Svirre 0 Report post Posted December 26, 2007 Måtte nesten vise frem den flotte julegaven jeg fikk av min kjære mormor i år. Det hele startet med at hun skulle flytte til et nytt hus og under flyttingen dukket en gammel barberkniv opp som har vært i familien i mange generasjoner. De siste årene har den imidlertid kun støvet bort på et kott. Hun hadde fått nyss om min interesse for tradisjonell barbering, og jaggu lå ikke familiekniven under treet til meg i år. Må si det er en av de mest spesielle og fineste gavene jeg noengang har fått. Kniven er sannsynligvis et sted mellom 80 og 100 år gammel. Hun var litt usikker på den nøyaktige alderen, men at den er gammel er det ingen tvil om. Her er noen bilder av stoltheten min: 25122007054.jpg 25122007056.jpg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atomic 0 Report post Posted December 26, 2007 Den var utrolig stilig! Kult med ting som har litt historie bak seg. Men tipper du må slipe den litt før bruk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Svirre 0 Report post Posted December 27, 2007 Hehe, definitivt! Den har nok ikke vært i bruk på 20-30 år, så den er rimelig sløv akkurat nå. Quote Share this post Link to post Share on other sites