Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Svirre

The Gentlemens Refinerys barberprodukter

Recommended Posts

Jeg har testet vareprøver av følgende produkter:

- The Gentlemens Refinery (fra nå av TGR) the Standard Pre Shave Oil

- TGR the Unscented Shave Cream

- TGR the Standard Shave Cream

- TGR Black Ice Shave Cream

- TGR the Standard Aftershave Balm

- TGR Unscented Aftershave Balm

Nok en gang har jeg laget en liten video som en introduksjon:

--------------------------------------------------------------------------

TGR the Standard Pre Shave Oil

Pris: Plasserer seg på omtrent samme nivå som konkurrentene når det gjelder pris, og med tanke på hvor lite olje man faktisk trenger per barbering vil en beholder vare lenge. Et annet viktig poeng er at man faktisk får 50ml produkt, noe som faktisk er nesten dobbelt så mye som du får med for eksempel ZIRH og Taylor sine barberoljer.

Innpakning: Som nevnt har jeg kun testet vareprøven av dette produktet, men ut fra bilder og andre omtaler er innpakningen estetisk meget fin og ikke minst praktisk. En pumpebeholder er særdeles praktisk når det gjelder oljer da det gir større kontroll over mengden og ikke minst hvor oljen ender opp. Helleløsningene til en del andre produsenter kan fort bli litt klinete.

Duft: Første gangen jeg brukte den var jeg ikke så veldig begeistret for duften, men den har vokst på meg og etter en tre, fire gangers bruk synes jeg i grunn den lukter ganske godt. Jeg er ofte slik med nye barberprodukter, lukten må modnes. Litt vanskelig å beskrive duften, men den har et preg av kamomille med et hint av sitrus.

Effekt: Man bør passe på at ansiktet er både varmt og relativt vått før man påfører oljen, er ansiktet for tørt synes jeg oljen skaper litt friksjon mellom ansikt og blad. Med korrekt mengde vann derimot gjør oljen definitivt jobben sin og høvelen glir smidig over huden.

Konklusjon: For en god del vil man nok ikke merke så voldsomt med forskjell under barberingen med denne oljen. De med litt følsom problemhud vil derimot nyte bedre av dette produktet, for den øker faktisk kvaliteten på barberingen med et merkbart hakk. For min egen del har jeg alltid vært glad i barberoljer, og selv om den ikke er fullt så god som T&H sin Ultimate Comfort olje kommer den på en respektabel andreplass for min del. Det har også blitt sagt at den forlenger brukstiden på barberblader, på det punktet har jeg imidlertid ikke merket noe voldsom forskjell.

TGR The Standard Shave Cream

Pris: Relativt stivt priset med tanke på at man får en beholder med T&H barberkrem til samme pris, og T&H gir deg faktisk 15ml mer produkt. Har også sterk konkurranse fra Taylor som gir deg like mye produkt for 70 kr mindre.

Innpakning: Her har jeg igjen kun testet vareprøven, men ut fra bildene av produktet så er det bare å ta av seg hatten for TGR når det gjelder innpakning. En av de mest stilfulle beholderne på markedet!

Duft: TGR sin standard krem har en markant duft av lavendel og jeg synes jaggu jeg kan ense en slags lakrisduft. En litt pussig kombinasjon, men jeg liker duften veldig godt. Den er frisk og fin, og man kan sjelden tråkke feil når man baserer seg på lavendel.

Skum: Gir et relativt tykt og kremete skum som har en fløyelsmyk konsistens. Den er veldig tilgivende når det gjelder vannmengder, man kommer langt med lite vann og i tillegg virker det som man skal være relativt uforsiktig om man skal klare å tynne den ut for mye. Om man velger å bruke lite vann vil man få et meget kremete og behagelig skum, men en ulempe er at skummet tørker ut relativt fort på ansiktet. Det vil ikke være et praktisk problem med en DE-høvel, men om man liker og ta seg god tid med kniven (noe jeg gjør!) så tørket faktisk skummet ut rundt leppen og haken.

Fuktighet: Skummet minner veldig om T&H sin Ultimate Comfort på dette punktet og etterlater huden med en herlig fuktet følelse. I det hele tatt minner TGR sin barberkrem nesten mistenkelig mye på T&H UC, konsistensen på de to kremene er nærmest identisk!

