Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Siden jeg fikk vareprøver både fra Barbershop og fra TGR i går, var det ingen tvil om hvordan barberingen ville se ut i dag:

-Kjapp dusj

-TGR pre shave oil

-Vulfix pure badger

-TGR black ice

-Gillette SS 1952 m/ Crystal

-Daniel Kern cleanser

-TGR unscented ASB

-TGR moisturizer

---

En fantastisk barbering! Særlig godt likte jeg black ice-barberkremen som hadde en hærlig duft og lagde et veldig fint skum. Synes kremen var usedvanlig enkel å vaske bort også, noe som er et stort pluss i mine øyne. Kommer nok til å kjøpe black ice når pengene tillater det :) Ellers var også moisturizeren veldig god, men den blir nok alt for dyr i lengden for mitt vedkommende

Holder fremdeles på å lærer meg å bruke kniv, så det ble Sanguine XD20 med Wilkinson-blader. Forberedte som vanlig med recipe for men clear shaving gel, og kjørte wtg, atg, xtg. Avsluttet med recipe for men facial moistouriser.

Resultatet ble nesten helt perfekt, ingen kutt :) Selv etter mange dager uten barbering forsvant alt fort - ett drag over og det ble borte. Plages fremdeles med at det er vanskelig å holde rett vinkel OG se hva jeg gjør - lurer på om det er brillene som ødelegger litt for meg her?

http://usaklig.com/bilder/xd20/DSC_3407.jpg

Velkommen til forumet jzono1! Er det du fra diskusjon.no? Mener jeg har sett nicket ditt i tradisjonell barberings tråden.

Svirre: Har du prøvd å skumme opp rett på ansiktet med den nye shavemac-kosten din? Jeg gidder aldri skumme opp i bolle, så skulle hatt en kost som duger bra til å skumme opp i ansiktet. Synes vulfix pure badger-kosten min er litt slapp, og kunne godt tenkt meg en kost hvor hårene sitter litt tettere sammen.

Jeg testet å skumme opp rett på ansiktet med Shavemac-kosten min i dag, og jeg kan stadfeste at den også her er helt konge! Jeg brukte Dr. Harris sin lavendel barbersåpe og fikk et flott skum på kjakan etter en 20-30 sekunder. Det er med andre ord ikke noe å si på effektiviteten her heller. :)

Resultatet ble nesten helt perfekt, ingen kutt :) Selv etter mange dager uten barbering forsvant alt fort - ett drag over og det ble borte. Plages fremdeles med at det er vanskelig å holde rett vinkel OG se hva jeg gjør - lurer på om det er brillene som ødelegger litt for meg her?

Det ER triksy.. nesten så man burde hatt øya på teleskop så man hadde sett litt bedre fra siden når man holder på, masse speil rundt seg er til stor hjelp.

- T&H UC Pre Shave Oil

- T&H UC Shave Cream

- Waterfall Moss Scuttle & Ayars Lather Bowl

- Shavemac Custom Silvertip

- Rochus #178 9/16

- T&H UC Aftershave Balm

Litt uvant å barbere seg med en såpass liten kniv, men han jeg kjøpte den av hadde gjort en god jobb med å restaurere den og gjøre den barberingsklar for den ga en herlig barbering!

IMG_0573.jpg

- T&H UC Pre Shave Oil

- T&H 1805 Shave Cream

- Tysk Scuttle

- Amboyna Burl Wood Silvertip

- Wapi Light

- TGR After Shave Balm

Dukket opp litt nytt stæsj på postkontoret i går, så det måtte selvfølgelig testes i dag. Barberkosten har virkelig gitt Shavemac-kosten min konkuranse hva utseende gjelder!

IMG_0586.jpg

- Wapi Light

ALTSÅ!!!.. Den kosten ser virkelig fet ut.. Håndtaket iallefall :)

Men, håndtaket på Wapi'en?, hva er det?, hvor fant du det?

Den er utrolig lekker ja! Jeg trodde Shavemac-en jeg fikk for en stund siden skjønnhetsmessig kom til å trone på topp en stund, men så kom denne underdogen og feide all konkuranse av banen. :)

Jeg kjøpte Wapi'n av en kar på B&B. Han hadde laget håndtaket selv. Kostet ikke allverden heller, tror jeg betalte under 200 for en custom shave ready wapi!

Jeg gjentok den herlige mandagsbarberingen i dag med et vel så godt resultat. Selv om jeg ikke er så begeistret for lukten av Tabac, så er det ingen tvil om at skummet den gir er helt fantastisk!

