Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Gnidde inn litt og børstet av det overflødige og tror dere ikke at irritasjonen etter morgenes barbering har gitt seg! Og så glatt det ble! Jeg skal nok prøve talkumen litt til men er positivt overrasket over resultat så langt :D

Har du sett hvordan du ser ut hvis noen tar bilde av deg med talkum?, spesielt hvis de bruker blits?

:D

Er noe amputert innen barberingsfronten for tida, hehe gikk tom for blader til shavetten, så måtte rote frem ein gammel gillete 3?4? blads dildo i dag. Var ei pakke med helt nye blader til den så det gikk egentlig over forventning.

Ellers så fikk eg somla meg i gang å sendt den skikkelige kniven min til sliping for eit par dager siden så håper han som tok på seg oppdraget får ei pakke snart.

Så dagens barbering var:

varm dusj

T&H Rose

EJ Silvertip kost og vispe i Ej kopp med hank

Gillete eit eller annet med vibrasjon

T&H 1805 Cologne

T&H Ultimate Comfort

HD 34G m/ Derby Extra

Balla talkum

T&H Spanish Leather

Talkum fungerer uforskammet bra. Huden blir så glatt og myk etterpå! Man skulle tro at huden ville bli litt uttørket, men tvert i mot. T&H Spanish Leather er også farlig god.

Tok bilde, skal si det ble hvitt! :D

Tok bilde, skal si det ble hvitt! :D

Talkum er nok et godt middel for mye, men akkurat den effekten kan være kjedelig noen ganger. Jeg vet ikke hvordan det er rundtomkring, men det virker som Talkum er noe som har forsvunnet mer og mer i bruk i den vestlige verden?, blir benyttet stort sett for å forhindre såre barnerumper, og ja, vi har jo Balla Powder her som er for å forhindre at våre smågutter blir såre :D

Jeg så det igjen i afrika, der brukte de talkum overalt, og tenkte ikke så mye over det før jeg gikk over endel bilder jeg hadde tatt :D, du kan si det slik, enkelte ble ganske vite i ansiktet og andre steder..

Coates Almond

HD 34G m/nytt Derby Extra

KOS AS

Coates er en ganske fast krem og gir en god og tykk skum. Jeg liker den :D

Ja, talkum er undervurdert. Jeg har virkelig fått øynene opp for det :shock: , og det ser ut til at mange andre har det hvis man skal gå etter hva som er best selger på barbershop.no :)

Ingen tvil om at talkum fungerer bra, spørsmålet er bare hvordan man ser ut etterpå, men det må det vel gå å finne ut av.

Men den som selger på barbershop er vel beregnet for andre ting i utgangspunktet :)

Men Joel på B&B tok også fram talkum fra pinaud? i en video, er litt usikker, men mener også Lynn kommenterte det i sine videoer..

Ja, jeg tror ikke jeg kommer til å bruke talkum som AS hele tiden, kanskje bare engang i blant. Jeg ble bare så overrasket over effekten :)

Sto opp litt ekstra tidlig i dag for å ha god tid. Det endte opp med:

En varm dusj

Lux høvel med Wilkinson blad

Mama Bear Lime Ice

Gentlemans Refinery Aftershave Balm

Ser faktisk ut som om jeg rekker en rolig frokost i dag også gitt :P

Forsov meg, men rakk en god barbering :D , dog ingen frokost :(

Coates Almond (gjelder dette som frokost :?: )

34G m/Derby Extra

Trumpers Coral Skin Food

Hvordan plasserer man en barbering som starter før midnatt og varer ut i det nye døgnet - gårsdagens eller dagens barbering? :P

Uansett:

Baxter

XD20/KAI

RFM

Ferskt kai-blad, skremmende skarpt som vanlig. Merker at shavette-teknikken forbedrer seg gradvis, nesten ingen weepers selv med nytt blad :)

Virkelig lenge siden jeg har skrevet her nå! Har vært opptatt med flytting og studiestart de siste par ukene, så har ikke hatt så mye tid til overs. Men barbering blir det selvsagt tid til :D Dagens morgenbarbering så slik ut:

Simpsons X3

Tabac

Merkur 23C m/ Derby

DKR Moisturizer

----

Har virkelig fått sansen for derby-bladene igjen. Men en ting jeg har merket meg her i Trondheim er at ting skummer veldig dårlig (?) Mama Bear-såpene mine sliter jeg skikkelig med, det blir stort sett bare en suppe uansett hva jeg gjør. Tabacen går bedre, og kremer har jeg ikke testet enda. Savner det krystallklare og rene vannet på Sunnmøre :roll:

Det er noe med vannet ja :/

Vanskeligere å få perfekt resultat her i trondheim enn det før jeg flyttet.

Baxter

XD-20, KAI d2

RFM gel

Klaustrofobisk bad :( Savner badet hjemme, stooort og lyst :P

Vulfix #2235S

Merkur HD 34G m/Derby Extra, 4 drag (wtg, xtg, atg, buffing) og en smule razor burn :oops:

Trufitt & Hill Ultimate Comfort Shaving Cream

Nivea Moisturizing Balm

Typisk kvardagsbarbering hos meg i dag:

Meget varm dusj.

Sepe fra Tabac skummes i en barberkopp produsert av Porsgrunds Porselænsfabrik ca 1910.

Påføres med en kost fra EJ.

En Merkur Vision høvel med Feather blad brukes til selve barberingen.

Jeg bruker så et dertil egnet sett fra Concord til å trimme mustasjen (type Magnum) ;)

Sepe fra Tabac skummes i en barberkopp produsert av Porsgrunds Porselænsfabrik ca 1910.

Finnes det bilde av den koppen?, har lett litt etter norske kopper, men ikke lett å finne..

Skal se om jeg får tatt bilde av den, en eller annen gang. Jeg arvet den etter min bestefar på 1970-tallet. Den har forresten vært i bruk hver dag siden den ble kjøpt. :) Bestefar fikk den som konfirmasjonsgave da den var ny. :D

Jeg har testet ut noen andre hudpleieprodukter de siste to ukene så jeg har prøvd å holde barberoppsettet mitt så standard som mulig. Jeg klarte det ikke helt, men jeg har iallefall begrenset meg til dette:

Jeg har alltid vært glad i Trumper, men jeg hadde ikke trodd jeg skulle klare å begrense meg selv såpass lenge. Sier vel sitt om hvor gode Trumper kremene faktisk er. :)

IMG_0700.jpg

Dagen barbering ble ganske lik den beskrevet over med unntak av at dagens barberingsredskap var min Dovo Bismarck. Ikkje så fancy, men får jobben gjordt. I tillegg til at den holder eggen godt.

Her er et bilde, Asbjørn. Beklager kvaliteten (mobilcam).

image_0050.jpg

Vulfix #2235S

Geo F Trumpers Violets Soft Shave Cream

Merkur HD 34 G m/ Derby Extra

Geo F Trumpers Coral Skin Food

Geo F Trumpers Ajaccio Violets Cologne

Velkommen til forumet Otto!

Det var en flott kopp!

:)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...