Svirre

Dagens barbering

670 posts in this topic

Jeg synes SOTD konseptet utenlandske fora har er veldig artig, så jeg tenkte å få i gang noe tilsvarende her inne. Jeg kunne jo alltids kalt tråden for SOTD, men vi er nå i Norge, er vi ikke? :D Prøvde å finne på et duganes norskt alternativ, så hva med 'Dagens barbering'? Det får duge for nå.

For de av dere som ikke kjenner til konseptet er dette en tråd der man rett og slett skriver ned hvilke produkter og utstyr man har brukt for dagens barbering. Aller helst skal det også være med et bilde av produktene.

I dag barberte jeg meg for en gangs skyld om morningen og jeg var i Taylor humør!

- Taylor pre shave treatment

- Taylor Rose shave cream

- Scuttle el Tysko gigante

- Merkur Vision med nytt Gillettte-blad

- Rooney style 3 silvertip

- Taylor aftershave gel

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bruker ikke Vision så veldig mye. Hver gang jeg drar den frem tenker jeg samme tanken: hvorfor i alle dager bruker jeg den ikke mer? :P

IMG_0448.jpg

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bruker ikke Vision så veldig mye. Hver gang jeg drar den frem tenker jeg samme tanken: hvorfor i alle dager bruker jeg den ikke mer? :P

Samme her, har brukt bare hd og slant en periode, og prøvde vision igjen nå i helga.. etter to drag, så lurer jeg på hvorfor den henger mest på stativet..

Jeg tror jeg må legge bort de andre en periode, lite kan måle seg med barberinga du får med en vision.

Svirre: det bildet ditt så jeg på B&B også! La merke til at det var noe kjent med den scuttle'n, og så så jeg brukernavnet ditt. Veldig bra bilde var det òg! :D

Min dagens barbering (uten bilde, det får vente til en annen gang):

- varm dusj som pre-shave :)

- Gillette #58 med Gillette-blad (dag 4)

- Vulfix Super Badger #2233

- Crabtree & Evelyn Sandalwood såpe

- Trumper's Sandalwood Skin Food (vareprøve)

Den Gillette-høvelen er litt artig. Har bare brukt den noen dager. Den tilhørte min morfar, som døde for 19 år siden. Moren min hadde tatt vare på høvelen, og da hun oppdaget at jeg hadde begynt med DE-barbering etter å ha sett barberkost og greier på badet hos meg, fikk jeg overrakt dette klenodiet. Den er ganske pent behandlet, i original rød eske og alt mulig, og den fungerer veldig bra! Den kjennes mer skånsom enn HD-en, men jeg opplever barberingen som tettere.

Ellers er jeg sååå tilfreds med at jeg klarer å lage så tett og fint skum av den C&E-såpen. I starten (jeg begynte med DE-barbering for 3 mnd. siden) ble det dårlige greier, men nå blir det jo helt suverent. Lukten er også fantastisk ... Aaah. En herlig dag, folkens! :D

Barberingen i kveld:

- Varm dusj

- Dovo Shavette

- Vulfix Super Badger

- Edwin Jagger barberskål

- Taylors lavendel barberkrem

- Anthony Razor Burn Repair

- Anthony Aftershave Balm

Alt gikk veldig fint. Det er en fryd å barbere seg med Shavetten og Taylors lavendel lukter helt nydelig. Skal prøve å fikse bilde neste gang, orket ikke nå i kveld..

Varm dusj

Truefitt & Hill Pre-shave Oil

Truefitt & Hill Luxury Shaving Soap

Edwin Jagger barberkopp

Edwin Jagger Super Bager barberkost

Dovo shavette

Truefitt & Hill 1805 Aftershave Balm

Truefitt & Hill 1805 Cologne

Det er dagens barbering. Sliter veldig med å få godt skumm men håper det kommer med tida.

Har og ein Merkur 38C høvel som eg prøver av og til men det blir så mye blod, holder meg til shavetten den har eg ikkje hatt noe problemer med.

Hadde 3 barberinger på lørdag før eg reiste i bryllup og var litt uopmerksom og fikk eit lite merke men ikkje noe som var noe. ble veldig tett og bra :D

Har bare hatt dette i noen få uker men når eg får til skummet så tru eg dette blir bra, gleder meg stort til å få Edwin Jagger kniven og etter hvert.

