Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
Runej72

Fersking med ny kniv fra eBay.

Recommended Posts

Hei.

Fersking som ble veldig fasinert av barbering med kniv etter ferie i Tyrkia.

Etter en runde på eBay fant jeg en kniv jeg likte veldig god, har nå fått den hjem. Siden jeg ikke kan så mye om dette endå, håper jeg på tilbakemelding fra dere angående denne kniven. Ser den grei ut? Er det håp om å få til en brukbar barberkniv av denne? Noen som kjenner historien til denne kniven?

Her skulle det være med bilder, men de ble dessverre ikke med.

På bladet står det THE 1000. Produsert av Taylor Sheffield England.

20171116_113405.jpg

20171116_113351.jpg

20171116_113339.jpg

20171116_113330.jpg

Edited by Runej72
Manglet bilder

Hei
Jeg kjenner ikke denne, men på generelt grunnlag kan man si at alle kniver fra Sheffield er bra saker.
Jeg bruker å si at om det står «Eskilstuna Sweden», «Solingen Germany» eller «Sheffield England» på knivbladet er du stort sett alltid garantert at det er veldig bra stål.
Ser at denne har en god del spor etter «pitting» (groper hvor det har vert rust som har blitt fjernet). Om man ønsker, kan man slipe/pusse bort disse, men det er ikke viktig. Så lenge eggen er bra, kan dette bli en finfin kniv. Om du ønsker å få vekk «pittinga», og få den blank og fin, finnes det mange oppskrifter og videoer på youtube du kan følge. Bare søk på «Restore straight razor».
Her er en beskrivelse av noen kniver jeg sjøl har restaurert: http://madsno.com/shaveblog/restored-straight-razors/

Lykke til :-)

ser på bildene at det er pitting helt nede på bevel og egg.hvis denne er dyp vil du ikke kunne få en shave ready egg på den.da vill eggen bli som et sagblad.det vil man muligens ikke finne ut før man forøker å slipe den.har selv måtte kassere en kniv pga dette.når men kjøper kniver på e-bay er det noen ting man bør se etter,så som rust og pitting, merker etter tidligere sliping,som at ryggen er flat på sidene etc.kan være vanskelig å se,men enkelte selgere er flinke til å legge ut gode bilder.meget gode kniver er fult mulig å få for noen få hundrelapper.

har selv kjøpt mye fra johnloc1 og 834fuf. disse er dyktige med å legge ut gode bilder,og knivene deres er stort sett av meget god kvalitet. johnloc1 er amerikaner å seger masse amerikanske kniver.disse har et fantastisk stål. 834fuf har mye fra sheffield og solingen.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this