Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

Oh Mama (Bear)!

Recommended Posts

Nå som barbershop har fått et lite utvalg av Mama Bear sine beryktede såper på lager bestilte jeg en god del i litt forskjellig duftvarianter. Hittil har jeg kun fått testet Lime Ice og Toasted Coconut og jeg skjønner nå veldig godt hvorfor Mama Bear har et godt rykte blant våtbarbererne! Ikke bare lukter såpene helt fantastisk både før og under barberingen, men de gir et skum som er helt hinsides komfortabelt! Inntil nå har Tabac stått veldig høyt i kurs hos meg når det gjelder skummet man kan piske frem av den fabelaktige såpen, lukten derimot har jeg aldri vært begeistret for. I starten likte jeg den helt ok, men etter jeg oppdaget at en fyr på jobb som har en ganske stram BO (body oder, for de av dere som ikke ser på Seinfeld ;)) som luktet Tabac gikk lukten fra å være nostalgisk bestefar-aktig til rimelig illeluktende. Mama Bear sine såper produserer et vel så godt om ikke bedre skum enn Tabac og lukten er i en helt annen liga. Hun har jo produsert såper i alle tenkelige dufter, så jeg vil tippe det finnes Mama Bear såper de fleste vil elske. Prismessig er det nesten komisk hvor billig de er. For min del seiler de opp til å være blant mine aller beste barberprodukter!

YESS! :)

Prøvde igår Coconut Lemongrass, nyyydelig kokoslukt, her er det ikke noe kunstig lukt gitt!, som å stikke nesen i en boks kokosmelk:)

Idag prøvde jeg Lime Ice, nydelig... Ikke fult så Icy som Awakening, men still..

Det som er fint med mamabear såpene (har 4 andre også), er at ingen av de lukter feil, dvs, jeg har en turkish mocha, som det liksom skulle lukte kaffe av, den lukter det mer karamell av i mine øyne (nese), men, det lukter fortsatt veldig godt, man får lyst til å ta en bit liksom :)

Hun er utrolig flink med duftene ja! Har sju Mama Bear såper og noen av de synes jeg lukter godt mens resten lukter kjempe godt. :) Herlig, naturlig dufter! Tror favoritten min hittil er Toasted Coconut, som faktisk ikke lukter kokosnøtt men honning! Jeg brukte også Lime Ice i dag morges og mentolen gjør virkelig jobben sin, utrolig deilig og avkjølende effekt den har på huden. Det er også ganske drøyt hvor mye skum man faktisk får. Med mine vanlige såpeteknikker hadde jeg nok skum igjen til sikkert tre, fire passeringer til og det var etter jeg hadde skummet opp kjakan fem ganger. I kombinasjon med TGRs fantastiske aftershave så overlevde jeg faktisk en ATG passering, noe huden min normalt sett ikke liker. Lime Ice + TGR aftershave klarte det irritasjonsfritt!

Vært litt stille fra meg på forumet i det siste. Er for tiden hjemmeværende pappa for min lille datter på 10 måneder, så dårlig med tid til å skrive her. Dog barberer jeg meg hver dag;)

Men Mama Bear såpene er himmelsk. Personlig synes jeg intet annet merke slår disse, og det kommer til å bli lang tid før jeg kjøper noen andre produkter.

Har nettopp bestilt mine to første Mama Bear-såper. Faktisk er dette mine to første barbersåper generelt sett, har bare brukt krem siden jeg begynte med våtbarbering :) Synes ikke det var lett å velge, men ble til slutt enig med meg selv om å bestille rosemary mint og mandarin ice. Skal bli spennende å prøve disse to! Håper bare de er her til helgen 8-)

WOW! :shock: Hentet nettopp posten, og jaggu lå der ikke en brun pappeske fra Barbershop. Denne esken som vi ser så gjerne :D Takk for utrolig kjapp frakttid, Barbershop!

Uansett. Åpnet lokkene på barbersåpene fra Mama Bear, og hva kan jeg si? Begge to luktet helt utrolig godt! Har også prøvd å skumme opp begge to, og synes jeg klarte å lage et godt skum på kort tid mtp at dette er første gang jeg skummer opp fra barbersåpe :) Har ikke prøvd å skumme opp rett på ansiktet ennå, men det skal jeg prøve i løpet av dagen.

En ting som derimot slo meg er hvordan man skal vedlikeholde en slik såpe? Jeg har som sagt bare brukt krem før, og der er det jo bare å skru på igjen lokket eller korken og la den stå til neste gang. Men såpepukken var jo full av halvferdig skum (bruker denne teknikken for oppskumming). Skal jeg bare la skummet ligge på pukken til neste gang, skal jeg vaske det av, må pukken evt. tørkes slik at det ikke liggjer igjen vann på den? Spørsmålet er rett og slett hva gjør folk med såpepukken etter at man er ferdig med barberingen og skal pakke ned sakene?