Kveldens kremkombinasjon:

- The good ol' hot dusj

- Dr. Harris lavendel barbersåpe

- Waterfall Moss Scuttle & Ayars Lather Bowl

- Dr. Harris svingrevlingkost

- DOVO "Micarta" SS 5/8

- Trumpers limes skin food

Det var artig å få testet premien. Kosten er desidert den stiveste jeg har og jeg skjønner godt hvorfor den blir solgt i lag med en såpe, for den var en lean mean soap mixing machine! Likte godt den litt grove følelsen av kosten på ansiktet også, nesten litt som en skrubb. Såpen var også helt fabelaktig. Skummet man får minner faktisk en del om skummet en får av tabac, bare at denne lukter lavendel i stedet for bestefar. :P

Svirre: det bildet ditt så jeg på B&B også! La merke til at det var noe kjent med den scuttle'n, og så så jeg brukernavnet ditt. Veldig bra bilde var det òg! :D

Takk takk. :) Er ikke så veldig aktiv på B&B, men når jeg har både bildet og infoen klar er det veldig lettvint å slenge det inn begge steder!

IMG_0461.jpg

Dagens barbering:

- Varm dusj

- Vulfix Super Badger

- Edwin Jagger barberkopp med hank

- T&H Pre-shave Oil

- T&H Rose barberkrem i skål

- Merkur 39C med Feather

- Anthony Astringent

- Anthony Aftershave Balm

Veldig flott kniv du har der Svirre!

Dagens barbering:

-Varm dusj

-Varmt håndkle

-Vulfix super badger

-TOB Sandalwood barbersåpe

-Classic "Contemporary" barberkopp

-Thiers-Issard "Evide Sonnant Extra" 6/8

-Pinaud - Clubman "special reserve" aftershave cologne

Dette er min første Thiers issard kniv og etter å ha jobbet endel med den igår kveld på norton og coticule stein var jeg veldig spent. Den passerte alle tester med glans og jeg ble ikke skuffet når jeg prøvde den, en utrolig silkemyk og behagelig barbering :D

dagens barbering.JPG

Det er sånn to vertikale streker på "shank"en (hva heter delene på en kniv på norsk egentlig?), betyr dette at du har en "new forging" variant?, har lagt merke til at det er bare de som har disse to strekene der.

Det er sånn to vertikale streker på "shank"en (hva heter delene på en kniv på norsk egentlig?), betyr dette at du har en "new forging" variant?, har lagt merke til at det er bare de som har disse to strekene der.

Nå er jeg på tynn is så det holder her Asbjørn, vil du oppdatere meg litt?

Interessant... Jeg er ikke sikker på hva jeg har egentlig, men de nye skal visstnok være hardere i stålet iflg linken du postet. Siden dette er den første TI kniven jeg har så har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag. Men jeg merket når jeg tok den til norton brynet at jeg ble overrasket over hvor hard den var i stålet i forhold til karbon knivene mine fra Dovo, om nå det kan sammenlignes...

Når det er sagt så var den forresten overraskende lett å slipe opp. Men så var det ikke noe "warp" å snakke om heller og det gjør ting så utrolig mye lettere.

Jeg prøver og få fullført en eksamensoppgave i kveld og det innebærer at jeg må holde meg våken en del timer til. Jeg prøvde derfor å pønske ut hva jeg trenger for å holde meg våken. Cola? Kaffe? Nei, Proraso!

- Proraso grønn

- Georgetown Scuttle

- Merkur Vision Silvertip

- DOVO "Micarta" SS 5/8

- Taylor After Shave Gel

IMG_0464.jpg

Puh.. takk ;) Men skaden er allerede skjedd er jeg redd :(

Har lysta på en sånn kniv lenge, den er rålekker altså.

Pappa har klart å ødelegge rørene under vasken på badet i andre etasje, så måtte ta en transportetappe fra dusjen i andre etase til vasken på badet i første etasje i dagtidlig. Flyttet ned dagens oppsett allerede i gårkveld :D

-Varm dusj med Shiseido for men cleansing foam (Shiseido for men-serien anbefales på det varmeste!)

