Jump to content
Barbershop.no forum
Svirre

Dagens barbering

Recommended Posts

Strop: Straight Razor Designs Premium 1 strop

Såpe: Truefitt & Hill Luxury barbersåpe

Kost: Vulfix Best Badger #403

Kniv: C-Mon Blackie 11/16

After Shave: Truefitt & Hill Trafalgar Aftershave Balm

C-Mon knivene er blant mine favoritter og denne "Blackie'en" som jeg nettopp har mottat ga en eksepsjonelt god barbering :)

post-71-1241537807_thumb.jpg

GP Scuttle

Lucky Tiger Liquid Cream Shave

Illinois # 827 Russian Leather Strop

Omega Svinebust

DOVO Tortoise 5/8

Musgo Real Classic scent AS

post-92-1241591602_thumb.jpg

Børste: EJ Best Badger

Såpe: The Shave Den – Old Spice type

Strop: Tony Miller Heirloom tri-strop

Kniv: Böker: "The Celebrated" 7/8

AS: Geo. F. Trumper – Lime skin food

Kost: Semogue 2015

Barbersåpe: La Toya

Høvel: Futur m/Featherblad

AS: Floïd

Måtte ha en pause fra kniven i kveld. Burde ha skiftet hud. :blink:

Idag kan jeg bruke så lang tid jeg vil på barberingen.

Starter med en lang dusj.

Så tar jeg en treminutters kyles prep med TOBS Rose - Roselukten gjør det ekstra behagelig.

Barberer meg så med en Gem.

Avslutter med en real dose Proraso ASS.

Det kan umulig bli mye bedre enn dette.

Kniv: Wacker "Jungmeister" 7/8 Spanish point :D

AS: Geo. F. Trumper – Lime skin food

Barbersåpe: Mama Bear: Mandarin Ice

Høvel: Merkur Futur

AS: Floïd + 444

En herlig barbering etter en lang dag i hagen. :D

Kniv: 5/8 Thiers-Issard "Pierre Thiers #41"

After Shave: Geo. F. Trumper – Lime skin food

otto-albums-otto-s-album-picture2267-thi

Jeg ser at det er vanligvis er et "utvalgt knippe" som poster her. Tenkte kanskje jeg også kunne bidra litt :)

Tirsdag, 12 Mai 2009

Proraso Pre-Post --- Saville Row 3722 --- QED Patchouli/Tea Tree/Peppermint --- 6/8" Le Grelot --- D.R. Harris Pink ASS + 444 ASG

Hei Sieges.

jeg ser at du har brukt en

444 ASB
Hvor har du fått tak i den?

Jeg har en 444, men det er en etterbarberingsGEL og den syns jeg blir liggende for mye utenpå huden. :( Det blir på en måte som om huden blir litt klissete :angry: om du forstår hva jeg mener. Liker lukta på den, <_< derfor er jeg spent på å høre om din ASB.

Oisann.... <_<

Jeg må nok skuffe deg siden jeg tror nok det er samme produktet vi mener. Har hørt noen omtale denne som en balm, men det er nok mere korrekt med gel, så jeg skal rette det. :rolleyes:

Jeg vet veldig godt hva du mener med at huden blir klisste og jeg likte heller ikke 444 med en gang jeg fikk den. Men jeg leste et "triks" et eller annet sted (husker ikke)... du kan det sikkert, men jeg bare nevner det i tilfelle. Jeg tar og blander begge aftershaves. Det må nok være en splash for at det skal funke. Tar først litt 444 (en ert ca.) i hånden og blander denne sammen med splashen før jeg knir det inn i ansiktet. Huden er litt sticky med en gang, men jeg synes det går fort bort....

Dersom jeg bare gnir litt 444 på huden etter jeg har brukt splashen blir ansiktet sykt klissete....

SYND. :(

Jeg hadde STORE forhåpninger nå. Men, lukta er likanes og trikset med å "blande den ut" med litt splæsj bruker jeg hver gang. Gikk ut i minus 10 grader rett etter en slik behandling. DET var friskt. :o

Får du din fra Portugal eller kjøper du den her til lands?

