lyd-nirvana. ;)

Ja, men du bruker rørene! Annet med dem som kun kjøper dem som samleobjekter. Jeg for min del er på vei bort fra rør. Og horn. Synes det er litt for plundrete. I min alder vil jeg ha det enkelt. :D

Det er helt utrolig hva folk samler på ja!

Det er kun hodetelefonforsterkeren min jeg fortsatt bruker rør, orker nok ikke å implimentere det i hovedanlegget mitt. Som du sier er det en del mas. Jeg må imidlertid innrømme at rørforsterkeren er et virkelig vakkert syn! Iblant når jeg sitter og nyter musikk, hender det jeg dimmer ned lyset og nyter synet av glødene rør. :)

Rør er deilig!

Har NOS-rør i forsterkeren min jeg, milspec rør både i signal og effekttrinn. Sylvania signalrør fra '66, og JAN CHY effektrør fra '42. I tilleg er jo likerettingen rørbasert og. Ikke en eneste silikonkomponent i forsterkeren min, sølvledninger hele veien gjennom, custom-wound utgangstransformatorer. 9kg veier herligheten, og gir 2x0.75W :D

Hele greia har jeg og bygd selv :)

Virkelig flotte koster de produserer hos Shavemac ;) Hvor mye gav du for hærligheten? Måtte du betale toll/moms?

Totalt inkl inngraving og frakt kostet den 1084 kr. Og heldigvis slapp jeg toll/moms. :D

Jeg var også heldig og slapp toll og moms på det jeg bestillte fra Shavemac. Hadde de markert din pakke med verdien på innholdet? Jeg så ikke så nøye på pakken jeg mottok, men så vidt jeg husker var den ikke markert med noen verdi.

Jeg tror ikke de hadde merket den men er ikke sikker.

Nå har jeg brukt den to ganger. Begge gangene lot jeg den ligge i varmt vann mens jeg dusjet, ca 15 min. I tørr tilstand veier kosten 165g, etter badet i muggen ca 215g. Jeg var litt overrasket over hvor mye vann som skulle til nå jeg skummet opp. Jeg ristet kanskje ut litt mye vann; det er jo første gang jeg prøver en så stor kost. Men du verden så myk den er! Får meg nesten til å lure på hva slags bust den forrige kosten hadde (stålbørste?). Og så dekker den jo mesteparten av fjeset i ett "strøk".

Kosten er dyr, men etter mitt syn er den verdt hver krone. Kona ser kanskje litt annerledes på det, men hun var også imponert over hvor flott den var.

Stativet, som jeg mottok i går, er en annen historie. Den skulle liksom passe til kosten, men er akkurat det bitte lille for stort til at kosten henger trygt. Og toppskruen, som fester "kloen" til selve

stativet, lå og fløt blant isopor i pappesken, så det var ren flaks at jeg fant den før den havnet i søpla. Skal prøve å klemme kloa bitte lite grann sammen så kosten henger trygt.

Bildene jeg legger ut viser kosten med såpe, og de to andre viser hvordan den tar seg ut etter to gangers bruk.

_STL1450.jpg

_STL1454.jpg

_STL1455.jpg

Hm, den bloomer endel den der også ja.. ikke ulik min.

Men en kommentar ang dette med å henge opp koster, når du setter kosten slik du gjode nå, så er navnet lesbrat, henger du den opp derimot.. Samme er tilfelle med min Savile Row også, åffer skriver de navnet "oppned" hvis det er ment at de skal henges opp?

Det er jo når den henger at man kan betrakte den, når den er i hånda så får det være det samme hva det står på den liksom..

Hei og takk for svar. Et øyeblikk lurte jeg på om den siste setningen din dreide seg om noe helt annet... ;) Men jeg ser poenget - det er kanskje ikke alle som henger kosten opp ned, men mange gjør det jo, og det burde vært mulig å velge.

Mht at det trengtes så mye vann når jeg skulle skumme opp; er det typisk for Silver Tip? Jeg har overhodet ingen erfaring med den slags. Problemet er vel ikke større enn at det lar seg løse ved å riste kosten litt mindre.

Ja, denne trenger mye vann :)

Men jeg rister den passe mye, mye også fordi jeg ikke vil ha vann i kremkoppen, så skummer og stamper jeg litt med den, så jeg får stivt, tørt skum, så tømmer jeg på endel vann, trenger ikke å telle dråper her, men en fin mengde, mellom en halv-hel cola-kork på en måte., da blåses skummet opp, og blir kurrant. Om man vil kan man selvsagt ha enda mer vann i, ser ut som du hadde kanskje litt mer vann enn jeg benytter.

Flotte bilder av en virkelig vakker kost! Liker spesielt godt slike bilder med en kost stappfull av herlig skum, vakkert. :) Jeg opplevde det samme som du med tanke på stativet. Det lå i deler og var på ingen som helst måte skikkelig skrudd sammen. Tok ikke allverdens tid å få det i orden, men jeg synes uansett det var unødvendig. Jeg har imidlertid ikke noe problem med passform, størrelsesmessig er det perfekt i forhold til kosten.

Det største problemet mitt nå er at jeg ikke har en kniv som matcher kosten og stativet. Er et hardt liv, dere...

IMG_0614.jpg

Flotte bilder av en virkelig vakker kost! Liker spesielt godt slike bilder med en kost stappfull av herlig skum, vakkert. :) Jeg opplevde det samme som du med tanke på stativet. Det lå i deler og var på ingen som helst måte skikkelig skrudd sammen. Tok ikke allverdens tid å få det i orden, men jeg synes uansett det var unødvendig. Jeg har imidlertid ikke noe problem med passform, størrelsesmessig er det perfekt i forhold til kosten.

Det største problemet mitt nå er at jeg ikke har en kniv som matcher kosten og stativet. Er et hardt liv, dere...

Jeg innser nå at jeg har blitt "en av dere".... Dvs : rett før det rabler :D

Likte både kosten og stativet. Er det plass til en Merkur Vision i stativet? Eller er den for stor?

Forfall.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this