Jump to content
Barbershop.no forum
BladeRunner

"Trygge" såper og krem for en nybegynner

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å prøve ut og satse på tradisjonell barbering og er opptatt av at det jeg tar på huden min skal være "rent" og "trygt". Ingen parabener, petroleumsprodukter, kreftfremkallende eller andre skumle kjemikalier og slik altså. Så jeg lurer på hva som anbefales av barberkremer og/eller såper som er mest mulig naturlig, kanskje til og med økologisk? (jeg har ikke bestemt meg for såpe eller krem enda, er åpen for begge).

Det finnes mye der ute som påstås å være naturlig og trygt, men ved nøyere ettersyn stemmer det ikke, eller det er jukset på et eller annet vis. Blant annet Mühle sin økologiske barberingskrem påstås å kun inneholde en økologisk ingrediens. Og å sette seg inn i alle de ulike stoffene -om de er trygge eller ikke, er en jobb i seg selv. Derfor håper jeg på noen erfaringer og tilbakemeldinger her fra de som vet mer.
Jeg har lurt litt på Charlottes urtekosmetikk sin økologiske "Beldi black soap" som er basert på forsåpet olivenolje og renset vann. Og så har jeg lest mye bra om Fitjar Islands sine produkter. Jeg har kikket på ingredienslistene på noen av deres produkter på nettsiden og finner så langt ingen "skumle" kjemiske navn, men samtidig sier nettsiden ingenting om at de satser på naturlige, trygge eller økologiske produkter så jeg vet ikke helt (de fleste pleier jo å skryte over slikt) ^_^

Tips eller erfaringer dere vil dele?

1 time siden, OJ82 skrev:

Prøv Wickham's 1912 serien, en genial såpe til en rimelig pris:D

sjekka opp hjemmesiden. skal lete lenge for  finne et "tryggere"produkt

12 minutter siden, bayliss skrev:

sjekka opp hjemmesiden. skal lete lenge for  finne et "tryggere"produkt

Tror det skal være trygt nok;) Har du testa Wickham's 1912?

4 timer siden, OJ82 skrev:

Tror det skal være trygt nok;) Har du testa Wickham's 1912?

har ikke prøvd den nei.er mere pa Fine og RazoRock fortiden

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...