Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
HenrikWL

Endelig!!

Recommended Posts

Da hadde jeg endelig fått bestilt meg strop, så nå kan jeg endelig prøve meg med en ekte kniv og ikke Shavetten! :D

Lojal som jeg er, bestilte jeg herfra: Dovo strop med lerret, pluss hvit og gul pasta. *glede seg til posten kommer til uka* ;)

I mangel på strop, har jeg brukt en Shavette hittil. Det ligger imidlertid en shave-ready Wapi i badeskapet og venter på meg, samt en sløv Sheffield som blir mitt første honing-offer når den tid kommer. ;)

I tillegg så sikler jeg vilt på noen Dovo-kniver. Skattepengene er rett rundt hjørnet, så det spørs vel om ikke... :D

Kjøp deg en Wapi til som honingsoffer.. Ikke ødelegg en Sheffield, hvis bladet er fint på den.. :)

Sheffielden (hvis det faktisk er det det er - jeg ble brått usikker her) er vel mer et restaureringsobjekt rent utseendemessig, tror jeg. Bladet er noe misfarget, og scalesene er, ja, hva skal jeg si? Mindre pene. Vi snakker lær her. :S Selve bladet virker rett og fint, og eggen passerer TNT greit uten at den kjennes hakkete ut, det var derfor jeg tenkte den kunne være øvingskniven da jeg er overbevist om at det er mulig å få den barberingsklar. Så får jeg pynte på den etter hvert. :D

Årsaken til anbefalingen er bare hva jeg selv har klart å gjort, det går utrolig fort å lage noe rart utav en kniv, mye å prøve, har et par kniver som har blitt mindre pene for å si det slikt.

Og gode gamle sheffields ødelegger man ikke. Farge på bladet?, no problemo, ta en dremel (lås den fast i en benk), ta en filtdings, ta på litt autosol, og kjør på lav hastighet, så polerer du bladet raskt (være nå endelig forsiktig med fingrene så det ikke går galt...)

Håndtakene?, kjøp nye, evt lag noen, og bytt de. Har selv kjøpt noen gamle svensker, og vil berge bladet mest mulig der, men håndtakene må byttes.

Men hvis kniven derimot ser ut som min shumate (skal se om jeg tar bilder etterhvert), så er den nok slittt, blitt 4/8 ellernoe, og da er det bare å leke med den istedet..

I tillegg så sikler jeg vilt på noen Dovo-kniver. Skattepengene er rett rundt hjørnet, så det spørs vel om ikke... :D

Pussig det der med at kjøpelysten øker såpass rundt disse tider. :D For min del har skattepengene fåt bryne seg på ebay, jeg har gått litt amokk der i det siste. :shock:

Pussig det der med at kjøpelysten øker såpass rundt disse tider. :D For min del har skattepengene fåt bryne seg på ebay, jeg har gått litt amokk der i det siste. :shock:

Hehe... Jeg fikk bare 1200,- igjen på skatten jeg da. :( Meeeeen, Dovo kniven jeg sikler på koster rundt der, så kanskje det er "meant to be"?

Abjørn: jeg må dementere. "Grapsekniven" er en Wm Elliott & Co. og ikke en Sheffield, hvis det sier deg noe.

Abjørn: jeg må dementere. "Grapsekniven" er en Wm Elliott & Co. og ikke en Sheffield, hvis det sier deg noe.

ah, ok, nei, det sier meg ikkenoe :), men vet bare at Sheffield stål skal være veldig bra.. så det var synd å ødelegge en slik, men hvis ingen andre hiver seg innpå, så fis iveg :)

Men uansett, Wapi knivene, de er veldig billige, en dude på ebay open_razor?, og han er også på SRP selger disse til en hundrings stykket, det er billige greier å leke med, og kniven er faktisk av god kvalitet også, tross prisen.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this