Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Savner virkelig det lyse badet hjemme. Ikke enkelt å få perfekt resultat under haka når det er mørkt

Jeg er enig, det er ikke gøy å barbere seg i dårlig lys.

I dag prøvde jeg Arlington såpen og for virkelig teste D.R. Harris såpen fant jeg frem en skinnede ny Feather :o . Jeg har aldri prøvd Feather før, men har hatt en pakke liggende. Jeg har vært så fornøyd med Derby'ene at jeg ikke har hatt behovet for å prøve andre blader.

Jeg ble skuffet over duften på Arlington. Den forsvant veldig fort og ble erstattet av en helt vanlig såpelukt :( Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke denne mye pga det.

Men den ga samme fantastiske skum som Marlborough'en i går. Og for en fantastisk barbering! 2 drag + luking, ikke en ripe i huden og den tetteste og glatteste barberingen jeg kan huske! :D Feather var virkelig alt det den er hauset opp til å være!

Alt i alt en veldig god kombinasjon med:

D.R. Harris Arlington Shave Stick

Vulfix #2235S

Merkur HD 34G m/ Feather

GFT Coral Skin Food

Hvor ofte skyller dere av kniven? Skyller 2 ganger per side, og tror det er litt lite - selv om det stort sett går bra.

Skyller når jeg føler det trengs, litt mer enn 2 ganger per side tror jeg. Men det varierer litt med type såpe, hvor tykk skummet er etc...

Ny runde med Marlborough'en og Feather og en like suveren barbering :D

D.R. Harris Marlborough Shave Stick

Vulfix #2235S

Merkur HD 34G m/Feather (3. dag; 2 drag + luking)

Truefitt&Hill West Indian Lime etterbarberingskrem

Vulfix Super Badger 2235, som godgjør seg lenge i min nydelige, og svært praktiske .....

....Hamada Scuttle, fyllt til randen med dampende varmt vann :D

Proraso barberkrem

Antikk Wade and Butcher, som klargjøres på en....

....Thiers-Issard four-sided strop

WTG, XTG og ATG

Varmt og kaldt vann

Proraso Pre-Post shave krem

Truefitt & Hill Trafalgar Cologne

Den ideelle måten å starte dagen på ;).

Dette har (mer eller mindre) vært dagens for meg i kanskje et par uker nå:

Col. Conk Amber

Gillette Tech m/Wilkinson

Pinaud Clubman aftershave

Proraso Liquid Cream aftershave (utrolig liten mengde av denne til slutt, for å gjøre det helt perfekt)

Jeg tror jeg har igjen Amber-såpe nok til ... to dager til? Hm, når den er oppbrukt må jeg jo nesten kjøpe meg en annen såpe (ikke fordi jeg ikke har andre, men for å holde såpemengden konstant). Hihi. Kanskje det er på tide å sjekke ut Mama Bear.

Fikk eit par kniver og noe annet morro som måtte prøves. deverre var de ikkje riktig kvasse nokk. men det håper eg blir bedre.

Så dagens barbering var

God lang dusj etter lang arbeidsdag

Gentlemens refinery black ice shave cream Mixet i ein Victorian mug med mitt navn på :D

Ej Kost

Dovo Micarta og dovo Bergischer Lowe

Trufit and Hill 1805

Likte koppen og knivene godt må bare få de litt bedre på læret tru eg.

Må se lynn abrams dvden eit par ganger til med helga å prøve meg ;D

DSC00011 rezised.jpg

Baxter

XD-20, KAI d1

RFM moistouriser

2 uker siden sist, fant ut at skjegg ikke er helt meg enda, og litt for ugjevn vekst til å gjøre noe fancy ut av det.

Samme gamle rutinen her, 1pass atg.

