Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Hehe, er det der vareprøver på TGR sine produkter, eller er det reisestørrelsene?

Jeg bruker cleanser, moisturizer og jojobaolje fra http://www.danielkern.com. Dette er milde, hudvennlige produkter som er non-comedogenic (tetter ikke porene), samt fri for parfyme og annet som folk med sensitiv hud eller akne-problemer gjerne bør holde seg unna. Daniel Kern er forøvrig grunnleggere av http://www.acne.org, hvor han etter mange års erfaring med uren hud la ut et "regime" som viste seg å hjelpe for han. Etterhvert begynte han også å lage produktene (som selges på danielkern.com) selv. Før, da jeg hadde mer problemer med uren hud enn jeg har nå, brukte jeg hele regimet inkl. 2,5% benzoyl peroxide. Nå derimot bruker jeg bare de andre prduktene hans bare fordi de gjør jobben sin bra, uten å irritere :) Anbefaler alle med problemhud å surfe rundt på http://www.acne.org, her er virkelig mye interessant og bra lesestoff!

Når det kommer til jojobaoljen synes jeg den er genial. Fungerer kjempemessig som preshave (den er ofte basisolje i preshave-oljer), funker bra som fuktighetsgiver (jojobaoljen er omtrent identisk med hudens eget sebum) osv. Rett og slett et naturlig allsidig produkt :)

Jeg har en jojobaolje som jeg kjøpte på det lokale parfymeriet, så akkurat jojobaoljen skal du nok klare å finne andre steder. Produktene til Daniel Kern derimot er etter hva jeg vet kun tilgjengelige på danielkern.com, men tror han søker retailers som kan selge de i sine egne butikker.

Åfan, dumt jeg ikke spurte lell da, var såvidt innom et parfymeri i sentrum, men regnet med at de ikke skjønte hva jeg mente på, hvis jeg spurte om jojoba.. De på slike butikker har det med å ikke forstå såfremt det ikke heter Dior eller noe jalla for damer..

Hehe, bildene dine blir passe crowded etterhvert :D

Hehe, jepp! Er mye som må med. :)

Hehe, er det der vareprøver på TGR sine produkter, eller er det reisestørrelsene?

Det er vareprøver. :)

Dæggern, nå først så jeg at du ENDA engang drar fram micartan.. og denne gangen har du fått enda bedre bilde av skaftet.. ARG:..

Kanke du ta en Full Joel på den ?

Jeg kunne godt gjort det, men jeg vet ikke om jeg er kompetent til å anmelde kniver enda. Micartan er jo tross alt den eneste barberingsklare kniven jeg har, så selv om jeg er veldig fornøyd har jeg ikke så mye å sammenligne den med.

Det er virkelig interessante produkter, og det enste "regimet" jeg har vært borti som faktisk holder uren hud helt i sjakk dersom man bare følger det til punkt og prikke.

Svirre: Bra du likte TGR sin aftershave! Det er rett og slett det enkeltstående produktet som har imponert meg mest siden jeg begynte med tradisjonell våtbarbering :) Hvordan var de andre produktene? Du hadde så mange fine vareprøver :P

Ja, den er helt drøyt god. De andre produktene var også av høy kvalitet. Jeg jobber faktisk med en omtale av alle TGR produktene jeg mottok, er vel ferdig iløpet av et par dager. :)

Dette er da ting som kun selges hos danielkern.com?, ikke noe vi finner i butikker ellers?

Har jo forøvrig fått http://www.boots.com/ i nabolaget, så spørs om jeg må sjekke hva de fører av ting..

De fleste helsekostbutikker har jojobaolje.

Selv kjøpte jeg herfra. Seriøs forhandler med ok priser, kort leveringstid og ofte fraktfritt.

Apoteket hadde som vanlig iallefall ikke peiling.

De har åpnet Boots apotek her på Kalbakken, Alliance som er endret (oppkjøpt eller slått seg sammen?), de har en rimelig stor sjappe til apotek å være, hyllemeter på hyllemeter med stash, utenom vanlig stash for apoteker, så er det enormt mye kremer og skit og lort for damer, og en knøttliten hylle for menn, der de hadde noe skrotprodukter..

