Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
asbjorn

Haue

Recommended Posts

Flytter diskusjonen herifra:

http://www.barbershop.no/forum/viewtopic.p...=31&t=170#p1191

Nå har brukt brukt høvelen på toppen i snart 8 år, og faren for blodbad er faktisk ganske marginal; faktisk nesten fraværende. Dvs, jeg innrømmer at jeg ikke tør å bruke en DE- høvel der. Her må jeg krype til korset og innrømme at jeg der faktisk bruker en Gillette Fusion, sammen med Head Slick barberkrem. Og rett skal være rett (til tross for valg av høvel), resultatet blir utmerket. Glatt som en barnerumpe. trikset er å barbere seg rimelig ofte så det ikke blir store jobben hver gang. Greier heller ikke se at jeg på noe tidspunkt kommer til å tørre å prøve en DE på toppen. Er jo litt vanskelig å ha full kontroll der, og huden og håret er jo annerledes enn i ansiktet.

Men når det er sagt, den høvelen ligger jo ikke akkurat åpent fremme på badet. Har jo tross alt ett rykte å tenke på;)

Det var faktisk ikke så ille.. tok først et par drag med kniven, men innså at dette kunne ta litt tid, man har bra kurvatur på skallen..

Gikk så over til Schick injectoren, fungerte langt bedre, men når alt var bort så hørte jeg fremdeles at det var hår der oppe, som det virket som om den ikke klarte å ta.

Testet så slant'en, og det gikk også fint, men jeg fikk ikke bort stubben, så Vision, med samme resultat..

Jeg hører jo at håra er der, og skallen føles som sandpapir, men jaja.. første førsøk, ble jo greit tross alt.

Men aftershave på skallen?, hva bruker man der?, det går jo med et tonn?

Iallefall en herlig følelse når jobben er gjort..

Barberte toppen i ettermiddag. Jeg er HELT glatt. Umulig å kjenne at det har vært hår der noensinne. Ikke det miste antydning til en eneste hårstubb. Men greit, jeg har jo fått noen års erfaring:)

Holder med vanlig fuktighetskrem på toppen etter barbering. Men bruker av og til min Proraso Post/pre krem. DA snakker vi om nedkjølende effekt. Blir nesten for mye av det gode:) Brain- freeze:) Men generelt er det vel logisk å kanskje bruke noe after-shave produkt der for å dempe evt irritasjoner?

Men jeg har også brukt andre produkter fra Head Slick på toppen med godt hell. Liker å bruke en "matt" krem, så man ikke blir helt shiny og folk må bruke solbriller når de ser på deg og sola skinner:)

På førerkortet mitt ser det ut som halve hodet er borte, nettopp av effekten at toppen skinte i blitzslyset:) Det ser litt dust ut...

Oh, proraso tror jeg blir kjølende, får prøve det neste gang.

Headslick, hvor finner man slikt?

http://www.headblade.com/

(selve den høvelen de selger tror jeg bare er tull, men de andre produktene liker jeg)

Selv har jeg bestilt produktene fra en eller annen konkurrent til Barbershop i det nordiske markedet. Liker ikke å reklamere for andre enn Barbershop, men da de ikke har disse produktene hadde jeg ikke noe valg:(

ah, har sett headblade før, men viste ikke navnet på resten av produktene... får se litt, de selger på ebay også, så shopper vi ikke hos direkte konkurent om ikke annet.. :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this