Kjøpte 444, Spansk Floid og La Toja ASS fra Leon på B&B/SRP. Han driver Vintage Scent, men jeg tror nettbutikkens hans er nede nå. (www.vintagescent.com)

Det er heller lite av barberatrikkeler og oppdrive i butikker her til lands. :angry:

Funnet ut at jeg må roe meg litt ned nå. Bestille nettopp QED Sandalwood og Sandalwood/Rose såpe i gruppekjøpet på B&B, sammen med SRD Rose Otto såpe i gruppekjøpet på SRP. Dersom de ikke er snille med tolldeklarasjonen så blir dette fort dyrt :blink:

Sandalwood'en til Charles (QED) skal visst være helt sinnsyk :lol:

Onsdag, 13 Mai 2009

Proraso Pre-Post --- Rooney Heritage Stubby 1 --- Mitchell's Wool Fat Såpe --- 6/8" Bismarck #746 --- Speick ASS + 444 ASG

Var innom eit kjøpesenter i byen i går, då eg fekk auge på ein Vita-butikk. Plutseleg høyrde eg i bakhaudet svake forumstemmer frå barbershop- og badgerandblade-forumet som sa at på Vita finn ein Palmolive sin barberingskrem. Eg gjekk spent inn i butikken, og fant raskt det eg leitte etter. Likeins fann eg ein Nivea Sensitive ASB som eg har hatt lyst til å prøve. Eg tok med begge produkta heim, plasserte dei i sine respektive hyller på badet og venta spent på at det skulle bli morgon.

I dag stod eg spent opp og lurte på korleis barberinga ville bli med tanke på at eg til no kun har brukt klasseprodukter som TOBS, T&H, Trumpers, Proraso, Mama Bear, Tabac, TGR osv. Dagens "studentoppsett" vart følgjande:

Simpsons Milk Churn - Palmolive Classic - Merkur 23C - Nivea Sensitive ASB

Det første eg gjorde var å lukte på kremen. Den lukta ein anelse sitron, blanda med litt muskat og såpeduft. Lukta var ikkje like sterk som f.eks. T&H sine dufter, men den var likevel tilstades. Deretter tok eg omtrent to mandelstørrelsar med krem i bollen, og starta oppiskinga. "Dette må da gå bra", tenkte eg sidan eg brukte omlag den doble kremmengda av kva eg elles brukar. Til mi store forskrekking hadde eg store problem med å få eit skikkeleg skum, og måtte regelrett piske saman kremen ved å slå den frå side til side mot bollen. Det blei meir arbeid enn vanleg, men eg endte til slutt opp med ein brukbar, tett og glatt krem.

Sjølve barberinga var heilt grei. Den var ikkje av dei beste eg har hatt, men eg har også hatt værre. Etter 2xWTG skylte eg ansiktet med kaldt vatn og tørka meg forsiktig. "På tide å teste Nivea Sensitive ASB".

Denne kremen har ein mjølkeaktig konsistens, akkurat som dei andre i Nivea-serien, og likeins som Dr. Harris Milk. Kremen var difor svært enkel å påføre, og ei lita mengde var meir enn nok. Kremen sank raskt inn i huda, og resultatet var to stk mjuke, matte og glatte kjakar. Nivea Sensitive var dagens stjerne, og kjem nok til å bli hyppig brukt saman med TGR Unscented ASB som også står i hylla. Eg merka faktisk ingen forskjell i effektivitet med tanke på å roe huda og tilføre ny fuktigheit, så denne anbefalast på det varmaste.

Det var dagens prosjekt frå mi side. Konklusjonen blir nok at palmolive-kremen skal få stå i hylla, men vil nok ikkje vere av dei mest hyppig brukte i rotasjonen. Kva vanskane med oppskummin kan kome av veit eg ikkje, men det kan nok ha noko med det harde vatnet her i Trondheim å gjere. Eg har opplevd same probem med f.eks. Mama Bear sine såper. Sluttresultatet vert uansett bra. Nivea sin krem derimot vil bli brukt hyppig og med eit smil rundt munnen.

Kniv: Wade & Butcher 8/8 "For Barbers Use"

After Shave: Geo. F. Trumper – Lime skin food

otto-albums-otto-s-album-picture2380-wad

Perfekt start på dagen :D

Kost: EJ Best Badger

Såpe: Proraso

Stropp: Tony Miller Heirloom tri-strop

Kniv: Mastro Livi: Regrind 6/8

Proraso Pre / Post

otto-albums-otto-s-album-picture2428-mas

Bakgrunnsmusikk: Frank Sinatra - "In the wee small hours". B)

Ønsker alle en god helg og en strålende 17de Mai :D

Regnfullt og overskyet ute :( . Ikke noe som en god barbering for å gjøre dette til en topp dag allikevel :lol: .