- Tabac

- Waterfall Moss Scuttle

- Edwin Jagger Super Badger

- Rochus #178 9/16

- TGR Standard Aftershave Balm

IMG_0578.jpg

Begynte som normalt, recipe for men shaving gel og m+p r41 høvel. Etter atg var jeg fremdeles ikke fornøyd, så brukte faktisk sanguine-kniven for å finpusse :P Avsluttet med LR thermo lotion.

Høvel funker ikke lenger :/ Selv med feather-blad blir jeg ikke fornøyd med resultatet, prøver tilogmed med j-hooking og gilette slides - men alikevel blir ikke resultatet like bra som etter "kniven"

-Dusj

-Jojoba som pre-shave

-Vulfix pure badger

-Edwin Jagger Aloe Vera SC (sample)

-Gillette Tech m/ feather

-TGR Unscented ASB

---

Har lenge bare brukt crystal-blader fra 100-pakningen min, så fikk lyst å prøve noe annet i dag. Har tidligere bare prøvd feather en eneste gang, men har lest at de skal utgjøre en god kombinasjon sammen med en gillette tech-høvel :)

Må nok si meg enig der. Problemet er bare at jeg vanliglvis ser meg fornøyd med 1xWTG. Det blir ikke de tetteste barberingene av slikt, men de går fort og resulterer i null irritasjon. Null irritasjon er også en god del av grunnen til at jeg valgte å gå over til tradisjonell våtbarbering.

Uansett. I dag kjørte jeg først 1xWTG, og deretter la jeg skum på ansiktet igjen og kjørte 1x blanding av WTG/XTG med veldig korte strøk. Nesten som bladebuffing :D Resultatet ble selvfølgelig en litt mer irritert hud enn vanlig, men slettes ikke så ille som jeg kanskje trodde det skulle bli. Slipper nok å barbere meg i morgen - noe jeg måtte gjort om jeg bare hadde kjørt 1xWTG i dag også :)

Hehe, kjedet meg og tenkte jeg skulle prøve varmt håndkle for første gang i dag. Gnidde inn en hel del jojobaolje og satte meg ned med det varme håndkleet over ansiktet i noen minutter. Snakker om avslappende følelse!

-Jojoba m/ varmt håndkle

-Vulfix pure badger

-Body Shop SC

-Gillette Super Speed 1952 m/ feather

-Varmt håndkle igjen :D

-Daniel Kern Moisturizer

---

Muligens tidenes barbering for min del, men dette blir nok ikke hverdagskost :P

Det hørtes skikkelig digg ut Hrti!

Jeg driver å bruker opp Trumper vareprøvene mine om dagen og kveldens noe skjelvende dagen derpå barbering besto av følgende:

- Coral Skin Food

- Trumper Almond

- Georgetown Scuttle

- Shavemac Custom Silvertip

- Sort Gillette Slim Adjustable med Wilkinson Sword

- Coral Skin Food

Almond var HELT feil krem for meg i dag. Den ga et herlig skum, men lukten? Ugch... Luktet søt, klissete marsipan, noe som presset på alle de feil knappene for min del i dag.

Første forsøk med kniv :D

RFM Gel

Wapi 5/8, rett fra ebay, med kun litt stropping. ( Shave-ready var for dyr :P )

RFM Facial moistouriser

Tre-pass - BBS, null irritasjon, null kutt. Har jeg vært usedvanlig heldig?

Hm, du har nok vært rimelig heldig ja :), noen av Wapi'ene jeg har fått har vært litt skarpe, men ikke til barbering.. men mulig den var brukt før?, hvem kjøpte du fra?

Gårsdagens var nydelig:

- T&H UC Pre Shave

- T&H West Indian Limes

- Den digre Tyskern

- Rochus #178 9/16 (desidert favorittkniven min nå om dagen!)

- T&H West Indian Limes Aftershave Balm

Hva synes dere forresten om det å dele opp "Dagens Barbering" i flere tråder? Kanskje det er likesågreit at denne bare fortsetter, den er jo ikke så lang enda? Og heller begynne å dele de opp når aktiviteten på forumet tar seg opp?

IMG_0589.jpg

open_razor på ebay. Den var ikke brukt før. Tilogmed farfar mente den var for sløv til bruk :P Bladet er dog ikke perfekt, ett lite hakk på en halv milimeter elns på ene enden av bladet.

Tror det må til litt sliping før den blir helt bra, men har ett lite dilemma - investere i heiner, eller bruke farfar sine, som ikke er helt rette. Hvor mye kan jeg komme unna med om jeg kun vil ha en enkel heine som lar meg gjøre det meste om jeg er tålmodig? Har for tiden mer tid enn penger :P

Hva slags bryner har farfar?, hvis det er gamle barberbryner, bruk de.

Men forsøk å "lappe" de først da, hvis det er store ujevnheter på de.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...