Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Guest Andrevondrei

Kan man myke opp 3 dagers skjegg?

Recommended Posts

Guest Andrevondrei

Hei,

Kort om meg: Jeg barberer meg med en Mule r89 tradisjonell barberhøvel en gang i blandt og ellers en barbermaskin. Jeg er ingen skjeggmann og har derfor ikke gått for et lang og flott skjegg som mange har.

Jeg trives best med 3-5 dager lengden. MEN problemet er at hårene mine er så harde, og de på haken står rett ut. Jeg driter egentlig i dette men min kjæreste er den som får svi for dette. haha, hun blir rød og irritert på haken og nesen om vi kysser litt mye en kveld. 

jeg har jo sett en del på skjegglotion eller skjeggolje men det er mest info for dere menn med skikkelig skjegg, ikke det fisle greiene jeg har :D

Så lurte på om dere har noen smarte tips til produkter evt teknikker jeg kan bruke for å myke opp dette korte skjegget. Fant ikke mye om dette på nettet, annet en at jeg burde bruke noe fuktighetsgivende produkter.

på forhånd takk!

Barber deg oftere.  Huden blir ikke ordentlig herdet når det går flere dager før barbering,  Uansett, den beste måten å myke opp skjegget på er følgende, spør du mag:  Før innseping, ta så varmt vann som mulig, lag et øsekar med hånden, og kast det varme vannet i skjegget, gjerne ett minutt.  Sep deg så inn med en god kost, direkte i ansiktet.  Skum ikke opp i en skål først, dette kan redusere effekten .

Guest Andrevondrei

Takk for tips! 

jeg skal prøve dette en periode og se hvordan resultater jeg får!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this