Speer8 0 Report post Posted November 2, 2009 Kost:Shavemac Zodiac Silvertip Barberkrem:Speick Høvel:Merkur HD med Gillette Platinum AS: Speick After Shave Lotion Første gongen eg har prøvd Speick. Vanligvis brukar eg ein Muhle Alum block etter barbering før eg har på ASB. Speick ASL innheld mellom anna potash alum så denne gongen sløyfa eg alum blocken. Følelsen etterpå vart difor ei heilt anna en vanlig. Enkel, frisk god lukt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted November 8, 2009 Kost: EJ Best Badger Såpe: Geo. F. Trumper - Officers & Gentlemens Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: Otto Bush "World Master" AS: Geo. F. Trumper – Lime skin food Musikk: Svein Skurk Nilsen - Aalesundssangen - AaFK Resultat: Deilig BBS Quote Share this post Link to post Share on other sites
dennis@mrparanoid.net 0 Report post Posted November 11, 2009 Kniv: ERN - Crown & Sword Stropp: Thiers-Issard Paddle strop Børste: Bonds of Oxford st. - Travel brush Såpe: Edwin Jagger - Aloe Vera AS/EDT: Penhaligon - Blenheim Bouquet Quote Share this post Link to post Share on other sites
jimaxl 0 Report post Posted November 11, 2009 Kost: Semogue 2015 Barberkrem:Proraso grønn Kniv: Wapienica 5/8" AS: Floïd. (Italian) + 444 aftershave gel. Hadde tre dager gamle stubber i ansiktet. Fant fram Wapien og den fungerte utmerket. Tre pass og et utmerket resultat. Avsluttet med en liten dæsj med 444 som jeg blandet ut i noen dråper Floïd. En frisk opplevelse. Håper jeg kan få meg et kamera til jul slik at jeg også kan legge ut fine bilder. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sandman 0 Report post Posted December 1, 2009 Dagens barbering: RupRazor The Paladin 3". En for meg, ny og meget lovende stropp i hestelær. Solid og vellaget, og med et overlegent godt drag. Her er noen andres mening også http://www.straightr...n-ruprazor.html GP Scuttle Kent Faux Tortoise kost DR Harris Almond Shaving Cream Thiers-Issard 5/8 - gammel kniv, av ukjent modell, men en drøm å bruke Pinaud Clubman Special Reserve AS Cologne Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted December 12, 2009 Brush: Martinez custom: Chess King Soap: TSD Mojito Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop Razor: Wacker 6/8 wedge ASB: Caswell-Massey Number Six Resultat: BBS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted December 20, 2009 Bidra litt her da folkens! Børste: Martinez custom: Chess King Sepe: TSD Mojito Stropp: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: Le Grelot 6/8 Ram's horn ASB: Caswell-Massey Number Six Resultat: BBS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted December 20, 2009 Bildet kom ikke med i posten over Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sandman 0 Report post Posted January 4, 2010 Dagens barbering: Thiers-Issard tosidig paddle Proraso Sapone Da Barba, Eucalipto e Mentolo Vulfix no. 2235 barberkost Barberkopp fra Fitjar såpekokeri Filarmonica Doble Temple 7/8 kniv Proraso Crema Pre E Dopo Barba Caswell-Massey Number six Cologne Quote Share this post Link to post Share on other sites
jimaxl 0 Report post Posted February 14, 2010 Kniven er nok på grensen. Den skal få seg en omgang på brynet en av de nærmeste dagene. Likevel klarte jeg å få til et godt resultat. Kost: Semogue 2015 Barberkrem: Lavanda Shaving Cream Kniv: Dovo Bismarck 6/8" AS: 444 afershave gel + Floïd aftershave lotion (spansk) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted March 1, 2010 Børste: Martinez custom: Chess King Sepe: Mama Bear Aged Spice Høvel: Gillette Aristokrat med Wilkinson blad ASB: Mama Bear Aged Spice Quote Share this post Link to post Share on other sites
AjaxX 0 Report post Posted March 11, 2010 Børste: Merkur Barber Pole Silver Tip Badger Barbersåpe: Mama bear lemongrass ice Kniv: DOVO Shavette Aftershave: Fitjar Såpekokeri kjakesmurning Fikk ny pakke fra barbershop. Må si at jeg liker det bedre og bedre! Begynnte med å påføre proraso pre krem på varm og fuktig hud, mens jeg tok og samlet såpen på kosten. Barberingen gikk uten noe om og men. Etter at anskitet ble skyllt med kaldt vann tok jeg Mühle Alum Block over huden, noe som ga meg en forfriskende (og smålig smertefull) opplevelser. Derretter påførte jeg Fitjar Såpekokeri kjakesmurning neroli. Den meste barbering hittil! Må bare gi creds til barbershop.no! Bestillte pakken for 1 eller 2 dager siden. Og i dag etter jobben lå den i postkassen! Og produktene er PRIIIIIMA!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
