Svirre

Dagens barbering

670 posts in this topic

Meget misunnelig på din "Clungunford"!! Er den veldig lik Clubman classic?

St. James synes jeg oser luksus. Duften er mild ,men ikke fraværende, søt mix av sitrus og sandeltre. Mer søt sitrus av de to ifølge min nese. Skummet er fantastisk, får raskt opp et glinsende skum. Gliden er det heller ingen ting å si på. Beskyttelsen er OK, selv med R41 går det bra, men ikke den samme "puta" som jeg gjerne får med CB/razorock/PAA. Deilig krem, men prisen er også heftig, et meget godt alternativ er faktisk indisk old spice fresh lime, veldig lik på lukt og;)

Hehe skal jo være clubguy har gått unna her gitt ;)

Hehe skal jo være clubguy har gått unna her gitt ;)

Hehe, måtte bare:p men er lukten veldig lik Clubman sin orginal duft?

den er kanskje litt lik, men Clubman er mye skarpere i lukten og clubguy mere søtlig og er jo svakere i duften.de er ikke så like at jeg vil si at det er samme lukt.

Skuffende:/ den skal jo være Douglas sin såpe til Clubman duften. Får se om jeg prøver allikevel:) takk for svar:)

Skal jo være ganske lik ja og det kan hende at aftershaven er mere lik.det er jo noe av den samme duften, men det er noen undertoner som er annerledes.god er den uansett så det er ikke bomtur og ha den.

I dag måtte jeg hoppe av phonix kjøret og gå for en ordentlig kvalitets såpe, nemlig Barrister and Man vetyver santal ;).Jeg er utrolig glad i postshave'n jeg får av tallow og lanolin såper spesielt B&M.

-Barrister and Man vetyver santal

-Rockwell S6

-Simpson chubby 1 super badger

-Forever gentleman's pride aftershave

post-770-0-76179100-1462301792_thumb.jpg

Da var fredags shaven i boks

-Merkur progress

-Phoenix Sandalwood

-Roodney Neep custom two band manchurian

-Gilette 7'o clock gul

Knall shave fredags kvelden tad nå med storm god helg alle sammen.

post-770-0-03323100-1462565076_thumb.jpg

Hvordan er BB såpene? Den Vetyver Santal har vært høyt oppe på ønskelisten min lenge:p hvor kjøper du de?

Her er mine to siste:)

post-897-0-82775600-1462611656_thumb.jpg

post-897-0-74059000-1462611683_thumb.jpg

En god start på søndagen:

Mühle Sophist Kost og Høvel

Feather

Proraso Blå Krem

Proraso Blå AS Balm

Scuttle fra Dirty Bird Pottery

Scuttelen er jeg veldig førnøyd med, holder kosten/skummet varmt og behagelig !!

post-589-0-50847600-1462697671_thumb.jpg

Dagens var

-Ikon oss open og closed comb

-Semogue 2000 svinebust

-Shaver heaven Hubba hubba

Dette blei en utrolig god barbering er meget fornøyd 😌 ikon er utrolig behagelig ,med semogue 2000 som har blitt kjempe myk og god, lager skum som bare det.og jeg kan ikke si noe vondt om Shaver heaven denne dufter godt en type tyggis 😆.

post-770-0-70209500-1462817253_thumb.jpg

Hvordan er BB såpene? Den Vetyver Santal har vært høyt oppe på ønskelisten min lenge:p hvor kjøper du de?

B&M må jeg si er kvalitet, disse skummer utrolig lett og skummet blir som fløyelsmyk yoghurt.med da lanolin og tallow så blir dette full skår fra meg har desverre bare en men det skal komme flere dette er nr.1 på topp fem lista.selv om jeg har andre såper som jeg flere av fra samme produsent.veit ikke om du får kjøpt vetyver santal lenger.husker ikke helt hvor jeg kjøpte denne da det bare rant inn med såper en periode, men PAA selger de.

Dagens var

-Ikon oss open og closed comb

-Semogue 2000 svinesti

-Shaver heaven Hubba hubba

Dette blei en utrolig god barbering er meget fornøyd ikon er utrolig behagelig ,med semogue 2000 som har blitt kjempe myk og god, lager skum som bare det.og jeg kan ikke si noe vondt om Shaver heaven denne dufter godt en type tyggis .

Hei Razor,

Er det slik at Ikon høvelen har en side med "kam" og en uten? Er det stor forskjell i aggressiviteten mellom sidene?