Effekt: Den plasserer seg i toppen når det gjelder det viktigste punktet, nemlig effekten. Den gjør akkurat det den skal og den gjør det meget bra. Høvelen glir lett og skummet gir en tett og irritasjonsfri barbering.

Konklusjon: Definitivt en krem av høy kvalitet. Den vil ta seg utrolig godt ut på badet og som nevnt før minner den om andre moderne glycerin-baserte kremer som T&H UC, noe jeg ser på som utelukkende positivt da jeg trives meget godt med skummet man kan piske frem av denne typen kremer.

TGR Black Ice Shave Cream

Pris: I samme prisklasse som standard kremen, altså noe dyr.

Innpakning: Samme stilfulle innpakning som standard kremen.

Duft: Her er lakrisduften enda mer markant. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på duften, men jeg synes jaggu den dufter som en slags anis basert lakris. For å eksemplifisere det med et annet produkt, så vil jeg si kremen lukter relativt likt den sorte Fishermans Friend. På et vis minner den også om mørk te ala Earl Gray, noe som sannsynligvis kommer av bergamott oljen de bruker i kremen. Uansett er det en frisk og herlig duft som henger igjen også etter man har skylt av barberkremen. Blandet med deres standard aftershave dufter i det hele tatt kjakan meget godt etter en runde med TGR sine produkter. Duftmessig likte jeg denne bedre enn standard kremen. Om du ikke liker kremer med en markant og relativt sterk duft, ville jeg imidlertid vurdert en av de to andre kremene til TGR.

Skum: Selv om den er basert på andre oljer enn standard kremen synes jeg skummet er relativt likt i konsistens. Også denne er meget tilgivende når det kommer til vannmengde, men igjen må man passe på vannmengden om man vil unngå at skummet tørker ut. Ved riktig vannmengde holder skummet seg fuktig og fint gjennom også de lengste sesjonene med kniven. Gir i det hele tatt et deilig kremete skum som både fukter og skåner huden under barberingen.

Fuktighet: På dette punktet vil jeg si kremen er identisk med standard kremen.

Effekt: Med tanke på at skummet oppleves likt som det standard kremen gir, så er den effektmessig lik brødrene sine.

Konklusjon: Jeg liker denne kremen veldig godt! Lukten er maskulin og frisk og den gir et herlig skum som tilgir noen feilglipp her og der.

TGR Unscented Shave Cream

Denne kremen er identisk med TGR sine andre kremer, så jeg velger å kun skrive om duften samt en konklusjon.

Duft: De fleste andre såkalte luktløse kremer jeg har testet har gjerne en svak duft av produktene brukt for å lage kremen, men denne er faktisk helt luktløs. Jeg klarer ikke å spore noen merkbar duft av kremen.

Konklusjon: Om man er sensitiv når det gjelder lukt, men fortsatt vil ha en krem man kan mikse sammen et herlig skum av er dette kremen jeg ville satset på. Den gir det samme herlige skummet som sine brødre og det plasserer den i toppen når det gjelder ytelse. Denne kremen er derfor genial for de med en følsom luktesans.

TGR Standard & Unscented Aftershave Balm

Jeg velger å skrive om disse to sammen da det kun er duften som skiller de.

Pris: Plasserer seg i den øvre enden når det gjelder pris, men den er ikke blant de aller dyreste. Man får også 100 ml med produkt så den vil vare lenge. Når man ser på listen med ingredienser synes jeg i grunn kremen er billig, den er simpelthen stappfull av kvalitets ingredienser! Slikt er ikke billig, og selv om de sikkert kjøper det inn i store kvanta er det fint å se de ikke skorter på det fordyrende elementet kvalitets ingredienser faktisk er.

Innpakning: Kommer i en meget praktisk pumpeflaske og som med de andre produktene fra TGR ser den virkelig lekker ut! TGR sine minimalistiske og praktiske beholdere er virkelig i en egen klasse.

