Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

I dag følte jeg for noe ekstra friskt til barberingen, både under og etter.

Heldigvis har jeg en hud som tåler produkter med mye sting i, så jeg fant frem...

min effektive GP scuttle

Vulfix # 2235 kost

FitjarSoap Mint Extreme

Straight Razor Designs 3 " Premium 1 stropp

Wade & Butcher The Celebrated 7/8 m/nye håndtak fra Thiers-Issard

En svært tett barbering ble så avrundet med en splæsj Thayers After Shave Witch Hazel Extra Cool og på toppen av det - litt Osage Rub "for head and face". Sistnevnte har en ekstrem sting av eucalyptus/furunål, så tårene spretter faktisk frem noen sekunder B) . Denne erstatter flere kopper sterk kaffe om morgenen, om man er ekstra trøtt :lol: . Etter denne sjokk-behandlingen, riktig så oppfriskende og behagelig allikevel - får jeg nok ikke sove før langt på natt ;)

post-92-1242972342_thumb.jpg

never change a winning team..

- TGR pre-shave

- Vulfix #1016

- Lucky Tiger shave cream ("smaksprøve")

- Merkur 34C HD m/Derby blad på 3. barbering

- TGR ASB

Lucky Tiger kremen skummet som en gud, men etterlot ansiktet mitt fullt av smånicks og veldig rått.. <_<

Mandag, 25 Mai 2009

Proraso Pre-Post • R.A. Rooney Heritage Stubby 1 • QED Vetiver Såpe • 5/8" Geo. F. Wostenholm 'Original Pipe Razor' • La Toya ASS + 444 ASG

Kost: EJ Best Badger

Såpe: The Shave Den – Old Spice type

Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop

Kniv: C. V. Heljestrand MK No. 31 :)

AS: Geo. F. Trumper – Lime skin food

otto-albums-otto-s-album-picture2565-c-v

Onsdag, 27 Mai 2009

Proraso Pre-Post • "Pre-Vulfix" Simpson Chubby 1 i Best • Institut Kartié Såpe • 5/8" DOVO 'Special' • Speick ASS + 444 ASG

Kniv: Mastro Livi: Regrind 6/8

otto-albums-otto-s-album-picture2566-mas

Deilig med Geo. F. Trumper – Lime skin food på en ellers grå og trist dag.

Flott Livi kniv, Otto. Jeg har alltid ville hatt en Mastro kniv, men de er dyre <_<

Fortjener Livi knivene sitt enormt gode rykte?

For min egen del i dag:

Torsdag, 28 Mai 2009

Proraso Pre-Post • R.A. Rooney 3/1 i Super • QED Rose Såpe • 4/8" J.A. Hellberg 'Best Quality Swedish Steel' • D.R. Harris Pink ASS

Fortjener Livi knivene sitt enormt gode rykte?

De fortjener det så absolutt. Når det er sagt kan du også få en perfekt barbering med en kniv som koster langt mindre.

Fredag, 29 Mai 2009

Proraso Pre-Post • Saville Row 3722 • Cyril L. Salter Sublime Citrus Krem • 5/8" J.A. Henckles 'Concave' • Spansk Floïd 'Vigaroso' ASS + 444 ASG

Kost: Pure badger fra ukjent tysk fabrikat (det står bare "Pure Badger Made in Germany" på den) som har fått stå i varmt vann i en barberkopp fra EJ

Høvel: Merkur 11C

Blad: Feather

Krem: Lucky Tiger - skummet opp rett på ansiktet

Kun en passering på halsen (WTG) og to i ansiktet (WTG, XTG)

After shave: TF&H - først Trafalgar Splash for rensing/desinfeksjon, så etter noen minutter Trafalgar Balm for fuktighet

Kniv: Thiers-Issard 6/8 "Loup et Bellier"

otto-albums-otto-s-album-picture2447-thi

Kost: Semogue 2015

Såpe: Fitjarsoap: Folgefonn

Kniv: Dovo Bismarck (bein med sølv) 6/8"

AS (splæsj): Floïd.

Det regner og det er kaldt og barberinga ble deretter. :(

Lørdag, 30 Mai 2009

Proraso Pre-Post • Shavemac Custom D01 • D.R. Harris Lavendel Såpe • 6/8" Thiers-Issard 'Le Grelot' • Tysk Pitralon ASS + 444 ASG

Søndag, 31 Mai 2009

Proraso Pre-Post • R.A. Rooney 3/1 i Super • Fitjar Vanilla Absolu Såpe • 7/8" Crown & Sword 'ERN' • L'Occitane Cade ASS + 444 ASG

Simpsons milk churn

Trumper's violet

Gillette tech m/ feather

Nivea sensitive asb

Cosmica fuktighetskrem

En impulsbarbering av det gode slaget :)

Krem: Lucky Tiger (liquid cream shave) Prøvepakke fra Barbershop.

Kniv: Wapencia 5/8"

AS (splæsj): Dark Blue. (Hugo Boss)

Dette var ikke noen spesiell opplevelse. Liker ikke produktet fra Lucky Tiger. Tørker for fort inn.