B&M må jeg si er kvalitet, disse skummer utrolig lett og skummet blir som fløyelsmyk yoghurt.med da lanolin og tallow så blir dette full skår fra meg har desverre bare en men det skal komme flere dette er nr.1 på topp fem lista.selv om jeg har andre såper som jeg flere av fra samme produsent.veit ikke om du får kjøpt vetyver santal lenger.husker ikke helt hvor jeg kjøpte denne da det bare rant inn med såper en periode, men PAA selger de.

Takk for svar :) får se om det blir noe fra den kanten på meg etterhvert :)

Hei Razor,

Er det slik at Ikon høvelen har en side med "kam" og en uten? Er det stor forskjell i aggressiviteten mellom sidene?

Hei

Ja det har den og det er forskjell i aggressivitet, tar første runde med open comb så close comb.men jeg føler nesten at den er mildere på open comb siden.men det er bare fordi den er behagelig. den er ihvertfall veldig gjennomført og en bra høvel anbefaler Ikon.

Hei

Ja det har den og det er forskjell i aggressivitet, tar første runde med open comb så close comb.men jeg føler nesten at den er mildere på open comb siden.men det er bare fordi den er behagelig. den er ihvertfall veldig gjennomført og en bra høvel anbefaler Ikon.

Høres veldig praktisk ut med to forskjellige sider, rart at ikke noen andre har tenkt på det sammme! Jeg får sette en Ikon høvel på ønskelista :-)

Kveldens shave var en kjappis i dusjen 😉

-Feather artist club dx japanese

-Semogue SOC 🐗

-Nivea aftershave balm

-Såpen i koppen er noe jeg har blandet sammen av Van der Hagen, Mama bear coconut og grapefruit ice.tilsatte litt Castor olje og ekstra glyserin.denne ble faktisk veldig bra.

post-770-0-73764400-1462995731_thumb.jpg

Høres veldig praktisk ut med to forskjellige sider, rart at ikke noen andre har tenkt på det sammme! Jeg får sette en Ikon høvel på ønskelista :-)

Det er en ganske gammel høvel denne ideen er tatt fra, men ikon har da laget hodet med sin lille vri.veldig godt balansert høvel.Det er jobben liten fare for at man tilslutt liker den ene siden bedre enn den andre.

gold dollar

mühle silvertip

geo f trumper barberkrem sandeltre

geo f trumpher skinfood sandeltre

kniven kostet 100 kr på bangood.made in china og av meget tvilsom kvalitet.så å få denne til å barbere ble et ganske morsomt prosjekt.men fikk det da til tilslutt.ble litt improvisering ang slipeteknikk da proposjonene ikke er helt konsekvente,men resultatet ble ikke så værst.har naniwa 8000 og 12000 som ble brukt til jobben.denne var så langt fra shave ready man kan komme.

post-866-0-20813100-1463318147_thumb.jpg

dette ble gårdsdagens barbering:) glemte å ta med kosten på bildet.det var en simpsons colonel.meget bra kost.

post-866-0-82524500-1463987525_thumb.jpg

dagens bestod av:

heljestrand frame back

simpsons colonel

Dr Harris krem,balm og splash.

post-866-0-70257400-1463997385_thumb.jpg

Vurderer å begynne med kniv rett og slett fordi det ser så elegant ut;) har ikke fått postet noe i det siste, men her er siste 2ukers stæsj:)

post-897-0-24678300-1464077289_thumb.jpg

post-897-0-95710500-1464077315_thumb.jpg

post-897-0-37101200-1464077338_thumb.jpg

post-897-0-07032000-1464077368_thumb.jpg

post-897-0-27008000-1464077393_thumb.jpg

post-897-0-03615600-1464077410_thumb.jpg

post-897-0-81292400-1464077430_thumb.jpg

post-897-0-41058200-1464077472_thumb.jpg

Vurderer å begynne med kniv rett og slett fordi det ser så elegant ut;) har ikke fått postet noe i det siste, men her er siste 2ukers stæsj:)

var mye fint der:)gøy med noe annet en de store merkene.å kniv anbefales på det varmeste.

Ja er blitt litt hekta på "hjemme" lagde såper og after shaver, kan anbefales:) er det ikke mye styr med kniv? stroppe, slipe osv? tror jeg i så fall starter med en shavette for å slippe det der, så heller begynne med kniver om jeg liker det:)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...