Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Forfall

Problemer med å få skum av krem....

Recommended Posts

Hei alle orakler :D

Jeg er "brand new" her inne :P Kjøpte meg en Zirh shaving cream i fjor. Har nå skjønt at det skal lages skum av denne.... Problemet er bare det at jeg får det ikke til. Samma F hva jeg gjør så blir det ikke skum!

Mye vann, lite vann, mye krem, lite krem osv. Har noen av dere prøvd denne? Får jeg ikke den til å funke så går dævelskapen rett i søpla.

Hei og velkommen!

And sorry about your wallet! (som de sier på et heeelt annet forum ;) )

Jeg kjenner bare til Zirth sin barberkrem av omtale og den skummer desverre ikke. Den er ment å bare å gni ut over ansiktet med hendene, eller en kost hvis du liker det.

Hei!

ZIRH Shave Cream er nok ikke den kremen som skummer mest nei. Den er nok hovedsakelig beregnet for personer som ikke bruker barberkost. Noen kremer er beregnet for å skumme opp, mens andre legger seg på huden uten skum i stedet. Så om du ikke får den til å skumme er det ikke så rart. Det er litt smak og behag rundt slike kremer, noen liker de veldig godt, andre er ikke like begeistret.. Uansett så er den jo fin å ha som reisekrem dersom du ikke vil ta med deg barberkosten på ferien.

Jeg har en Zirh Shave Gel, den synes jeg er fin, men viste ikke at de hadde krem?

Uansett, jeg ble lurt med en Clinique Shave Cream på parfymeriet på Glassmagasinet, å joooda, du kan bruke den med kost sa de...

Pokker heller, ikke mulig å skumme i det heletatt, , men den er vel grei som krem på reise, men for min del, så liker jeg ikke den typen pga de tetter til høvlene, og blir et sabla klin, Gel'n derimot er grei, og fungerer forøvrig også veldig godt som en pre-shave :D

Det bør være et klart skille på ting som er litt "new-age" kontra "gammelsorten" av kremer og slikt, slik at man ikke er i tvil om hva som passer til hva. Denne Clinique skjitn, den klogga seg til kosten min, så jeg brukte endel tid på å få den vasket igjen og få bort skjitn, ble veldig seig, og hårene klistra seg sammen.. nesten så jeg skulle ha bedt de om erstatning.. :)

Så vi er flere fra head-fi.org her, ikke verst. Selve utrykket passer forøvrig vel så godt her inne. :D

Ja 8-) , men det er en stund siden sist.

Jeg har alltid likt den velkomsthilsenen og synes den passer særlig godt med tanke på SAD :D

... men burde kanskje hatt en norsk variant...

Tusen takk for alle svar. Jeg er overveldet! Er ikke alle forum hvor brukerne er såpass engasjerte som her. Barbering er lidenskap ja :-)

Forfall.

Det imponerte meg også da jeg begynte her på forumet. De faste "gjengangerne" her er kanskje ikke så mange, men du verden så så entusiastiske og hjelpsomme de er! Jeg ante ikke at det var en slik glødende interesse for barbering der ute, men jamen er jeg glad det er slik! :D

Nå man først skal være lidenskapelig opptatt av en spesiell hobby er det jo greit å velge en der man får utøve den hver dag. Føler jeg får litt mer valutta for pengene sånn sett. :D

Vet ikke hva som skjer, men av en eller annen grunn så er det fascinerende.. mulig det er det skarpe bladet? :), men det sporer lit av noengang da, kjøper alt mulig rart bare det kan brukes i en eller annenform i forbindelse med barbering :)

Så vi er flere fra head-fi.org her, ikke verst. Selve utrykket passer forøvrig vel så godt her inne. :D

Ja 8-) , men det er en stund siden sist.

Jeg har alltid likt den velkomsthilsenen og synes den passer særlig godt med tanke på SAD :D

... men burde kanskje hatt en norsk variant...

Kondolerer med lommeboken? :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this