Sandman 0 Report post Posted January 23, 2013 For en glimrende omtale av dine barberings- rutiner og utstyr, og et flott bilde . Du har tydeligvis lagt mye arbeid i å sette sammen og bruke produkter som gir deg det optimale resultatet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted February 11, 2013 Kan jeg henge meg på? DusjPre: Proraso Pre/postKost: Commodore X2.Krem: prøve av Trumpers Violet. (Trumpers mener jeg lager utrolig god krem! Men Violet var ikke helt min duft ). Kniv: Feather DX. Post: Proraso Pre/post /m T&H Grafton balm. (Jeg er veldig glad i den Proraso kremen..). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sponon 0 Report post Posted February 15, 2013 Fredagens barbering Musikk: Soundtrack from "Into The Wild" by Eddie Wedder Truefitt & Hill Pre-shave oil Simpson Chubby 2 Super Badger Überlather av Proraso Eukalyptus/Menthol og Fitjar Miklagard Feather Artist Club DX Japanese Style Feather Professional Blade The Gentlemens Refinery Unscented Balm Aftershave Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted March 21, 2013 En herlig barbering med favoritt produktene mine fra Truefitt & Hill! Prep: Varm dusjT&T pre shave oilT&T barberkrem GraftonDa jeg finner bollene fra B for små har jeg faktisk funnet en fin bolle fra Europris! 15,- kr hehe.. Simpson Commodore X2 børsteR89 med Feather blader T&T ASB Grafton Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 5, 2013 Gud så dødt det er blitt her på B forumet..SOTDDusjAoS pre shave oilTabac såpeMuhle silvertip fiber, (bruker en ganske stiv kost når jeg bruker såpe.)Bowl latherd i dagMerkur 37c /m Astra (37c er blitt min favoritt høvel!)Trumpers skin foodTre pass + litt touch up og finish BBS. Deilig Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChristianX 0 Report post Posted September 6, 2013 Enig med deg Icecool, trodde det skulle bli mer fart etter at sommerferien var over......... Hverdagsbarbering i dag, full Proraso pakke :-) Høvel: Mühle Sophist Kost: Mühle Sophist (silvertip badger) Blad: Astra Dusj Lett innmassering av Proraso Hvit Pre-krem Skummet direkte opp i ansiktet med Proraso Hvit barbersåpe 2 pass barbering + litt ektra rundt på halsen/hake Proraso Hvit Aftershave Frokost (Kornblanding /m melk) En liten posjon fuktighetskrem med SPF15 Ikke helt BBS, men og god og forfriskende barbering før jobben kaller !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 7, 2013 Høres herlig ut. Har bare prøvd grønn Proraso jeg!Astra er favoritt bladene mine Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChristianX 0 Report post Posted September 7, 2013 Jeg synes den hvite serien til Proraso er litt mer skånsom for huden (og har ikke så sterk "avkjølingseffekt" som den grønne). Den hvite såpa er absolutt en av mine favoritter, lett å skumme opp, gir flott skum og god glid pute. Enda bedre blir det når man avslutter med den hvite aftershaven Perfekt kombinasjon for meg!! Ja enig, Astra gir meg en god og tett barbering uten å være for aggressive!! Det blir jo enda tettere med Feather, men synes det blir for liten feilmargin. Fort gjort å få et lite kutt med Feather synes jeg. Synes også Gilette Blue Silver og Super + Platinum (Blå Israeli) er veldige bra. Dessverre så har jeg ikke funnet noen av de i Norge, bare på utenlandske nettsteder. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 7, 2013 Synes også at Feathers er for utilgivende.. I tilegg til Astra liker jeg BiC og Wilkinson. Har en del blader jeg ikke har prøvd som jeg fikk av en fyr i England via gruppen The Royal Order of Wetshavers på facebook. Er du med i en fb gruppe? Det er bare å sende en forespørsel på ROW siden på fb Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 7, 2013 Av såper og kremer er jeg en Trumper-o-holic, elsker Trumpers.. Favoritt såpe er Tabac. Prøvd noe av de produktene? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChristianX 0 Report post Posted September 8, 2013 Har faktisk ikke prøvd Trumpers enda, men det ligger på lista :-) En annen favoritt er kremene fra TOBS, veldig glad i Avocado'en. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 8, 2013 Har TOBS sandeltre. En god krem men dæsken så stek scent den har! SOTDTrumpers skin foodSimpson chubby x2 superSkål (15 kr på europris hehe)Trumpers coconut creamMerkur 37c /w AstraTrumpers skin foodNok en herlig shave! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted September 21, 2013 Etter å ha brukt Merkur 37c for nesten en mnd. Brukte jeg i dag Progressen`n igjen til dagens SOTD.En herlig shave og finished BBS Trumpers skin food (sandeltre)Trumpers sandeltre kremAstraSimpson chubby x2 superBillig bolle. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted December 5, 2013 SOTDAoS pre- shave oilFitjar slåtterøy såpeMuhle silvertip fibreDovo 5/8Trumpers skin foodBrukte ikke 45 grader i kveld... Jeg eksperimenterte med vinkler sist gang, og fikk tettere barbering med en åpnene vinkel. Men ikke funnet den ideelle vinkel enda . Enda kjekt med kniv, fortsetter å øve! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted December 19, 2013 Svært fornøyd med dagens resultat! Kjekt..Proraso PrePost whiteUberlather med Tabac såpe og kremSkål (shame on me.. I know)Muhle silvertip fibreDovo 5/8Tabac ASBGjorde egentlig ikke noe annerledes.. Mer lukket vinkel på kniven, og strakk godt på huden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AndreasLie 0 Report post Posted March 3, 2014 Lørdag morgen tikket det inn en melding fra posten om at enda en pakke fra Barbershop hadde ankommet og under en lang handletur ble det plukket opp. Da var det rett hjem for å teste de nyinnkjøpte godsakene. Startet med en god, varm dusj og Portland General Store Face Bomb Fortsatte med Truefitt & Hill Pre-shave oil Ladet Merkur Futur med et nytt Feather blad Kostet opp skum fra Portland General Store Whiskey Soap med Merkur kost og fordelte utover skjeggstubbene. Avsluttet med Portland General Store Whiskey aftershave splash og helt tilfeldig så spilte P3 Metallica med Whiskey in the jar på radio mens jeg barberte meg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Razor 0 Report post Posted March 12, 2014 Hei Ganske ny på forumet og dette er mitt første innlegg,har ikke holdt på med tradisjonell barbering som nå har nok blitt en hobby no serlig mer enn ca.8 måneder. På den korte stunden som jeg fant ut at det var har det allerede blitt en del høvler,koster.kniver og diverse Men nå til saken som er SOTD i dag blei det -Muhle Liscio R89 hode -Gillette silver blue blad -Hjemmelaget pre-shave oil -Simpson chubby 1 super badger -G.F.T kokos krem på tube Resultatet blei helt greit sliter alltid litt rundt munnen og halsen/hake partiet og at bladet var litt røft syntes jeg,men mange av bladene jeg har prøvd er enten røffe/skraper eller lugger og drar fælt.Liker astra grønn og feather,men skal gi det et forsøk til siden det kanskje er noe jeg gjorde galt. Glenn Quote Share this post Link to post Share on other sites
Razor 0 Report post Posted March 12, 2014 Hei igjen Glemte en liten ting,stor takk til gutta på Barbershop og Dapper som er utrolig behjelpelige og utrolig service innstilte. Er det noe så ordner de opp eller hjelper deg med det meste De er og anbefale på det sterkeste og til alle man kjenner!!! Glenn Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted May 7, 2014 Jeg vekker liv i denne tråden igjen jeg.. SOTDTrumpers skin food (sandeltre)Muhle silvertip fibreTOBS Mr Tailor #fantastisk(face latherd)Eddwin and Jagger DE89 /m AstraSkin foodTre passes, men ikke ATG, gav en DFS og en glad icecool aka Erik! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Razor 0 Report post Posted May 7, 2014 SOTD Hjemmelaget pre-shave oil lavendel Gillette Tech sportsman 1965 engelsk utgave med Feather Simpson Commodore x3 best badger Dr.harris almond barberkrem på boks (face latherd) Dr.harris aftershave milk Tre passes ,ATG på kinnene,men ikke på halsen blei en ok DFS ikke BBS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Razor 0 Report post Posted May 9, 2014 SOTD Fikk et nytt familiemedlem i går Merkur progress så denne måtte jo testes snarest. Så da ble det en god lang varm dusj mens barberkosten lå bollen med vann. Tok fram Art of shaving kremen ocean kelp og bowl lathred denne herligheten med en Simpson commodore x3. Masserte skummet skikkelig inn i 2-3 min og satt inn et feather blad i høvlen. Det ble 3 passes wtg og en behagelig dfs/ccs,avsluttet det hele med å skylle ansiktet i varmt vann så kaldt. Påførte deretter Pinaud clubman uten noe stort ubehag Det som gjenstår nå er bare å ta fredagen med storm det var det for denne gang Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted May 9, 2014 Hvilken innstilling hadde du Progressen på? Gikk du ned etter hvert pass? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Razor 0 Report post Posted May 10, 2014 Jeg satt den inn på 3 og holdt den der på alle rundene/passes,tenkte jeg skulle se hvordan den er på nivå 1 i kveld Du sa du pleier og justere nedover for hver pass merker du en positiv innvirkning av dette? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Icecool 0 Report post Posted May 11, 2014 Sånn som i dag søndag er det litt å sloss med i trynet så da begynner jeg på 4, 2 og minste innstillingen for touch up. Til hverdags bruker jeg lavere innstillinger. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bayliss 0 Report post Posted April 23, 2016 tenkte å prøve å få liv i denne tråen igjen,så her er dagens barbering. kniv: klas tornblom 5/8 såpe: musgo real kost: omega svinebust aftershave: uppercut krem cologne: musgo real appelsin og rav Quote Share this post Link to post Share on other sites