Jump to content
Barbershop.no forum
Guest Ansgar B

Beste og billigste barbering!

Recommended Posts

Guest Ansgar B

Disse produktene synes å være "å skape behov".

Min 89 år gamle morfar har glatt og stram hud i ansiktet, som en 30-åring. Hemmeligheten mener han er barberingen og såpen han bruker. God gammeldagse Sun-Light såpestykker. Vasker seg grundig og smører godt på med såpe i ansiktet, og bruker Gilette engangshøvler. Jeg har prøvd det selv nå de siste par årene. Smooth barbering, aldri sår og superglatt hud. En pakke med 2 såpestykker koster 25 kroner på Rema, og varer minst et år.

Ingen skal lure på meg superdyre løsninger. Sun-Light og Gillette engangs er nr 1?

Hei. Gøy å høre om slike gamle triks. At det også funker med Sun light-såpe er ganske logisk. Såpe er såpe. Det viktigste er å varme og hydrere skjegget godt. Hvilken såpe man bruker er ikke det viktigste, bare man gjør det grundig så såpa får tid til å bryte ned det naturlige oljelaget rundt skjeggstubben slik at vannet kan trekkes inn.

Dette bekrefter min teori om at det viktigste er forberedelsene. Et godt preppet skjegg kan man barbere med nesten hva som helst (til og med engangshøvler). Engangshøvler bruker jeg dog ikke; det er dyrt i lengden og genererer mye søppel. 
Lurer vel på om ikke din morfars glatte hud i en alder av 89 bør skrives på kontoen for gode gener men hmmm. Gøy å prøve nye triks. Tror jammen jeg stikker ut og kjøper en Sun light-såpe :-)

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...