Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

- Varmt håndkle

- Proraso pre/post (kun som pre)

- Varmt håndkle

- Trumpers Coconut cream

- SR 212

- HD 34C m/Derby 2dag

- T&H Trafalgar ASB

Nydelig på en varm dag :) (Proraso'n fulgte det meste av barberinga, og var faktisk ikke for mye feil sammen med lukten av Coconut.., litt rart ja, men fungerte greit)

Baxter of California Super Close Shave Formula

Sanguine XD-20 med KAI-blad, dag 3

RFM Moistouriser

KAI-bladene holder seg skarpe lenge! En ukes skjeggvekst, raket bort uten den minste tendens til friksjon, og dette er dag 3 på denne halvdelen av bladet :D

Baxter-kremen er deilig, og av en eller annen grunn får jeg til tettere barbering med denne enn RFM gel-en jeg brukte før. Selv med 1pass atg blir resultatet bedre.

Siden du er så monogen i dine valg av kremer, kan det ikke også være bedre teknikk som gir deg bedre resultat med tiden?

Jeg klarer ikke for alt i verden å holde meg til en sort, bytter hver dag.. men kjenner det blir forskjellige resultater så enkelte kombinasjoner blir utprøvd mindre over tid.

Hvem selger KAI blader?, siden de er japanske, har du testet Feather?, isåfall hvordan kan de sammenlignes?

Tja, tømte jo en boks med RFM gel, og merket forskjell med en gang jeg gikk over til Baxter-kremen, så da virker det jo som om kremen har skylden for forbedringen.

Begynner med milde blader når jeg prøver ut nytt utstyr, og når jeg føler at jeg behersker det så blir det rett over på mer agressive blad. Teknikken blir bedre fort etter den overgangen, f.eks i XD-20-en ble det mye lettere å få til småkutt med KAI-blad. XD-20-en er forøvrig fin for å få ett generellt perspektiv på DE-blader, uten støttehjul blir man fort kjent med bladet :D

Grunnen til at jeg er litt monogen i valg av krem, er at jeg prøver å være økonomisk :P Flytter på hybel i løpet av uken, og har prøvd å holde utgifter ellers under kontroll gjennom sommeren. Når jeg får litt kontroll på hvordan det går økonomisk da får jeg se hvor mye stæsh jeg får råd til.

KAI vs feather tja. Akkurat det kan jeg ikke si mye om, har brukt ca. en halv pakke feather-blader i R41.1-en, og ett KAI-blad i XD20-en. Skal tilbake til R41.1-en i en periode nå, så får jeg se når kniver lokker igjen. Kjøpte KAI-bladene gjennom en fyr på b&b, 20$ for 50 stykk, inkludert frakt. Førsteinntrykket er jo at de er skarpe(japansk trend?) og at de beholder skarpheten lenge.

M+P R41.1 med KAI-blad, dag 1

RFM Moistouriser

Uff. Høvel, ingen kontroll. Resultatet ble fult av weepers og ett lite kutt i overleppen. Og siden det tilogmed tok lenger tid enn jeg bruker med selv shavette-en, så tror jeg virkelig at det er på tide å legge ifra meg høvlene for godt.

Sanguine XD-20 med KAI-blad, dag 2

RFM Moistouriser

Første barbering i hybelen.

-Savner muligheten for å legge ifra meg shavetten når jeg holder på.

-Savner det store speilet.

-Savner den store vasken med moderne justering av vanntemperatur

-Savner vannet vi har hjemme.

Menmen, det er til å leve med :P

T&H UC

34G m/ Derby Extra (4. dag)

Trumpers Coral

Endelig en god barbering!

Av en eller annen grunn har jeg de siste dagene ikke fått en god barbering så i desperasjon droppet jeg kosten og bare smurte UC over ansiktet. Da satt barberingen som et skudd! Skremmende, egentlig.

Har noen andre opplevd lignende?