-Transportetappe

-Vulfix pure badger

-Proraso shaving cream

-Merkur 23C med helt nytt Crystal-blad (Super+) 2xWTG

-Osma alum

-The Gentlemens Refinery ASB

Alt i alt en hærlig barbering. Er det flere enn meg som er fan av å lage skum rett på ansiktet selv med barberkrem og ikke såpe? Synes det gir et minst like flott skum, og så er det jo fint å kunne påføre kremen med en gang man er ute av dusjen, uten at ansiktet tørker mens man skummer opp i en bolle.

Jeg trodde micarta'n var bare en vanlig kniv som resten av lot'n fra dovo, men jeg antar det ikke er moire effect du fikk på bladet når du tok bildet?, og den har en pen rygg?

Kniven ser slik ut i levende live også, så det stemmer at det ikke er en Moiré effekt. Ryggen har samme bølgete mønster som bladet, så jeg synes den er meget lekker! Rent estetisk er det i det hele tatt en grælig lekker kniv! :)

-Varm dusj med Shiseido for men cleansing foam (Shiseido for men-serien anbefales på det varmeste!)

-Transportetappe

-Vulfix pure badger

-Proraso shaving cream

-Merkur 23C med helt nytt Crystal-blad (Super+) 2xWTG

-Osma alum

-The Gentlemens Refinery ASB

Hvordan er TGR's After Shave Balm? Har du den orginale eller unscented, å hvordan lukter den?

Har lest flere steder at TGR's ASB skal være meget god.

sw77: Jeg har TGR the classic ASB. Det er med god margin den beste aftershaven jeg noengang har brukt :) Jeg har veldig sensitiv hud som liker å si fra dersom den blir påført noe den ikke liker. Denne aftershaven derimot trekker rett inn, og roer ned huden noe voldsomt. Den gir en skikkelig behagelig og "rolig" følelse. Dessuten fukter den huden gjennom hele dagen. Konsistensen er melkete - noe jeg også liker. Lukten er veldig vanskelig å beskrive. Aner et hint av sandalwood, ispedd noe friskt, men den er rett og slett umulig å beskrive. Det som likevel er sikkert er at lukten er meget svak, og forsvinner så fort aftershaven trekker inn i huden. Gleder meg til å prøve andre produkter fra TGR så snart Barbershop får de på lager :P

Ellers gir denne reviewen en dekkende beskrivelse av aftershaven!

TGR sender ut gratis vareprøver om man kontakter de direkte. Jeg sendte dem en mail i dag om de hadde noen prøvepakker ala det trumper har, og fikk beskjed tilbake at de skulle sende meg de vareprøvene de hadde helt gratis. :) Jeg er selv litt usikker på hvilke av produktene deres jeg skal bestille når barbershop får de inn, så jeg gleder meg til å få testet hele serien!

Våknet veldig tidlig i dag og fikk rett og slett ikke sove igjen. Ganske irriterende, med tanke på at jeg har fri i dag. Jaja, får jo utnyttet dagen maksimalt og dette ble en riktig så bra start på dagen:

- Classic Brand lavender barbersåpe

- Victorian Shaving Scuttle & Waterfall Moss Scuttle

- Edwin Jagger Super Badger

- Gillette Super Speed med et nyåpnet Derby blad

- T&H Ultimate Comfort aftershave balm

IMG_04772.jpg

For å være helt ærlig, den classic brand såpen jeg brukte i går er ikke noe å skrive hjem om. Jeg tenkte ikke så mye over det i går, men når jeg i dag brukte en av mine favorittkremer ble kontrasten vanvittig stor. Tviler sterkt på at kommer til å gi den en sjanse til.

Dagens herlige oppsett:

- Taylor pre shave treatment

- Taylor Avocado barberkrem

- Waterfall Moss Scuttle & Ayars Lather Bowl

- Edwin Jagger Super Badger

- Gillette Super Speed med et Derby blad på dag 2

- Taylor aftershave gel

Lukten av Avocado kremen til Taylor er virkelig herlig frisk, minner litt om lukten av en salat eller noe tilsvarende friskt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange misliker duften, jeg synes den er wunderbar! Skummet blir silkemykt og yter virkelig bra. Herlig start på dagen, dette. :)

IMG_0482.jpg

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...