Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
asbjorn

Le Grelot

Recommended Posts

Off.. :

"Grunnen til at den fortsatt er til fortolling, er at din sending er plukket ut til dokumentkontroll hos tollvesenet. Beklager at det tar så lang tid, men du vil motta sendingen så snart de er ferdig med den. Ha en fortsatt fin helg. :-)"

Jaja, tar vel en uke eller to til da..

Jøss, noe skjer:

23.06.08 13.56 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

23.06.08 13.49 VIDERESENDT TIL MOTTAKER

23.06.08 09.41 FORTOLLET

19.06.08 08.42 Lagt til fortolling

19.06.08 08.42 ANKOMMET LAGER

19.06.08 08.14 Lagt til fortolling

17.06.08 08.25 TIL TOLLAGER

16.06.08 16.32 TIL TOLLVURDERING

16.06.08 16.32 ANKOMMET MOTTAKERLANDET

06.06.08 09.18 SENDT FRA AVSENDERLANDET

06.06.08 08.53 SENDT FRA AVSENDERLANDET

05.06.08 14.53 INNHENTET

Jeps, har desverre hendt at pakker har tatt et døgn ekstra der.. tallentløst :), omlastingsterminalen er vel på Alnabru, 10 minutter ned med sykkel..

Finally:

24.06.08 09.21 UTLEVERT

24.06.08 08.27 ANKOMMET POSTKONTOR

Kosta meg 587 i toll og mva for å få den ut gitt. :)

Siden jeg sitter på kontoret nå, så får jeg vente med barbering til senere.. men førsteinntrykket sier meg at min sliping er vel så bra som denne, et ekstrapoeng med å kjøpe denne var nettopp muligheten for å verifisere my skillz på steinene.. når jeg sliper mine kniver, så kutter jeg armhårene 0.5 til 1 cm over huden uten nevneverdige problemer.. denne kuttet ikke i det heletatt.. men nå er den oljet, ikke stroppet etc da..

Men ellers, heftig vekt!, ligger veldig godt i hånden, synes kanskje håndtakene er litt so-so, virker som om de har benyttet en mindre kniv som mal, også bare døttet denne inn i disse uten å tilpasse..

Bilder kommer.. en gang.. :D

Ja, interresant kniv :), veldig pen, det skal den ha, men samtidig, totalen ble vel $420 for hele skjitn, kniv+honing+frakt+toll+tull.. sukk.. jeg kunne vel ha kjøpt et lass med tortoiser på Classic for den prisen.

Synes det er en bitteliten nedtur at håndtverket på håndtaket er såpass "dårlig", skal se om jeg klarer å få tatt noen kvalifiserte bilder av det, se om jeg får laget meg en fotoboks-ting i kveld.

Ja, interresant kniv :), veldig pen, det skal den ha, men samtidig, totalen ble vel $420 for hele skjitn, kniv+honing+frakt+toll+tull.. sukk.. jeg kunne vel ha kjøpt et lass med tortoiser på Classic for den prisen.

Synes det er en bitteliten nedtur at håndtverket på håndtaket er såpass "dårlig", skal se om jeg klarer å få tatt noen kvalifiserte bilder av det, se om jeg får laget meg en fotoboks-ting i kveld.

du kommer jo ett stykke inn i køstom verden for den summen, og hvis du føler at håndtaket ikke er helt på høyden så er det jo en liten nedtur

Yeps, hadde jeg bare sluppet tollen så hadde jo det vært fint, men se, disse folkene på posten de ser til å plukke ut mine pakker ofte nå. Denne ble tillogmed plukket ut av tollverket for behandling, så den lå der en uke.. sukk..

Yeps, hadde jeg bare sluppet tollen så hadde jo det vært fint, men se, disse folkene på posten de ser til å plukke ut mine pakker ofte nå. Denne ble tillogmed plukket ut av tollverket for behandling, så den lå der en uke.. sukk..

nesten så en kan ha de mistenkt for å føre statestikk over mottak av pakker fra utlandet, skummelt.

Det er nesten så det kan se ut slik, jeg startet i januar med å hagle inn pakker via ebay og diverse, ikke en eneste pakke ble stoppet, tilogmed 8 kilos pakke med stein til 650 ellernoe dollar glei rett igjennom..

Nå derimot.. veldig lav frekvens på pakkene, men når jeg ser pakkespor så er alle inne til "tollvurdering"...

Mulig dog at det er sommervikarer som har kommet og i sin iver skal følge boka?

Det er nesten så det kan se ut slik, jeg startet i januar med å hagle inn pakker via ebay og diverse, ikke en eneste pakke ble stoppet, tilogmed 8 kilos pakke med stein til 650 ellernoe dollar glei rett igjennom..

Nå derimot.. veldig lav frekvens på pakkene, men når jeg ser pakkespor så er alle inne til "tollvurdering"...

Mulig dog at det er sommervikarer som har kommet og i sin iver skal følge boka?

"Sommervikar" og "følge boka", kanskje posten har satt høyere krav til vikarene sine. Spørs om jeg skal vente litt med å handle noe mer.....

De har "blinka" deg ut Asbjørn ;)

Grattis med Grelot'en, det var vel godt å få den i hus nå, det ble jo endel venting. Litt synd at håndtaket ikke svarte helt til forventningene, men forhåpentligvis barberer den så bra så du glemmer det :)

"Sommervikar" og "følge boka", kanskje posten har satt høyere krav til vikarene sine. Spørs om jeg skal vente litt med å handle noe mer.....

Vel, du vet jo, det er jo altid de som tror de skal vise at de gjør en bra jobb?, etterhvert så finner de vel ut at det ikke er noe poeng.. :)

Vel, du vet jo, det er jo altid de som tror de skal vise at de gjør en bra jobb?, etterhvert så finner de vel ut at det ikke er noe poeng.. :)

det er vel riktig det, knall innsats første uka, også ingenting

De har "blinka" deg ut Asbjørn ;)

Garantert.. får bare håpe de ikke sitter og googler oss også nåda :), ser dette forumet blir heftig indexert av google..

Grattis med Grelot'en, det var vel godt å få den i hus nå, det ble jo endel venting. Litt synd at håndtaket ikke svarte helt til forventningene, men forhåpentligvis barberer den så bra så du glemmer det :)

Ja, blir jo lit nitpick når man har hørt så mye bra om den, men det er jo ikke håndtaket jeg skal barbere meg med så.. :)

Balansen er iallefall fin, sammenlignet med Wapi.. :D

Blir spennende å høre hvordan den barberer! Apropo bilder, kanskje du kunne gjort noe ala det jeg gjorde med Micartan min og lagt de ut i bildetråden?

Jeg tror jeg vil ha noe med oliventre, veldig fine mønstre og fargesprang i det. Spørs bare hva slags fasong det skal være, må være noe som komplementerer kniven..

Jeg vil tippe et håntak av oliventre vil komplimentere Le Grelot'n meget godt ja. Hvordan er balansen med håndtaket du har nå? Hvis den allerede er bra er det kanskje litt risikabelt å gå for en av de store håndtakene?

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this