Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
jonfb

Kasting av blader ...

Recommended Posts

Har nettopp gått til anskaffelse av en Merkur safety razor, og kom til å tenke på kasting av brukte blader, noe det vil bli en del av etter hva jeg kan skjønne.

Noen som har noen innspill til hvordan man skal kvitte seg med bladene sikrest mulig??

Mantic har laget en video som tar for seg nettopp det du spør om:

Selv har jeg en liten beholder som kjøpte for en slikk og ingenting på classicshaving.com.

FeatherBladeSafeNew.jpg

Jeg tror det allerede er foreslått at barbershop.no skal ta inn noe tilsvarende, så forhåpentligvis dukker det opp noe linknede i butikken snart.

Så den boksen på classicshaving jeg også, men tenkte det ville koste litt og frakte det over dammen. Hvor lenge varer en sånn boks sånn ca?

Jeg kan vel sikkert "stjele" med meg en sharps boks fra jobben så lenge :-) Der er de jo forbruk!!

Hadde jo vært bra om barbershop startet å selge blade safes da ... enda en ting å kjøpe, hehe.

Jeg har en glassflaske som jeg bruker, knekker bladet og putter det i flaska. Kjøpte sånne redbull flasker i sverige, de har grei størrelse. Så er det bare å droppe den i glasskontaineren ved anledning.

De virker å være såpass tykke at de ikke knuses for lett, ville jo være ltt dumt om man knuser flaska i glasskontaineren da..

Jeg vet ikek helt, men kan det tenkes at apotek tar inn slikt?, hva gjør folk med sprøyter og denslags? (Tenkte ikke på sprøytene vi tråkker i nede i byen nei...)

Ellers ser jeg at de fleste lærmakerne har verktøy som benytter barberblader også, så det å kaste slikt er nok ikke et ukjent fenomen..

Jeg sjekket nå og frakten fra classicshaving ender opp på 11.38$ til Norge, så totalt vil den koste litt over 60 kr ferdig levert til Norge. Ganske dyrt, med andre ord. Mulig det er noe ebay-selgere som tilbyr noe tilsvarende med bedre fraktpriser.

Den vil nok vare ganske så lenge. Det vil jo selvfølgelig komme ann på hvor ofte man bytter blader, men jeg vil tippe den varer et år eller to selv med hyppig utskifting av blader.

På sykehuset jeg jobber har vi gule plastbokser med rødt lokk. Tror de er rimelig standard innen helsevesenet. DE få du også sikkert kjøpt på apoteket. Diabetikere må jo kvitte seg med sprøytespisser. Men de er jo ikke akkurat noen fryd for øyet da. Kunne liksom ikke tenke meg å ha en slik fremme på benken. Folk kunne jo tro litt av hver, hehe. 60 kroner for noe som egentlig koster 5 kr er jo også ganske heftig prishopp ... får satse på at noen i Norge vil selge for en rimelig penge.

Søk på kanyleboks .. så får du opp en del forskjellige.

Den dingsen der veier vel så lite at det burde være mulig å fylle en kasse med de?

Jeg har jo fått en pakke over dammen på over 8 kilo som kostet ca $30 dollar, så avhengig av plassbehov så skulle vel man få endel slike på 8 kilo.. :D

Men jeg tror man må sjekke med de om de klarer å håndtere det anderledes, shoppingsystemet ser ut til å kalkulere dette litt snodig. 40 stykker får fraktkostnad på $65...

Er vel uansett på tide å bestille noe fra de der, ser ikke ut til at jeg klarer å skaffe mine oljer og greier i dette landet så..

Classicshaving er fryktelig dyre på frakt, hvis man bestiller en del greier kommer frakten fort opp mot 60-70$. :/ Drømmen er jo at barbershop i fremtiden matcher de på utvalg så jeg slipper å bestille derfra!

Snuser ikke. :D, åssen snus leveres med metallburk?

Husker ikke alle navnene på stående fot. Men er bare å se i snus- skapet i butikken:) er flere.

Sjekket hjemme nå. Jeg bruker en boks av merket South State. Den har ett ganske tradisjonelt look, så passer nesten inn der den ligger:)

ok, må sjekke prisen på den der endag :), skulle man måtte kjøpe en boks er det likegreit å kjøpe noe man om ikke annet kunne shippe til noen.. (innholdet altså).. jeg har ikek tenkt å begynne snusing bare for en boks... Sist jeg forsøkte snus, 28 år siden ellerneoslikt, så ble jeg svimmel, og siden har jeg latt det være..

ok, må sjekke prisen på den der endag :), skulle man måtte kjøpe en boks er det likegreit å kjøpe noe man om ikke annet kunne shippe til noen.. (innholdet altså).. jeg har ikek tenkt å begynne snusing bare for en boks... Sist jeg forsøkte snus, 28 år siden ellerneoslikt, så ble jeg svimmel, og siden har jeg latt det være..

Koster 60 kroner og noe... (staten skal jo ha sine avgifter:(()

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this