Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
jonfb

Barbersåpe på reise

Recommended Posts

Hei.

Har fra før såpe og kost fra Fitjar som jeg bruker hjemme, men er det noen som har tips til bra såpe å ha med seg på tur? Det er litt upraktisk med barberkopp med løst lokk. Tenkte også å anskaffe en reisekost... alle tips mottas med takk.

Shavingstick.. er bare et must.

Ser det er to sticks her, Tabac og Dr Harris, jeg har ikke prøvd de to, men Tabac er kjent for å være bra.

Ellers finner du Palmolive stick på Vita, også finnes det på noen tyrkerbutikker en stick fra Arko som er helt super.

Vask ansiktet, gnu sticken i trynet, over alt der du skal barbere deg. Så tar du kosten, som du på forhånd har hatt stående i en kopp varmt vann, rister den, og maserer i ansiktet. Med Arko'n så vil du få et veldig bra skum, og nok skum i kosten til 3-4 runder.

Alle koster passer som reisekost egentlig, bare du har noe å oppbevare de i. Hvis du finner en avlang rund plastboks som du kan dre den inni så er det ypperlig. MEN, husk å ta på huller, slik at den ikke blir liggende i en luftett boks, da går det galt. Det kan også være smart å la den stå framme en tid for lufttørking om du har mulighet til det.

Jeg har den fra D.R. Harris med lavendel. Meget god! Reisekost har jeg ikke selv så der er jeg ikke helt sikker. Ser de har en pure badger fra Vulfix her i butikken. Har selv en vanlig pure badger barberkost fra Vulfix som jeg kjøpte for ca. 2 år siden som jeg er veldig fornøyd med, så tipper at den reisekosten også er bra.

Shavingstick.. er bare et must.

Dette er jo midt i blinken. Aldri hørt eller lest om shavingsticks noe sted. Trodde jeg måtte skaffe meg barberkrem for å ha med på reise, har hatt noen reiser med såpe, men det tar jo i overkant med plass.

Godt å kunne finne sånne tips. :D

Hvorfor har ikke barbershop.no sånne under reiseprodukter? Tips!

Edited by Ralph

Vet ikke om du har oppdaget at Barbershop. no har shavingsticks. Legger derfor ut linken

Har denne og er veldig godt fornøyd med den.

Takk for oppfølgingen. Fant den i går etter at jeg leste denne posten. Kommer til å bestille så fort det er lønning.

Er den veldig kjølig på huden? Litt skeptisk fordi huden min ikke tåler så mye.

Hei Ralph.

Hva som oppleves som kjølig er vel forskjellig fra person til person. Jeg vil ikke kalle den VELDIG kjølig. Den er litt kjøligere enn Prorasoen.

Vet ikke om det går an, men det kan være en tanke å skru hele såpa ut av "hylsa" og hive den.(Eller sende den til meg :rolleyes: ) Deretter kan du smelte ei såpe du digger og tømme oppi. I teorien skulle det kunne gå, men tør ikke garantere noe. <_<

Hei Ralph.

Hva som oppleves som kjølig er vel forskjellig fra person til person. Jeg vil ikke kalle den VELDIG kjølig. Den er litt kjøligere enn Prorasoen.

Vet ikke om det går an, men det kan være en tanke å skru hele såpa ut av "hylsa" og hive den.(Eller sende den til meg :rolleyes: ) Deretter kan du smelte ei såpe du digger og tømme oppi. I teorien skulle det kunne gå, men tør ikke garantere noe. <_<

Supert tips, skal prøve dersom det ikke fungerer med såpen. Og seff sende til deg.

Vita har også en shavingstick av typen Palmolive. Koster rundt 30 kroner, og skal i følge B&B-forumet være bra saker. ( http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?ltr=P&t=6677 ) Lite minus for at den ikke kommer i skruhylse, menmen.

Jeg kjøpte en stick i går, og kan dessverre ikke si hvordan den fungerer, da kosten jeg skal bruke er på vei med posten.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this