Etter å ha hoppet over dagens barbering i går, for første gang på lenge, var dagens barbering ekstra behagelig.

Kniv: Wade & Butcher 8/8 "For Barbers Use" :D

otto-albums-otto-s-album-picture2380-wad

- TGR pre-shave oil

- TGR Black Ice shave cream

- Gillette Super Speed fra 40-tallet, lastet med et Israeli no-name (Personnas?) blad

- TGR after shave balm

Prøvde Fitjars East Indies såpe først i dag, men den liker tydeligvis ikke TGRs pre-shave da den går i oppløsning med en gang..

Fikk Gilletten i går, og den ga overraskende gode resultater. Veldig mild og fin høvel. Myyyye mildere enn Merkur 34C HD (forresten, denne høvelen anbefales gjerne for folk med sensitiv hud samtidig som den er merket med "Heavy duty". Er ikke det litt selvmotsigende? :blink:)

Hadde noen dager med kjempe-sommer-vær denne helgen, og det er først nå at jeg ser hvor mye været har å si for huden. Barberingene ble mye bedre med godt vær, og huden var friskere og trengte ikke å fóres i det heletatt. I dag er det kaldt igjen, og huden må mates igjen.

Dagens barbering ble foretatt med en nyanskaffet kniv :) . Min første i rustfritt stål, så jeg var spent på hvordan den ville oppleves. Tilbehør ellers ble:

Stropp: Straight Razor Designs 2" Red Latigo

Scuttle: GP

Kost: Vulfix # 2235

Barberkrem: Prosaso i grønn tube

Kniv: DOVO Renaissance 6/8 Stainless Steel. Kniven skulle leveres barberings klar, og det var den absolutt :D . Den var svært behagelig mot huden, var velbalansert og lett å manøvrere omkring i ansiktet. Jeg merket ingen vesentlig forskjell på denne og en kniv i karbon. Resultatet ble en meget tett barbering, som ble avrundet med Truefitt & Hill 1805 AS Balm og Cologne. Den dårlige bildekvaliteten yter dessverre ikke utseendet rettferdighet. En vakker dag skal jeg lære meg å bruke kameraet :rolleyes:

post-92-1244123456_thumb.jpg

Barberkrem: La Toya

Kniv(?): Dovo shavette

AS (splæsj): Floïd+444

Tenk at for tre måneder siden syns jeg det var dritskummelt å barbere meg med shavetten. Nå går det helt greit og jeg får en meget behagelig barbering. Det går ikke bare greit..... det er kjempeenkelt og kjempedeilig.

Benytter anledningen til å gratulere Sandman med ny kniv. Måtte den bringe deg mange gode opplevelser.

Barberkrem: La Toya

Kniv(?): Dovo shavette

AS (splæsj): Floïd+444

Tenk at for tre måneder siden syns jeg det var dritskummelt å barbere meg med shavetten. Nå går det helt greit og jeg får en meget behagelig barbering. Det går ikke bare greit..... det er kjempeenkelt og kjempedeilig.

Benytter anledningen til å gratulere Sandman med ny kniv. Måtte den bringe deg mange gode opplevelser.

Takk jimaxl, det kan jeg forsikre deg om at den vil gjøre ;) . Det er veldig artig å se at du har fått taket på barbering med kniv, og vi kan vel være enige i at det er den beste barberingen man kan få. Lykke til med dine nye bryner etter hvert også.

Dagens barbering ble krydret med en del nye og gode produkter. Tro meg - det er ikke så mye penger å spare på å gå over til tradisjonell barbering :rolleyes:

Skål: Edwin Jagger m/hank.

Stropp: 2" Red Latigo fra Straight Razor Designs.

Krem: Omega Sapone Da Barba. Veldig lik Prorasos grønne, men med mindre sting. Passer bra for de med ømfindtlig hud.

Kost: Proraso svinebust. En god svinebust-kost skal absolutt ikke avskrives som dårligere enn grevling ;) . Stivere enn grevling, men det gir en del fordeler fremfor en myk kost.

Kniv: Le Jaguar, fra den franske byen Thiers, kanskje mest kjent for sin produksjon av Thiers-Issard kniver. Et kupp fra eBay :)

After Shave: Pinaud Clubman Special Reserve.

post-92-1244312549_thumb.jpg

Dagens barbering ble krydret med en del nye og gode produkter. Tro meg - det er ikke så mye penger å spare på å gå over til tradisjonell barbering :rolleyes:

Jeg har holdt på i omtrent en måned nå og nå merker jeg at det begynner å klø i fingrene etter prøve litt forskjellig ;)

Var liksom ikke helt det samme å prøve nye typer barberskum :P

Såpe: Mama Bear: Toasted Coconut

Høvel: Merkur FUTUR

AS: Floïd

Det er mange gode såper der ute, men det er ikke mange som slår Mama Bear: Toasted Coconut. Den gir et herlig skum og lukter nydelig.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...