-Tabac såpe

-Simpsons Commodore X3 Best

-Gillette Tech m/ Derby

-DKR Moisturizer

---

En bra barbering, men det måtte to forsøk til for å få kombinasjonen tabac (aldri brukt før) og X3 (andre gangs bruk) til å stemme. Første gang ristet jeg ut for lite vann og jeg endte opp med tabac-suppe over hele meg. Andre gang ristet jeg iherdig, og da stemte det mer :) Tabac lager et fantastisk skum, og jeg liker faktisk lukten veldig godt )

Sanguine XD-20 med KAI-blad, dag 4

RFM Moistouriser

Immatrikulering idag - skulle stå opp tidlig og gjøre en grundig 3pass, men klarte jeg det? Nei - rotet bort for mye tid med å lese nye poster på badger&blade :D

Hehe, det høres ut som noe jeg lett kommer til å gjøre selv, jzono1 :) Dagens barbering ble som følger:

-Mama Bear's Awakenings

-Simpsons Commodore X3 Best

-Gillette Tech m/ Crystal

-DKR Moisturizer

---

En frisk barbering i dag :) Ristet jaggu ut for lite vann av kosten i dag også, men det ordnet seg etter litt arbeid på kjakan. Satser på å ha mer orden på vann-/såpeforholdet innen et par dager :)

De siste dagene har jeg hatt noen av mine beste barberinger :D

Trumpers Coral Skin Food

T&H Rose

Vulfix 2235

Merkur 34G m/Derby Extra

Trumpers Coral Skin Food

Etter overraskelsen med et par supre barberinger uten 2235 tok jeg den i bruk igjen og barberingene ble bare bedre og bedre!

Ordet frisk brabering har blitt nevnt her, så da får jeg bidra til mitt absolutte favorittoppsett når det gjelder friskhet (som jeg forøvrig brukte i går). Dette er virkelig ohlala:

- Proraso Pre

- Proraso Grønn

- Dirty Bird Scuttle

- Edwin Jagger Super Badger

- Futur med WIlkinson Sword

- Proraso Splash

Eventuelt bruker jeg en av Mama Bears eukalyptus baserte såper pluss Aqua Velva, det er også en "dytte hodet ned i en isbøtte" kombinasjon. :)

Tja. Om man skal barbere seg er det en fordel å ikke glemme både shavette og krem på hybelen :D

Fikk pakke idag, norton 4/8k - så nå har jeg slitt i flere timer med å få bort ett lite hakk i wapi-en, og holder virkelig på å få taket på sliping :P Forøvrig har wapi-en aldri vært så skarp som nå, selv om jeg har brukt trykk for å fjerne metall fortere, og enda ikke har vært borti 8k-siden :)

Holder meg lengst mulig unna byen her for øyeblikket - martna og greier, alt for mye folk. Masse jall, Utrolig mye fyll om kveldene og - måtte faktisk på med fjærnlyset om kvelden når jeg hentet lillebror, folk vandret rundt midt på forkjørsveien i utkanten av byen :o

Holder jo til i Trondheim til vanlig, men det er godt å være litt hjemme og :) Forøvrig, noen som har annbefalinger om jeg skal finne god te i butikk i Trondheim?

Det finnes en butikk som kalles Te- og kaffehuset i Dronningens gate. Jeg har ikke handlet der selv, men det er den eneste spesialiserte tebutikken jeg kommer på i Trondheim sånn for øyeblikket. (Selv drikker jeg hovedsakelig Dilmah-te, som kjøpes på Coop Mega (det vil si - når jeg først drikker te, da. Det går minst like mye kaffe også (Coop Luxury presskannekaffe, også denne fra Coop Mega eller annen Coop-butikk), men litt te blir jo fremdeles drukket).)

For å holde oss innenfor trådens rammer slenger jeg på dagens:

Gillette #58 høvel med Crystal-blad (dag ... 4?)

C&E Sandalwood såpe

Vulfix #2233 kost

Musgo Real splash

To drag, med/mot vekstretningen. Kjentes litt sårt ut på andre draget (mothårs), men ingen kuttskader, og etter skylling med varmt og kaldt vann pluss påføring av MR-splashen, var alt helt fint.

Geo F Trumpers Coconut Cream

Merkur 34G m/Derby Ekstra

Geo F Trumpers Coconut Cream

T&H West Indian Limes AS

3 drag (mot og på kryss og tvers), perfekt!

Trumpers Coconut er en av mine absolutte favoritter

Geo F Trumpers Violet Cream

Merkur HD 34G m/ Derby Extra

Geo F Trumpers Violet Cream

Balla talkum

Ble litt revet med (bokstavelig talt) under barberingen i morges. Som AS fikk jeg det for meg at jeg skulle prøve talkumen jeg har brukt i sommer. Gnidde inn litt og børstet av det overflødige og tror dere ikke at irritasjonen etter morgenes barbering har gitt seg! Og så glatt det ble! Jeg skal nok prøve talkumen litt til men er positivt overrasket over resultat så langt :D

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...