Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
asbjorn

Le Grelot

Recommended Posts

Noen her som har fulgt med B&B Le Grelot opplegget?

Har klart å karre meg på lista, så om noen uker har jeg vel en liggende her, virker som om det kan kanskje bli flere tilgjengelig, samt at endel har trukket seg..

Det kan se ut som $260 + $15 ellerno for honing, og noen dollar for FedEx.. så den blir nok ikke billig :D, men det er jo en rimelig spesiell utgave da.

Var jo ikke en skrekkelig pris det, iallefall om du slipper unna toll og moms om de markerer pakken hyggelig. Blir nok grym å ha i samlingen!

nei, tror det er en kurrant pris, får se hva som skjer med toll, etc, men med tanke på hva slags kniv det er, så tror jeg det er verdt det.

Gleder meg iallefall.

Gleder meg til å høre hva du har å si om den!

Saft suse, ser du har rundet 300 innlegg nå! Du har jaggu en tredjedel av alle innleggene skrevet her inne. :D

Jaha, da liggern endelig i en shop dedikert for knivene (foreløpig), så gjelder det å få checkout knappen til å fungere..

Alle vi som bor utenfor USA har fått checkout knappen disablet siden koblinga til USPS har falt ut for shipping-beregning. Synd de fjernet muligheten for FedEx i samme slengen, men via pm har jeg iallefall fått "bestilt" FedEx shipping.

Så gjelder det å se hvor lang tid det tar før beregninga av frakt er fedig da, frykter dyr frakt:)

Av alle ting, så virker det som om de har faktisk klart å "utnytte" somletiden, Joel har vist allerede slipt knivene som skulle slipes.

:mrgreen:

then enters waitstate...

Da fikk jeg endelig betalt, og av alle ting, han som sender ut satt å printa lapper i samme runde, så min går også ut idag..

De bi lækkert ja :)

Blir spennende å høre hva du synes om den! Etter alle solemerker blir den sikkert bedre enn best, den ser iallefall voldsomt lekker ut på bildene! Ble det fedex som skal ta seg av sendingen? Isåfall bør det vel ikke ta mer enn en ukes tid før den dukker opp?

Nei, sukk, ble USPS Priority, men det tar jo også fint lite tid, men jeg er garantert på at jeg må betale toll da.. får leve med det.

(Fikk forøvrig en DHL pakke tidligere (mikroskopet forøvrig), trodde jeg slapp toll.. så viste det seg at nabo-bedriften hadde fått den regninga.. tok litt tid før de lurte på hva pokker de betalte hos DHL.. må se DHL hadde shortcut'a litt der..)

FedEx ble over dobbelt så dyrt, og det ville ta meg enda lengre tid å få betalt den da, USPS ble lagt opp tidligere idag, så jeg ventet på fedex prisen, men når jeg så at jeg kunne få den sendt idag, og dobbel pris, så skjit au.. er jo $30 allerede nå på kniven.. er jo forsåvidt ikke dyrt da.. :D

Åja, jeg spurte forøvrig om å få den honet så den var "buttery smooth" som Joel kommenterte i reviewet, fikk da følgende svar tilbake:

As for honing, if you want it buttery smooth, it's up to you to give it 100 strops on the backside of a vuluptuous Scandinavian virgin.

Så jeg må vel finne en kandidat som strop :)

Flott!

Hvordan skal vi klare å holde de i samme tilstand?, kan være fristende å sjekke om de stropper like godt etter en runde i halmen også :)

Jeg ser det er en del som har begynt å motta sin Le Grelot på B&B nå, virker jo veldig lovende! Utseendemessig er det iallefall ikke noe å si på den, slike minimalistisk vakre kniver er utrolig flotte. Blir spennende å høre hva du har å si om den når den dukker opp!

Yeps, dette er det siste jeg har fra USPS:

"Your item left the United States from SAN FRANCISCO at 9:18 AM on June 6, 2008."

Driver og refresher pakketrace på posten.no for å se når det endrer seg der (Ja, den ble registrert der, samtidig med at den ble registrert på USPS.. )

Det ser iallefall ut som om folk er fornøyde:

http://www.badgerandblade.com/vb/showth ... post622175

Denne var litt interresant:

Some of the razors were ok outta the box - so those I took all the way up to a Shapton 30K or a Natural Japanese 50K

Skal vi risikere å bli nødt til å kjøpe en 50K stein nå eller????

Du blir vel nødt til å bestille en 50K japaner da gitt. Plutselig ble kniven en god del dyrere! :D Neida, en Shapton 30K pluss en pasted strop burde vel holde? Eventuelt er vel en 50K vannsten omtrent det eneste du ikke har, er det ikke? Kanskje en mulighet til å gjøre stensamlingen komplett?

Mja, jeg mangler større deler av shapton spektret.. :), og et par gamle barberstones..

Men jeg er gørrlangt unna samlingene til Joel, Ouch, So, og slike, de kan du bare ikke slå..

Japanske natursteiner har jeg holdt meg unna, tror det kan bli farlig dyrt.. Hadde jeg hatt en ferrari så skulle jeg ha solgt den, og kjøpt et par steiner, men det har jeg altså ikke. :)

Her går det framover, etter 10 dager i luften mellom usa og amerika, så ble den registrert ankommet norge kl 1632 idag.., og er nå til fortolling..

KANSKJE kan jeg prøve den til helgen.. :D

Jeps.. FAAANS toll-duster.. Jeg fikk en annen pakke som kom til landet på samme tidspunkt, den var også innom tollen, men jeg fikk den for to dager siden..

Sånn ser det ut nå:

19.06.08 08.42 Lagt til fortolling 0024 OSLO

19.06.08 08.42 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

19.06.08 08.14 Lagt til fortolling 0024 OSLO

17.06.08 08.25 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

16.06.08 16.32 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

16.06.08 16.32 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

06.06.08 09.18 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

06.06.08 08.53 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

05.06.08 14.53 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

SUKK!!

Ach, surt! Uflaks at den ble stoppet, pakker i den størrelsen har jeg flere opplevd at de ikke har brydd seg med å sjekke og bare sendt den videre. De var imidlertid bare rett over tollgrensen. Ble forresten pakken sendt med en privatperson som avsender?

er litt usikker, B&B tenker jeg var avsenderen. De har tidligere uttalt at de må legge på tollverdi for å ikke skape problemer for seg selv, har vært endel diskusjoner rundt dette pga disse såpe-prøve pakkene og slikt.

Har forøvrig budsjettert med toll/mva på denne, så den saken er grei, men de bør spa den ut.. det hender de stopper pakker, og sender meg brev på tolling, men jeg har flere ganger bedt de om å fortolle, og jeg har også bedt de om å sende slike brev på epost om de ikke klarer å gjøre ting uten å spørre meg. Denne gangen har jeg hverken fått brev eller epost...

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de må spørre om slikt hver gang. Skulle hvert slik at man kunne gi dem tillatelse for det inneværende året (eller for all fremtid), det hadde jo spart dem for en del papirarbeid. Hvis pakken din allerede er lagt til tollvurdering tyder det kanskje på at du ikke trenger å godkjenne det denne gangen? Tror aldri jeg har opplevd å måtte betale toll og moms for en pakke hvor de ikke har kontaktet meg på et eller annet vi først.

Hvis du ser på papiret du signerer, eller når du får hentelapp, så står det der, at du samtykker til at posten skal foreta slik tollbehandling uten å spørre. Men se det.. det skjer aldri...

Var en gang det faktisk var greit at de spurte da, kjøpte steiner til $80, og dama som solgte de hadde skrevet på $370 ellerno, det hadde blitt sur toll... :)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this