Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Etter en litt skuffende shave i går med Klas Tornblom kniven som er veldig fin,men desverre ikke skarp nok ?så måtte jeg ty til det som er en bra mellom ting ?14683496666261826217641.jpg

21 timer siden, Mach3 skrev:

Wow, skulle nesten tro den ikke var brukt,så skinnende og ren som den er. Flink å ta bilder er du også...

Den er brukt jo bare ikke veldig mye ?er ikke fotograf ,men syns det er gøy og legge ut dagens shave da skulle bare vært mer aktivitet på dette forumet. 

22 timer siden, bayliss skrev:

hvordan likte du denne da?

Det er en fin kniv ,men ble litt skuffet da den ikke er skarp nok.jeg har bestemt meg får å kjøpe et nytt sett med stener for det er noe mystisk med de jeg har ?

1 minutt siden, Razor skrev:

Etter en litt skuffende shave i går med Klas Tornblom kniven som er veldig fin,men desverre ikke skarp nok ?så måtte jeg ty til det som er en bra mellom ting ?14683496666261826217641.jpg

du får ta en runde med litt sliping.8k og llyn med vann vil gjøre susen. sistnevnte sten slutter aldrig å overaske meg.har lagt naniwa 12k på hylla.

27 minutter siden, Razor skrev:

Det er en fin kniv ,men ble litt skuffet da den ikke er skarp nok.jeg har bestemt meg får å kjøpe et nytt sett med stener for det er noe mystisk med de jeg har ?

hvis du har naniwa ss så sliter jeg med mine og.de vrir seg og blir ruglete på overflata.skal skaffe en dmt 325 diamantplate og prøve med den.er et kjent problem med naniwa ss.tror ikke profesional har dette problemet,men de koster.går ellers å venter på at han japan duden skal sende shapton stenene

Den 10.7.2016 at 18.01, Razor skrev:

1468169897740-826405866.jpg

Dette var dagens ?

Overraskende å høre at Törnblom kniven ikke er skarp nok.  Jeg selger aldri kniver uten at jeg har prøvd dem selv, og jeg fikk den beste barbering med denne kniven.  At andre kniver er like gode, ja, muligens noen som kan være hakket skarpere, men det kan ikke være mye.  Det kan være et annet problem:  Kniver kan reagere forskjellig på noen skjegg.  Den beste kniven som jeg har, og som jeg bruker i salongen, kan være hjelpeløs på enkelte skjegg.  Da må jeg bruke an annen kniv.  

dette ble dagens.

kniv: ssa

måtte testes da jeg slipte den opp igår kveld.kjøpte denne shave ready fra usa,men syntes ikke den barberte så tett som den burde.ssa går jo for å være en veldig bra kniv.

slipingen ble gjort med naniwa 8000 og 12000 grit for så å avslutte med Llyn Melynllyn. resultatet ble meget bra. bbs på wtg og xtg.

kunne vel egentlig ha droppet 12000 grit, da Llyn regnes for å ligge i samme klasse,men måtte testes:)Llyn gir forøvrig en mer behagelig egg iforhold til naniwa.

20160714_101728_resized.jpg

7 timer siden, bayliss skrev:

dette ble dagens.

kniv: ssa

måtte testes da jeg slipte den opp igår kveld.kjøpte denne shave ready fra usa,men syntes ikke den barberte så tett som den burde.ssa går jo for å være en veldig bra kniv.

slipingen ble gjort med naniwa 8000 og 12000 grit for så å avslutte med Llyn Melynllyn. resultatet ble meget bra. bbs på wtg og xtg.

kunne vel egentlig ha droppet 12000 grit, da Llyn regnes for å ligge i samme klasse,men måtte testes:)Llyn gir forøvrig en mer behagelig egg iforhold til naniwa.

20160714_101728_resized.jpg

Det er en fin kniv,jeg var en tur innom barbershop.no i går og hentet meg litt god saker.gikk dessverre for naniwa siden jeg ikke har tålmodighet til å vente på noe fra utlandet nå.skal legge ut litt bilder av innkjøpet som ble gjort det var ikke bare stener for å si det sånn ?

25 minutter siden, Razor skrev:

Det er en fin kniv,jeg var en tur innom barbershop.no i går og hentet meg litt god saker.gikk dessverre for naniwa siden jeg ikke har tålmodighet til å vente på noe fra utlandet nå.skal legge ut litt bilder av innkjøpet som ble gjort det var ikke bare stener for å si det sånn ?

Du kan gå inn på youtube å søke på gsixxgun.en meget habil sliper som også har firmaet gem stone customs.han har flere slipevideoer.bla med naniwa.har også videoer med sliping av kniver med smiling edge, noe som kan være greit å få med seg hvis du skal gå løs på tornblom'en☺

Åsså er shapton steinene endelig sendt fra japan.fikk coticulen igår,men den var litt utforrdrende.så studerer coticulsliping for øyeblikket☺

Dagens shave etter et ca 15 - 20 min på de nye naniwa ss som er utrolig effektive og ikke minst fine var endelig Thiers Issard. Denne skal bli enda skarpere men det var tydelig at det er noe med de steinene jeg har fra før for jeg har holdt på lenge med denne men skal ikke gi opp de gamle helt enda.Nå tok jeg en rask shave for å føle på resultatet og det var bra men som sagt skal bli bedre ?hadde også en ny after shave fra Baxter denne er kjempe god og anbefaler denne ?1468528247592-616461440.jpg

Dette var gårds dagens  med en test av nye blader feather light ?disse var faktisk utrolig gode i feather dx. Og en ny after shave fra Baxter. 1468528513637-1374679484.jpg

Dette var kveldens ?endelig var lyden her den etterlengtede fine syngingen som jeg så mange ganger har hørt på YouTube. Denne kniven synger som bare det og den er kjempe god å bruke.veldig fornøyd med denne og så ser den så jævlig kul ut også ?super Silvertips fra Rodney Neep er noe av det mykeste jeg har har prøvd utrolig fin kost med litt sært håndtak.14689578255031513776143.jpg

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...