D.R Harris Marlborough Shave Stick

Gillette XL pure boar

Merkur HD 34G m/Feather

D.R Harris After Shaving Milk (pre reformulasjonen)

Proraso pre/post

T&H Rose SC

HD 34 G m/Derby (dag 6!), 2 drag + +

Musgo Real AS balm

Dette er det første jeg prøver fra Proraso og jeg likte ikke den kjølende effekten :(

Synd, siden jeg har lest så mye positivt om Proraso

Musgo Real er en fantastisk AS! :D

Varm dusj

Proraso krem på grønn tube

Vulfix 2235

Hamada Scuttle

Antikk 5/8 Crown & Sword

Stropping på en gammel Vint De-Luxe C'Mon 26" Leather Barbers strop P Michels

Dominica Bay Rum

Perfekt start på dagen :D

DR Harris Almond Shaving Stick

Gillette XL pure boar

Merkur HD 34G m/Derby (dag 7)

Musgo Real AS balm

Denne såpen har en fantastisk duft. Den er ikke sterk, men utrolig avhengighetsskapende :)

@Sandman:

Ser Dominica Bay Rum får gode omtaler på B&B. Hvordan liker du den?

Har Col. Conk Bay Rum såpen selv, å liker denne veldig godt. Fikk derfor lyst til å prøve en Bay Rum AS, men er litt usikker på hvilken jeg skal prøve og hvor jeg skal kjøpe.

Hvor bestilte du fra?

Fant en selger på eBay som tar $12.99 for denne, men $30 for frakten. Litt i overkant dyr frakt for brennbare saker for tiden :cry:

Hei sw77

Joda, jeg liker Dominica Bay Rum godt, og den er laget på den "gammeldagse måten", uten kunstige tilsetninger (The art of making authentic quality Bay Rum lies in the masterful blending of the purest of alcohol, exotic herbs and spices, and the leaf extract from the Bay Tree. (Laurus Nobilis).

Har flere typer Bay Rum (D.R. Harris, Pinaud, venter på Taylors-varianten fra Barbershop) og liker dem alle på hver sin måte. Dominica lukter mindre enn de to førstnevnte andre, og på en måte mer "organisk"/naturlig. De to andre virker mer parfymerte, om du skjønner, og spesielt hos Pinaud er duften kraftigere og varer lengre.

Jeg tror ikke at duften Bay Rum kan forventes å vare svært lenge, og om jeg bruker Dominica er det nesten mest for den friske virkningen på nybarbert hud. Her forsvinner det meste av duften ganske raskt, så jeg pleier å bruke en cologne etterpå, om jeg ønsker litt godlukt.

Om jeg skulle anbefale en Bay Rum ut fra de jeg har prøvd, ville jeg nok valgt Dominica's utgave. Både p.g.a. de naturlige ingridiensene, og den gunstige og forfriskende effekten på huden. Jeg kjøpte min fra Classicshaving (sammen med andre produkter), men husker ikke hva portoen kom på http://www.classicshaving.com/catalog/i ... 373980.htm.

Er også spent på den fra Taylor's, men den er i posten foreløpig. Håper dette hjalp litt ;)

Takk! Dette hjalp.

Classic Shaving skal ha $18.25 i frakt for en flaske Dominica. Så da blir det vel så jeg går for denne. Må bare vente litt å se om ikke dollarkursen synker snart ;)

Du burde skrive en liten omtale av alle Bay Rum'ene du har, når du får den fra Taylor.

Savner omtaler og diskusjoner rundt cologne og after shave på dette forumet. Virker som slikt er mer brukt av de "over there".

Dagens barbering:

Varm dusj

5/8 Germania Cutlery Works Extra Hollow Ground

Illinois Russian Leather strop

Hamada Scuttle med rykende varmt vann

Proraso barberkost i svinebust (måtte bare forsøke den. Var større enn jeg trodde. Stiv bust, men slett ikke ille å bruke. Holder endel mindre på vann enn grevling. Passer best til såpe, men ok også til krem).

Taylor of Old Bond Street Rose shaving cream

WTG/XTG/ATG

Thayer's After shave Witch Hazel Extra Cool

Penhaligons Hammam Bouquet

Nok en storartet start på dagen :D.

Baxter krem

7/8 Henckels Friodur

Tony Miller Vegan

RFM fuktighetskrem

Nyslipt, ny kniv, strevsomt å få godt resultat med en rustfri kniv av hardt stål, men resultatet ble bra :D Gøyal lyd i denne :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...