Jump to content
Barbershop.no forum
OJ82

Topp 5 såper

Recommended Posts

Her er mine:

• Proraso  Hvit
  • OSMA Tradition
  • Imperial Barber
  • Muhle Aloe Vera
  • Colonel Conc

Når jeg tenker meg om så er det vanskelig og rangere de 4 første, synes de alle er kjempebra !!

Stirling

Phoenix&Beau

Catie's Bubbles

Phoenix Artisan Accoutrements 

Fitjar

Nevner top 5 produsenter jeg, ellers hadde top 5 vært 5 fra Stirling;)

Edit: Glemte Tabac, så da blir det top 6 ?

Mine såper øverst på listen er ikke mange. Jeg har de siste to årene testet en del og har kommet frem til at jeg står igjen med kun to barbersåper som jeg kommer til å rebestille.

1. Proraso med mint (grønn?)
2. Fitjar Mint Extreme (selges ikke lenger, men er vel erstattet av "Folgefonn" etter at Fitjar startet opp igjen?)

Jeg har også prøvd en del andre og såpene i seg selv er gode, men duften og friskheten mangler i dem alle. Jeg vil ha noe som river i kjakene og som kjøler litt.

Fitjar hadde lett blitt nummer en her hvis den hadde vert litt enklere og lage skum med. På det punktet er Prorasoen best, Dessuten så koster den jo mye mindre også.

Hvis noen har forslag til friske barbersåper som river litt så kjør på :) Jeg liker IKKE produkter som lukter "gammel mann" som musk, furu einer etc. 

On 12.2.2018 at 7:15 AM, Bjerknez said:

Mine såper øverst på listen er ikke mange. Jeg har de siste to årene testet en del og har kommet frem til at jeg står igjen med kun to barbersåper som jeg kommer til å rebestille.

1. Proraso med mint (grønn?)
2. Fitjar Mint Extreme (selges ikke lenger, men er vel erstattet av "Folgefonn" etter at Fitjar startet opp igjen?)

Jeg har også prøvd en del andre og såpene i seg selv er gode, men duften og friskheten mangler i dem alle. Jeg vil ha noe som river i kjakene og som kjøler litt.

Fitjar hadde lett blitt nummer en her hvis den hadde vert litt enklere og lage skum med. På det punktet er Prorasoen best, Dessuten så koster den jo mye mindre også.

Hvis noen har forslag til friske barbersåper som river litt så kjør på :) Jeg liker IKKE produkter som lukter "gammel mann" som musk, furu einer etc. 

Vil anbefale deg å titte på Stirling sine "Glacial" såper, der snakker vi kjølig:)

maggardrazors er stedet :)

Jeg skal se nærmere på denne :)

Når det er sagt så må jeg etter en kjapp test i går si at jeg også liker litt mer krydrete lukter i barbersåpe. Har en såpe fra Crabtre And Evelyn (sandalwood?) som føles behagelig. Det er jo stort sett bare en lukt man kjenner under barbering og kanskje en liten stund etterpå. 

Men skummet fra denne såpen likte jeg ikke. Synes ikke jeg fikk til skikkelig krem med denne. Skummet var veldig luftig og lett...

Også på litt krydret lukt vil jeg anbefale Stirling sine såper. :) Ang. C&E så har de hatt en feilproduksjon. Jeg kjøpte en som var totalt ubrukelig som jeg fikk returnere. Usikker på hvordan de er nå, men jeg styrer unna.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...