Spurte om jojoba der, eller andre pre-shave ting, men jeg burde jo ha forstått det.. :)

Prøvde å gjøre det litt enkelt etterpå da, spørre om noe fuktighetskrem eller noe som passer for nybarbert skalle, de var linke blanke der (nesten som skallen faktisk), enste de fant på, selv om de har uendelig mange meter med slikt, så pekte de på decubal produktene.. jaja.. kjøpte bodylotion varianten av den, så nå lukter det nivea/spenol/lignende av løken.

Enkel og kjapp barbering før jobb i dag:

-Dusj

-Vulfix pure badger

-Proraso shaving cream

-Gillette Tech m/ Super+

-Daniel Kern Cleanser

-TGR ASB

- TGR Pre Shave Oil

- TGR Unscented Shave Cream

- Waterfall Moss Scuttle & Ayars Lather Bowl

- Merkur Vision SIlvertip

- Merkur Futur med Wilkinson på dag 3

- TGR Unscented Aftershave Balm

Har ikke brukt stort annet enn TGR i over en uke nå, så jeg tror de skal få hvile seg litt. Sinnsykt å drøye de vareprøvene var!

Ja, de har veldig sympatisk størrelse de vareprøvene der, Trumpers derimot var veldig snåle på kremene sine, mens skinfood'n varer lenge.

Fikk lyst til å teste en annen skinfood igjen i dag enn Lime, så jeg dro frem Coral og testet den ut både som pre shave og aftershave. Fungerte flott i lag med Taylors Avocado! Jeg må si at lukten var betraktelig bedre nå enn første gangen jeg testet den. Husker jeg syntes den luktet litt syntetisk, men nå likte jeg duften godt.

Dette ble forøvrig en knall start på dagen:

- Trumper Coral Skinfood

- Den digre Tyskern

- Rooney Style 3 SIlvertip

- Taylor Avocado

- Gillette Fat Boy med Isrealli rød

- Nok en runde med Trumper Coral Skinfood

Kommer ikke helt over hvor godt jeg liker Taylors Avocado. Tror jaggu det er favorittkremen min om dagen!

IMG_0556.jpg

For en herlig start på dagen dette ble:

- Proraso grønn

- Waterfall Moss Scuttle & Ayars Lather Bowl

- Shavemac Custom Silvertip

- Aristocrat #22 med Isreallig blå

- TGR Standard Aftershave Balm

IMG_0568.jpg

Proraso er min favorittbarberingskrem når det kommer til tidlige morgenbarberinger f.eks. før arbeid :) Men akkurat i dag følte jeg for litt sitrus, så dagens barbering ble som følger:

-Kjapp dusj

-Litt jojoba ispedd mye vann

-Vulfix pure badger

-T&H West indian limes

-Gillette tech m/ Crystal

-Daniel Kern cleanser

-TGR standard ASB

-Daniel Kern moisturizer

Hææærlig start på dagen :)

Svirre: Har du prøvd å skumme opp rett på ansiktet med den nye shavemac-kosten din? Jeg gidder aldri skumme opp i bolle, så skulle hatt en kost som duger bra til å skumme opp i ansiktet. Synes vulfix pure badger-kosten min er litt slapp, og kunne godt tenkt meg en kost hvor hårene sitter litt tettere sammen.

West indian limes er løvli! En av mine absolutte favoritter, og lukten er jo bare herlig. :)

Må legge til at jeg var overrasket over hvor skånsom Aristocrat høvelen var. Etter hva jeg har lest skal en del av modellene være ganske agressive, men det gjaldt ikke i det hele tatt for #22 modellen min.

Hrti: Nei, ikke enda. Er blitt så glad i Ayars bollen min at jeg stort sett alltid bruker den om dagen. Kan sikkert teste hvordan mr. shavemac yter når jeg skummer opp direkte på kjakan ved neste barbering! Den er forøvrig tett pakket, og med tanke på at den er legendarisk god på alt jeg har prøvd den på kan jeg ikke se for meg at den skal være noe dårligere ved direkte påføring.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...