Jump to content
Barbershop.no forum
barberer'n

Shapton "ceramic on glass" bryner

Recommended Posts

Var vel mange som ikke klarte 30K, var det ikke?, altså, tenker på resultatet etter polering, ble alt for hvasst?

En gang må jeg få skaffet et par til, og en lapping plate, disse DMT platene er så sabla treige å lappe med.. Og jeg har ikke mye hell i å slipe med de heller, liker fremdeles ikke stål mot stål..

Jeg har aldri fått prøvd 30k selv. men både Howard på "The perfect edge" og Harrelson Stanley på "Shapton USA" skryter av 30k brynet til barberkniver. jeg ville nok legge mere vekt på Howard sine erfaringer enn Harrelson siden sistnevnte har litt begrensede erfaringer med å slipe barberkniver... Uansett gssixgun bruker 30k brynet på følgende vis: 3 drag med eggen først, 2 drag med ryggen først og avslutningsvis 1 drag med eggen først igjen og får visst bra resultater med dette. Jeg venter en kniv i fra han nå som er slipt på Shapton helt opp til 30k så det skal bli spennende å se hvordan den barberer mtp komfort og skarphet.

Du har vel ett 16k shapton fra før? Jeg kan virkelig anbefale deg å supplere med ett 4k og 8k shapton i tillegg :)

Du har vel ett 16k shapton fra før? Jeg kan virkelig anbefale deg å supplere med ett 4k og 8k shapton i tillegg :)

Jeps, har fortsatt 16k brynet, og har lyst på flere, og kvitte meg med jallasteinene.

Samme med lappingplata..

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...