Duft: I motsetning til TGR sin luktløse krem er ikke den luktløse aftershave balmen helt uten duft. Faktisk er den såpass lik standard balmen når det gjelder lukt at jeg først trodde TGR hadde gjort en feil og tappet standard balmen i begge vareprøvene. Etter litt nøyere granskning har standard balmen en mer markant duft, men det er jaggu ikke stor forskjell. Selve duften er litt vanskelig å sette fingeren på, men jeg vil si den dufter mildt av rose med en hint av sandelwood. Lukten forsvinner uansett etter en liten stund på kjakan.

Fuktighet: Nå har jeg ikke testet balmen midtvinters når huden min er på det tørreste, men inntrykket jeg sitter igjen med er at den skal være mer enn fuktighetsgivende nok også for de med tørr hud. Personlig har jeg noe oljete hud, men den er på ingen som helst måte for fet selv om den inneholder en god del oljer. Selve formelen her virker perfekt med tanke på allsidighet, jeg kan ikke helt se for meg noen slags hudtype denne balmen ikke vil være mer enn fuktighetsgivende nok for.

Konsistens: Den er relativt rennende og har en slag melkeaktig konsistens.

Effekt: Den er ekstremt effektiv når den gjør jobben sin som en aftershave. Den er fuktighetsgivende og herlig når man påfører den og om man har vært for ivrig under barberingen og huden er irritert gjør den underverker med å få ting tilbake til normalt. Faktisk til en tilstand som sannsynligvis er bedre enn normalt for de aller fleste. Inngrodde hår og irritasjon tar den effektivt knekken på og det er helt utrolig hvor silkemyk huden blir etter denne herlige substansen trekker inn.

Konklusjon: For å si det rett ut: Dette er den beste aftershaven jeg har testet! Den topper alt fra Trumper, Taylor, T&H osv, og selv om f. eks. Trumpers lime skin food lukter friskt og har en herlig avkjølende effekt så er totalresultatet ikke i nærheten av TGR sin aftershave. Det viktigste med en aftershave er jo tross alt hvordan huden føles i løpet av dagen og ikke minst hvor effektiv den er de gangene man er litt uheldig, og her er TGR et godt skritt foran de andre. Jeg ser rett og slett ingen grunn til at en våtbarberer (eller hvilken som helst barberer for den saks skyld) ikke skal eie denne kremen. Løp og kjøp!

IMG_0499.jpg

IMG_0500.jpg

IMG_0502.jpg

IMG_0503.jpg

IMG_0504.jpg

IMG_0505.jpg

IMG_0506.jpg

IMG_0522.jpg

IMG_0523.jpg

IMG_0526.jpg

IMG_0528.jpg

IMG_0529.jpg

IMG_0537.jpg

IMG_0533.jpg

image_633.jpg

image_635.jpg

image_637.jpg

image_639.jpg

image_641.jpg

image_643.jpg

Duft: Her er lakrisduften enda mer markant. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på duften, men jeg synes jaggu den dufter som en slags anis basert lakris. For å eksemplifisere det med et annet produkt, så vil jeg si kremen lukter relativt likt den sorte Fishermans Friend. På et vis minner den også om mørk te ala Earl Gray, noe som sannsynligvis kommer av bergamott oljen de bruker i kremen.

Tyrkershot!! :), Altså, jeg synes det lukter sånn TyrkiskPepper shot, sånn som vi lagde selv før i tiden, kokte tyrkiskpepper+vann, og blandet med 96% :D

Mimret tilbake til de glade dager, for 17-18 år siden..

Nettopp! Jeg har prøvd å komme på noe den minnet mer om enn Fishermans Friend, jeg synes den lignet en del men var ikke søt nok i lukten. Tyrkershot var midt i blinken! :)

Å fy filleren de skal eg aldrig kjøpe.

Gikk så altfor galt med 96 og tyrkersukker ei gang at eg fortsatt ikkje kan ha det.

Magen begynner å vrenge seg bare ved lukta.

Kan ikkje risikere brekninger med barber kniven i handa :D

Gikk så altfor galt med 96 og tyrkersukker ei gang at eg fortsatt ikkje kan ha det.

Åh, jeg har glemt alt som gikk galt, husker bare de positive opplevelsene :)

Hva synes dere forresten om selve omtalen? Er det noe mer jeg burde tatt med? Andre ting jeg burde pekt på? Hva med filmen? Noe mer som burde vært med der?