Det strides litt om man skal skylle såpen ren for skum eller la den være rundt om på verdensveven, men jeg liker å skylle såpen ren for skum etter bruk. Jeg har ikke noen argumenter for hvorfor, men alle andre såper skyller jeg jo etter bruk så da gjør jeg det med barbersåpen og. :) Etter å ha skyllt såpen heller jeg av det som ligger igjen av vann, for så å la den tørke en liten stund. Deretter er det på med lokket og opp på hyllen.

Du burde forøvrig også prøve denne oppskummingsteknikken. Det er igjen litt smak og behag, men jeg synes den fungerer best med Mama Bear.

Takk for kjapt og informativt svar, Svirre! Kommer nok til å skylle såpene mine ja, det virker bare mer riktig. Skrudde på lokket ganske umiddelbart etter skylling nå, og såpene ser jo ikke ut til å ta skade :) Tror jeg bare får prøve meg litt frem ang. teknikk. Jeg skummer aldri opp i bolle, så vi får jo bare se hva jeg finner ut. Men det virker i alle fall som at såpe kan bli en slager :D

Vi har diskutert dette med skylling av såpa før ja, og flere blir vel etterhvert konvertert til å skylle såpa. :)

Jeg skyller den, lar den stå med lokket halvt på, så den tørker, før jeg pakker den ned. Sjelden jeg bruker samme såpe to dager på rad, så jeg lar den stå slik til dagen etter.

Her er forøvrig Mama Bears anbefalinger på oppskumming: http://www.bear-haven.com/CreatingLathe ... gSoap.html

Jeg foretrekker bolle til slike såper, koppene er alt for små, når du står der med en kost med 30mm knot, så får jeg en diameter på ca 12-13 cm når jeg trøkkern i såpa, og skal du da snurre litt rundt så sier det seg selv at såpekoppen må sine små 9 cm i diameter blir puslete.. Så jeg bruker en kaffekopp med diameter 14-15 cm og dybde på 7cm, funker fint.

Som Svirre sier, så mener jeg også, skyller du andre håndsåper?, vasker du servanten etter deg?, så hvorfor ikke skylle barbersåpa også? :)

Nå som barbershop har fått et lite utvalg av Mama Bear sine beryktede såper på lager bestilte jeg en god del i litt forskjellig duftvarianter. Hittil har jeg kun fått testet Lime Ice og Toasted Coconut og jeg skjønner nå veldig godt hvorfor Mama Bear har et godt rykte blant våtbarbererne! Ikke bare lukter såpene helt fantastisk både før og under barberingen, men de gir et skum som er helt hinsides komfortabelt! Inntil nå har Tabac stått veldig høyt i kurs hos meg når det gjelder skummet man kan piske frem av den fabelaktige såpen, lukten derimot har jeg aldri vært begeistret for. I starten likte jeg den helt ok, men etter jeg oppdaget at en fyr på jobb som har en ganske stram BO (body oder, for de av dere som ikke ser på Seinfeld ;)) som luktet Tabac gikk lukten fra å være nostalgisk bestefar-aktig til rimelig illeluktende. Mama Bear sine såper produserer et vel så godt om ikke bedre skum enn Tabac og lukten er i en helt annen liga. Hun har jo produsert såper i alle tenkelige dufter, så jeg vil tippe det finnes Mama Bear såper de fleste vil elske. Prismessig er det nesten komisk hvor billig de er. For min del seiler de opp til å være blant mine aller beste barberprodukter!

Kan bare si meg enig i at de produserer sykt mye skum.

Jeg skulle bruke opp min ene såpe før jeg kjøpte meg ny..... hørt den før? Kjøpte meg 3 fra Mama Bear. Coconut, Awekening og Aromatic pipe tobacco.

Prøvde pipetobakken i går, og den duftet mann ja :-) Hadde ikke tid til å dusje engang før jeg gikk i gang med å skumme opp. Høvelen gled godt over anletet og duften av fersk pipetobakk satt i hendene og ansiktet i flere timer etterpå :-)

Gleder meg allerede til neste barbering.

Forfall.

Har til nå skaffet meg fem av disse utrolige såpene. Awakenings, Lime Ice, Chocolate Mousse, Aromatic Pipe Tobacco, og Coconut Lemongrass. Er veldig fornøyd med både duftene (Chocolate'n kan bli litt kvalm inne på et varmt bad), hvordan de skummer, og hvor godt de fungerer under selve barberingen. Bruker stort sett bare disse såpene nå for tiden. Tror nok det blir et par til ved neste bestilling. :P

I dag mottok jeg Marauders Citrus og Coconut Lemongrass. Marauders lukter citrus (selvsagt), men det er også mye krydder der. Coconut lukter søtlig kokos (ikke så uventet) - litt Piña Colada-aktig.

Testet selvsagt den ene (MC) med en gang. Mange på forumet sier at disse skal gi veldig mye/bra skum. Jeg vil si at det var omtrent som med T&F Luxury. Altså ingen problem å få godt med kraftig skum. God gli ga den også - barneskirenn!

Alt i alt - godt fornøyd. Gøy å prøve noe nytt. (Har fra kun kjørt T&F Lux og Tabac.)

Er det noen mulighet for at det kommer flere varianter inn i nettbutikken? For oss som liker at såper lukter litt såpe, så blir Bacon varianten litt på siden.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this