Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

15 minutter siden, Razor skrev:

Dette var kveldens,ble cedarwood siden den ble nevnt her tidligere nydelig duft ?

1479148084823-1506994063.jpg

Pent:)

Hva liker du best av de høvler og kniver

Dagen barbering

Kniv: russisk kniv fra 1970 tallet (vostok)

Såpe og after shave : myrsol don miguel 1919.

Disse russiske knivene fra 70 tallet har et veldig hardt stål,så tar litt ekstra tid å slipe, men resultatet er fantastisk.denne kniven er noe av det beste jeg har brukt.vill påstå disse er helt på høyde med kniver produsert i både sheffield og eskilstuna.

Myrsolsåpa er forøvrig en meget god såpe.after shaven var ikke ille den heller:)

20161115_101632.jpg

19 timer siden, OJ82 skrev:

Pent:)

Hva liker du best av de høvler og kniver

Kniv er en god følelse å bruke ,men du får også noen utrolig gode høvler.jeg bytter litt på ut ifra hvor god tid jeg har og hva jeg føler for der å da ?

20 hours ago, OJ82 said:

Dagens barbering:)

Prøver ut den nye kremen fra fitjar:) Må si at den blant de beste jeg har prøvd!

20161115_111745.jpg

Har både kremen og såpen, men har ikke fått testet kremen enda. Gleder meg:)

Fikk litt nytt stash i dag så da var det bare å teste det ?la til et bilde av kosten før blooming.

Ny type Derby blader er kanskje hakket skarpere,men ikke i Feather ligaen ?.de er veldig behagelige og gir en smooth shave. 

Cella såpen har et utrolig fyldig og beskyttende skum,men mangler litt gli da det ikke etterlater så mye slickness når skummet er borte.skal teste dette mer for dette er faktisk en jævlig bra såpe når man tar prisen i betraktning og den har en hærlig duft av mandel/marsipan.

Merkur høvelen er ikke noe hokuspokus,kjøpte denne da jeg ikke har prøvd deres closed eller open comb (som kommer i posten snart)Dette er en god høvel som gir en mild barbering og er bra satt sammen.hodet er mildere en Muhle r89.alt i alt en bra høvel for en rimelig penge.

Aftershaven er veldig god,den lindrer bra gir masse fuktighet til huden som er bra om vinteren ingen spesiell lukt men en ren duft.kanskje litt for fettete for min hud men skal se om det går nå som vinteren kommer.

Kosten skjenner de fleste til SOC 2 band . dette er en skikkelig god kost.hvorfor jeg ikke har kjøpt denne tidligere skjønner jeg ikke da denne har jeg hatt lyst på mange år.Nå er den i hus og er langt ifra den dyreste kosten jeg har,men denne kan bli en stor favoritt.litt backbone passe bra fylde med hår med tupper som er myke med pittelitt skrubb.har du ikke denne gjør deg selv en tjeneste og kjøp den ?

Beklager det lange innlegget ?men dette var mye gode saker i den midterste prisklassen om jeg kan si så.

20161121_185852.jpg

1479753658090-1929364109.jpg

2 timer siden, Razor skrev:

Fikk litt nytt stash i dag så da var det bare å teste det ?la til et bilde av kosten før blooming.

Ny type Derby blader er kanskje hakket skarpere,men ikke i Feather ligaen ?.de er veldig behagelige og gir en smooth shave. 

Cella såpen har et utrolig fyldig og beskyttende skum,men mangler litt gli da det ikke etterlater så mye slickness når skummet er borte.skal teste dette mer for dette er faktisk en jævlig bra såpe når man tar prisen i betraktning og den har en hærlig duft av mandel/marsipan.

Merkur høvelen er ikke noe hokuspokus,kjøpte denne da jeg ikke har prøvd deres closed eller open comb (som kommer i posten snart)Dette er en god høvel som gir en mild barbering og er bra satt sammen.hodet er mildere en Muhle r89.alt i alt en bra høvel for en rimelig penge.