Jeg bør kanskje poengtere at jeg ikke bruker 3-4 minutter når jeg skummer opp krem til vanlig. Jeg lager filmen slik den er nå fordi jeg selv synes det er interessant å se hvordan skummet endrer seg gradvis med tilførsel av litt vann om gangen. Normalt sett vet jeg ca. hvor mye vann som kreves, så da pleier jeg kun å hive oppi vann en eller to ganger.

Jeg synes du dekker det veldig godt, nesten så disse burde være lagt opp som artikler sammen med produktene du omtaler, i shop'en altså.

Men jeg ble litt usikker på hva du syntes om T&H UC serien nåda, jeg skal teste den imorgen for å se litt hvordan den er, men mente du har omtalt den veldig bra, men når jeg nå leser her og T&H reviewet så ble jeg litt usikker. :)

Takk takk! :)

Hva spesifikt ble du usikker på med tanke på T&H UC serien?

T&H UC serien liker jeg godt. Pre shave oljen har jo som nevnt det aberet at den kun fungerer med T&H sine kremer, men i lag med de er den knall! UC after shave balmen var min favoritt før jeg testet TGR sin aftershave, nå har den bikket ned på en delt andreplass. UC kremen synes jeg gir et fabelaktisk skum, definitivt på høyde med T&H sine andre kremer. Det enesta aberet er at den luktmessig er ganske kjedelig.

Ah, ok, så hvis du bruker UC serien samlet, så er hele serien flott?, det at en serie passer best sammen, og ikke splittet og delt, er iogforseg ingen ulempe, for da vet man at det fungerer slik.

Har testet noen oljer og slikt som går dårlig sammen med enkelte kremer, og da er det dumt hvis man må kjøpe krem etter krem for å finne ut hva den passer sammen med.

Så du mener TGR er bedre enn UC nå?, jeg liker TGR selv, det får stå sin sak at lukta er.. tja.. hm, merkelig. Jeg har en langvarig fortetning i lukteorganene så jeg lukter andre ting enn dere andre tydeligvis, så jeg får ta lukter med en klype salt nå.

Du prøvde også Trumpers?, hva syntes du om de kremene sammenlignet med disse to? (Mente du også var en av de som fikk de.. hm..)

Jeg synes trumper kremene var i en klasse for seg, har aldri opplevd slik respons under barberinga som den kremen ga, håper bare det ikke var en vareprøve-gimick :)

T&H UC pre shave oil fungerer knall med alle barberkremene til T&H, men altså kun med T&H sine kremer. UC aftershave balmen er ikke avhengig av å brukes kun med T&H produkter, den står godt plantet på egne ben og er herlig uansett hva jeg bruker den etter.

Jeg synes faktisk TGR kremene lukter godt! :) I konsistes blir skummet relativt likt, så jeg foretrekker faktisk TGR kremene framfor UC fordi jeg liker lukta. Trumper var definitivt helt knall, spesielt i lag med skin food som pre shave, men det er ganske lenge siden jeg har brukt det nå. Den nevnte kombinasjonen av Trumper likte jeg nok bedre enn TGR kremene og T&H UC, men en del av de andre kremene til T&H som f. eks. 1805 og West Indian Limes er på høyde med Trumper på kjakan min. Elsker lukten av de to nevnte T&H kremene!

En kjempeflott omtale nok en gang! Må si det var drøye vareprøver, ja. Var det disse du fikk tilsendt gratis ved å kontakte TGR? I tilfelle sender jeg avgårde en mail etterpå :D

Hva heter forresten den første låta i videoen? Den er fra skifilmen Seven sunny days?

Takk for det! :)

Du får alle barberproduktene deres hvis du kontakter TGR ja. Det tar en stund før vareprøvene kommer, men med tanke på at det er gratis og i såpass hyggelige mengder gjør jo ikke det noe. Send dem en mail! Sangen heter 'The Cold Part' av Modest Mouse. Jeg har ikke sett skifilmen du nevner, men jeg vet de blir brukt en del i slike filmer så det stemmer sikkert. :)

Tyrkershot!! :), Altså, jeg synes det lukter sånn TyrkiskPepper shot, sånn som vi lagde selv før i tiden, kokte tyrkiskpepper+vann, og blandet med 96% :D

Mimret tilbake til de glade dager, for 17-18 år siden..