AjaxX 0 Report post Posted March 15, 2010 Gårsdagens Shave: Børste: Merkur Barber Pole Silver Tip Badger Barbersåpe: Mama bear LIME ICE Kniv: DOVO Shavette (Feather Hi-Stainless blad) Aftershave: Fitjar Såpekokeri kjakesmurning + Alu block Håper dette inspirerer andre til å fortelle om sine opplevelser med kniven/ høvelen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted March 17, 2010 Kost: EJ Best Badger Såpe: TSD Coffee Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: Bismarck ASB: Caswell-Massey number six Quote Share this post Link to post Share on other sites
jimaxl 0 Report post Posted March 17, 2010 Kost: Semogue 2015 Såpe: Mama Bear: Mandarine ice Høvel: Merkur 39C Slant AS: St. Johns Bay Rum Fikk en ny høvel i posten i går og i dag ble slanten tatt i bruk. Har lest at dette er en aggressiv sak, men dette kan jeg avkrefte. Det er en meget enkel høvel i bruk. Jeg har brukt en Futur det siste året og mitt inntrykk er at den er vaskeligere å bruke. Nå har jeg med andre ord to høvler som jeg elsker. Det artigste er kniv, men ansiktet mitt er ikke laget for kniv til alle barberinger. Det eneste som gjenstår nå er å kjøpe en sånn. Har en fra før og den fungerer greit for meg. Søren må nok kjøpe en kost til også. Godt fornøyd med portugiseren så det blir nok en ny en derfra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted March 19, 2010 Kost: EJ Best Badger Såpe: TSD Coffee Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: 8/8 Robert Williams 1/4 Hollow Ground - Micarta ASB: Caswell-Massey Newport Quote Share this post Link to post Share on other sites
AjaxX 0 Report post Posted March 20, 2010 Kost: Merkur Barber Pole Silver Tip Badger Barbersåpe: Mama bear LIME ICE Kniv: DOVO Shavette (Feather Hi-Stainless blad) AS: Thayers Witch Hazel + Alu block Quote Share this post Link to post Share on other sites
jimaxl 0 Report post Posted March 29, 2010 Kost: Semogue 2015 Barberkrem: Lavanda Shaving Cream Høvel: Merkur 39C Slant AS: 444 afershave gel + Floïd aftershave lotion (italiensk) To timer på ski, kjapp dusj og en nyladet Merkur slant. En aldeles nydelig barbering. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barberer'n 0 Report post Posted March 29, 2010 Kost: Vulfix super badger Scuttle: GP Såpe: Tabac Original Shaving Soap Kniv: Dovo "Renaissance" stainless steel 6/8 AS: Pinaud Clubman "Special Reserve" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted April 1, 2010 Kost: Martinez' custom: Chess King m/ 26mm silver tip badger. Såpe: TSD Coffee i min bestefar sin barberkopp fra ca. 1910. Stropp: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: Mastro Livi 8/8 Bergam Damascus m/ Mammut elfenbein ASB: Caswell-Massey number six Barbering: Helt fortreffelig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barberer'n 0 Report post Posted April 5, 2010 Kost: Vulfix super badger Scuttle: GP Såpe: T&H Trafalgar Shaving cream Kniv: Böker "King Cutter" 5/8 AS: Pinaud Clubman "Virgin Island" Bay Rum Barbering: Utrolig behagelig, kan ikke få rost denne Böker'n godt nok Quote Share this post Link to post Share on other sites
AjaxX 0 Report post Posted April 7, 2010 Kniv: Dovo Classic 5/8 Kost: Merkur Barber Pole Silver Tip Badger Såpe: Mama bear's Lime Ice AS: Fitjar Såpekokeri kjakesmurning Åhhh herre yemen! Fikk kniven jeg kjøpte av Barberer'n for 1 dag siden! Barberingen ble ekstremt bra, dog litt sår på halsen, men med alublock og fitjar AS så er dette ikke noe problem! Quote Share this post Link to post Share on other sites
AjaxX 0 Report post Posted April 11, 2010 Børste: Merkur Barber Pole Silver Tip Badger Barbersåpe: Mama bear LIME ICE Kniv: Dovo Classic 5/8 Aftershave: Fitjar Såpekokeri kjakesmurning + Alu block + Proraso pre/post krem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Otto 0 Report post Posted April 11, 2010 Kost: Martinez' custom: Chess King m/ 26mm silver tip badger. Såpe: TSD Coffee Stropp: Tony Miller Heirloom tri-strop Kniv: Moreton & Langley's m/ elfenbein ASB: Caswell-Massey number six Quote Share this post Link to post Share on other sites