Sign in to follow this  
Followers 0
asbjorn

Borax

15 posts in this topic

Boraks eller natriumborat inngår i en del vaskemidler, men er ikke så enkelt å skaffe til veie i ren form her til lands. Jeg tror rett og slett jeg vil anbefale Amazon, altså. :)

Red.: En annen sak er at jeg kanskje tviler litt på hvor fantastisk dette egentlig er. Jeg tror vasking i varmt vann, eventuelt med litt vaskepulver for klær (gjerne noe som ikke er så sterkt parfymert) er like effektivt og mye enklere. Men du må jo gjerne prøve, og rapportere fra testen etterpå :D

Borax er vel det mantic anbefaler for å fjerne lukten fra nye grevlingkoster, er det noe tilsvarende du skal bruke det til? Eller er det for vedlikehold?

vedlikehold, jeg trenger det vel ikke riktig enda, men greit å være forberedt :)

Nye koster, ta lager jeg bare skum noenganger, så blir kosten luktfri.. :=)

Samme her, jeg har aldri brydd meg spesielt om lukten de første gangene man bruker en ubrukt kost. Det er jo litt av sjarmen ved å kjøpe en ny kost, lukten av våt grevling på badet! :D

Til hva?

Til det initielle spørsmålet om å få tak i borax, så er poenget å få renset ut såperester, såpe renser ikke bort såpe :)

Men hvis du tenker på trådens avledning imot nye koster, så kan du vel shamponere kosten for å få bort ny-lukta, men for meg er ikke ny lukt noe problem, jeg bare skummer litt så er den borte.

Men altså, fjerne såperester..

Det er mulig å kjøpe borax på apotek, men koster ca 750,00 kroner per kilo. :wacko::o:wacko: (jeg allerede spurte)

Det er også mulig å kjøpe borax på Ebay og å få den i postkassa for ca 250 kroner per kilo. (jeg kjøpte) Et kilo borax bare for å rense barberbørste skal holde i evighet. ;)

Jeg har brukt en hundsjampo på grevlingen min, det funker bra for meg! (Pluss at det er veldig morsomt å si til den bak skranken at sjampoen er til grevlingen din...)

her er det mye dere kan bruke.så lenge det er alkaline..alkalisk...

eddikk er også bra og bruke da dette også løser opp gamle såpe rester.

hunde shampo..vanlig shampo .. oh behanfle med balsam.. men det beste er vel å bruke oppvask middel ...kan virke litt rart at vi skal bruke såoe for å løse opp såpe men sånn er det når det er forskjellige innholdsstoffer i det.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0