Bang on!

Der traff du spikeren på hodet asbjorn. Jeg kjente denne kremen luktet mistenkelig kjent, men klarte ikke å huske hva det var.

Tyrker & heimert selvfølgelig!!

En herlig duft som spredde seg på de fleste vorspiel for noen år tilbake :D

Hva synes dere forresten om selve omtalen? Er det noe mer jeg burde tatt med? Andre ting jeg burde pekt på? Hva med filmen? Noe mer som burde vært med der?

Omtalen: Toppers som vanlig Svirre. Du burde forfremmes til "Omtale Führer" ;)

Mangler: TGR produktene er uten parabener.

Noen av disse parabenene er mistenkt for å være kreftfremkallende og noen er kjent for å være hormonforstyrrende. Som våtbarberende menn ønsker vi jo mest mulig skjeggvekst, så vi kan nyte barberingene våre så ofte som mulig, å bør derfor unngå ting som "gjør oss til kvinner". :?

Kanskje ikke så viktig for de fleste, men jeg setter stor pris på produkter uten parabener og andre ulumskheter.

Takk for det! :)

Dette med parabener er jo et poeng, men spesielt det med at parabener er østrogenfremkallende er vel fortsatt veldig usikkert? Så vidt jeg vet har de påvist det i dyr, men det er fortsatt usikkert om det vil ha samme effekt hos mennesker. Det er vel også stort sett barn og spesielt spedbarn det har vært advart mot å bruke kosmetiske produkter med parabener. Jeg tar også dette med at parabener er kreftfremkallende relativt rolig. Jeg mener, hva i dag er ikke kreftfremkallende? Uansett er det jo som du sier positivt at TGR ikke inneholder stoffer det er mye usikkerhet rundt!

Meget bra produktomtale!

Fikk mine samples fra TGR i dag, og førsteinntrykket er blandet. Jeg liker standardkremen, lett å lage et godt skum, men jeg synes ikke den gjorde hårene så myke som f.eks. Lucky Tiger. Barberingen ble noe sårere med noe mer blod. Godt mulig at det er andre faktorer som resulterte i dette, men det er nå førsteinntrykket. After shaven taklet jeg imidlertid ikke. Lukten minner meg om Rader myggspray :P

Jeg kan også tenke meg å prøve T&H West Indian, både krem og after shave. Noen formeninger om disse kontra TGR og Lucky Tiger krem og after shave?

Jeg har ikke prøvd Lucky Tiger, men T&H WIL er også en veldig god krem og etterbarberingskrem med en deilig lukt. Det høres ut som om du har vært litt uheldig for TGR er gode kremer. Har du brukt et gammelt blad?

Etterbarberingskremen til WIL er veldig god. Den er noe tykkere i konsistens enn TGR og lukter MYE bedre. Tar du ikke for mye vil den trekke like lett inn i huden som TGR.

Send en mail til info@thegr.com og spør om de kan sende deg vareprøver.

After shaven taklet jeg imidlertid ikke. Lukten minner meg om Rader myggspray :P

Jeg synes ikke lukten av TGR sin aftershave er så ille. Jeg har mange barberprodukter som lukter veldig mye bedre, men den er så vanvittig effektiv til å lindre huden og lukten forsvinner jo etter noen minutter at jeg uansett bruker den veldig ofte. Ingen annen aftershave jeg har prøvd klarer å redde en for agressiv barbering som TGRs afterhave.

Smak og behag :) Enig at den er effektiv -skal forsøke unscented i morgen. Svært hyggelig folk hos TGR, forresten. Fikk svar etter et par dager med informasjon om forsendelsen.

Har du testet unscented utgaven enda bjornaha? Er litt interessert i å vite om de gjorde en feil med vareprøven min, for det var jaggu ikke stor forskjell på lukten på standard og unscented på vareprøvene jeg testet. Lukten var ikke så distinkt som på standard, men fortsatt absolutt merkbar og ikke minst helt lik i lukt som standard balmen. Ganske pussig.

Fikk forøvrig en fantastisk kommentar på videoen jeg lagde til denne testen:

ok...CREEPY AS HELL. WHY DID YOU MAKE THIS? AND WHY ON YOUR ARM OF ALL PLACES?

:lol:

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this