Aftershaven er veldig god,den lindrer bra gir masse fuktighet til huden som er bra om vinteren ingen spesiell lukt men en ren duft.kanskje litt for fettete for min hud men skal se om det går nå som vinteren kommer.

Kosten skjenner de fleste til SOC 2 band . dette er en skikkelig god kost.hvorfor jeg ikke har kjøpt denne tidligere skjønner jeg ikke da denne har jeg hatt lyst på mange år.Nå er den i hus og er langt ifra den dyreste kosten jeg har,men denne kan bli en stor favoritt.litt backbone passe bra fylde med hår med tupper som er myke med pittelitt skrubb.har du ikke denne gjør deg selv en tjeneste og kjøp den ?

Beklager det lange innlegget ?men dette var mye gode saker i den midterste prisklassen om jeg kan si så.

20161121_185852.jpg

1479753658090-1929364109.jpg

Er det en semogue kost?

Venter på mine B&M såper, tenker jeg får dem imårra eller onsdag, skal legge ut dagens da:)

8 timer siden, OJ82 skrev:

Er det en semogue kost?

Venter på mine B&M såper, tenker jeg får dem imårra eller onsdag, skal legge ut dagens da:)

Det er en semogue kost ja,ikke i nærheten av prisen til custom koster eller chubby'en i 2band men kjempe god kost.

Kult at såpene kommer snart jeg tror du kommer til å like de. det kan være litt tricky og finne riktig vann mengde da de takler masse vann,men det fikser du og blir nok ikke skuffet ?

Dagens barbering.

Såpe: Barrister and mann.

Høvel: Blackbird.

Blad: Pol silver.

Børste: Simpson chubby 2.

Dette var min første barbering med såpe, og jeg tror jeg fant riktig konsistens på skummet:) Må si at jeg er positivt overasket over hvordan såpa presterte:)

Jeg følte at såpa var hakket mer slick enn krem, men jeg kjente det mest vil jeg si etter barberinga på at huden føltes mer rolig eller behagelig i forhold til krem som kjennes litt mer sårt (ikke vondt, bare litt sårhet).

20161123_200913.jpg

1 time siden, OJ82 skrev:

Dagens barbering.

Såpe: Barrister and mann.

Høvel: Blackbird.

Blad: Pol silver.

Børste: Simpson chubby 2.

Dette var min første barbering med såpe, og jeg tror jeg fant riktig konsistens på skummet:) Må si at jeg er positivt overasket over hvordan såpa presterte:)

Jeg følte at såpa var hakket mer slick enn krem, men jeg kjente det mest vil jeg si etter barberinga på at huden føltes mer rolig eller behagelig i forhold til krem som kjennes litt mer sårt (ikke vondt, bare litt sårhet).

20161123_200913.jpg

Går ikke feil med det oppsettet der. og BAM såpene er ganske over snittet..jeg vil vel si at det er en stor favoritt her ?

14 timer siden, Razor skrev:

Går ikke feil med det oppsettet der. og BAM såpene er ganske over snittet..jeg vil vel si at det er en stor favoritt her ?

Takk. Veldig glad for ditt råd om B&M såper:) 

Tenkte at jeg vil også prøve Martin de Candre etterhvert:)

Dr.Harris sandalwood 

Rodney Neep extra dense 30mm Silverton

Nivea original balm

SSA Eskilstuna straight razor 

God jul alle sammen ?

20161224_160749.jpg

Hadde helt glemt gvor behagelig og egentlig effektiv asd2 høvlen er etter at jeg bare brukt de nye høvlene.

2band semogue er en veldig god kost.

20161230_215450.jpg

Måtte samlee opp noen dager da det har gått i glemmeboken i det siste ?

20161231_195257.jpg

20170101_173712.jpg

20170102_191205.jpg

20170103_190904.jpg

Måtte teste parker såpen,denne er faktisk ganske god og har en frisk duft i seg.

20170108_201026.jpg

20170112_213712.jpg

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...