Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
asbjorn

Svensker

Recommended Posts

Passer kanskje ikke her, men vi har diskutert restaurering her tidligere så, jeg forsøker.

Hadde en runde på tradera, svensk "ebay" (måtte ha hjelp av en kompis i sverige for å få dette til da), må si jeg er rimelig fornøyd med resultatet:

Heljestrand nr 31, Heljestrand nr 24, og Egil Anton Berg, etter rekkefølgen på bildene.

Dette etter en runde med dremel, filtskiver og autosol. Helje nr24 har jeg kjørt med litt silicon carbide på 6micron, var litt rust på den, ble ikke bra, men ikke helt ille tross alt.

Nr 31 er jo helt suveren, hvis man ser bort fra fettmerkene etter pølsesnabbene mine, Berg'en var helt fin, bortsett fra en liten dimple på ene siden av bladet, ble egentlig fin, men vises godt på det nederste bildet gitt..

Jaja, så spørs det åssen disse liker brynet da :)

DSC_7517.JPG

DSC_7518.JPG

Totalen ble 377 svenske kroner, levert i postkassa mi, for alle tre.

Må følge med litt mer på tradera ellernoe for å se om jeg finner flere, jeg tror jeg kan like nr31 (den øverste på bildene)

Men de koster nok litt mer etterhvert, når jeg får bytta håndtak og slikt..

Det var jo ikke så ille. Blir spennede å se hva du ender opp med til slutt, spesielt hvis du skal ta den helt ut og bytte håndtak! Særlig den første som du sier virker jo som den har potensial så det holder. :)

Ja, ble veldig bra den øverste, dumt jeg brukte blits, fettmerkene fra fingrene ble så fordømt synlige :)

Må se til å mekke meg et foto-oppsett, prøve litt med annen belysning eller likegreit uten belysning, men det er "litt" jobb å dra opp stativ og skjit..

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this