For å bidra til dette, falt valget på;

Scuttle fra GP

Omega Pure Bristle

Thiers-Issard Twosided paddle

Colonel Conk Almond såpe

Filarmonica # 13, 7/8

D.R. Harris Bay Rum AS

post-92-1242649587_thumb.jpg

Såpe: C&E sandalwood

Kniv: Dovo Bismarck (bein med sølv) 6/8"

AS (splæsj): Hugo Boss: Dark Blue + 444

Ønsker meg fotoapparat slik at jeg også kan ta fine bilder av utstyret. ;)

Må visst fortsatt stole på en frisk barbering for å få den rette sommerfølelsen, da godværet lar vente på seg :rolleyes: .

Scuttle fra GP

C-Mon De Luxe stropp

Taylor of Old Bond Street Rose barberkrem

W & B 5/8 med delikate benhåndtak

Vulfix #2235 kost

Dominica Bay Rum - en lett og frisk utgave av Bay Rum, som passer ekstra godt om sommeren.

Jeg syntes himmelen klarnet opp litt ;)post-92-1242822150_thumb.jpg

Må visst fortsatt stole på en frisk barbering for å få den rette sommerfølelsen, da godværet lar vente på seg :rolleyes: .

Scuttle fra GP

C-Mon De Luxe stropp

Taylor of Old Bond Street Rose barberkrem

W & B 5/8 med delikate benhåndtak

Vulfix #2235 kost

Dominica Bay Rum - en lett og frisk utgave av Bay Rum, som passer ekstra godt om sommeren.

Jeg syntes himmelen klarnet opp litt ;)post-92-1242822150_thumb.jpg

Min første DE-barbering i dag faktisk :)

Gratulerer. Håper det ikke ble for blodig :)

For min del ble det i dag......

Torsdag, 21 Mai 2009

Proraso Pre-Post --- R.A. Rooney 3/1 i Super --- D.R. Harris Mandel Såpe --- 5/8" #51 J.A. Henckels "Henckels Concave" --- L'Occitane Cade ASS + 444 ASG

har eksperimentert litt fram og tilbake en stund nå med rutiner og produkter, og i går klaffet det endelig. jeg fikk den beste barberingen jeg noen sinne har hatt. ansiktet var mykt som en barnerumpe, og helt fri for stubber. var heller intet blod å se, og jeg følte meg overhodet ikke oppskrapet elns.

ville egentlig skrive om dette i går (long time reader, first time participating), men da den virkelige testen for en perfekt barbering er å se om du kan gjenta den dagen derpå, så ventet jeg til i dag.

og dagens barbering var like perfekt :D (blir mye "faceturbation" i dag)

begynner med en god dusj hvor jeg vasker ansiktet med Men-Üs facial wash. Når jeg er ferdig i dusjen smører jeg inn ansiktet med TGRs pre-shave oil og skummer opp TGRs barberkrem (black ice - var til å begynne med meget skeptisk til anislukten, men nå synes jeg den er helt herlig) og maserer den inn i ansiktet med kosten. så pusser jeg tennene mens kremen får virke, og så barberer jeg meg med min merkur 34C HD og et nytt derby-blad (er veldig lite fornøyd med disse, synes de blir sløve fort.. har bestilt nye israeli personnas, og håper de er bedre). etter tre pass (prøver å få til WTG, XTG og ATG, men ulla mi vokser fra det ene øret til det andre, så det er ikke så lett :P) skyller jeg i kaldt vann og vasker ansiktet med shampoo, etterfulgt av TGRs aftershave balm (resten av ansiktet får en dæsj TGR fuktighetskrem).

post-351-1242908848_thumb.jpg

Barbersåpe: La Toya

Høvel: Futur m/Featherblad

ASB: Organic grooming "dusk." (Vareprøve fra Barbershop.)

En deilig barbering, men ASB-en likte jeg ikke. Ikke god lukt og jeg syns jeg ble for fet i ansiktet.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...