Jump to content
Barbershop.no forum
Sign in to follow this  
bayliss

japanske kniver

Recommended Posts

Hei.

Jeg kan trygt anbefale Feather Artist Club sine kniver med utskiftbare knivblader i forskjellige utførelser.

Om du velger type DX eller RG er bare opp til hvor mye du vil betale. DX er rustfritt gjennom hele, mens RG er Messing belagt mener jeg.

Tror ikke du klarer å slite ut noen av dem......

Bladene er sylskarpe, så jeg ville begynt med et Pro Guard blad, som har en slags beskyttelsetråder om man kan kalle det det, for å lette bruken for nybegynnere.

Deretter kan du prøve deg frem på de andre variantene som er mere "aggressive" i mengden blad som er åpen uten for selve bladholderen.

Jeg bruker kun disse knivene nå, da jeg er litt lat med tanke på å slipe opp vanlige barberkniver.

Alltid skarpe og klare til bruk!

Lykke Til!

Hei.tengte mer på tradisjonell kniv,ikke med utskiftbare blader.fant en cape i mint tilstand.så slo til på den.så nå er det bare å vente på postmannen?

Gratulerer med flotte kniver. 
Vet egentlig lite om japanske barberknivprodusenter i «vestlig stil», men kan anbefale på det varmeste å prøve en kamisori – som er den tradisjonelle japanske barberkniven.
Ellers er det verdt å legge merke til at når japanerne skal lage knivblad av beste kvalitet, buker de ofte svensk stål.
Faktisk er det ikke optimale forhold for produksjon av knivstål i Japan. Det finnes geniale knivsmeder i der, men selve stålet er altså ofte svensk. Det japanske stålet har i stor grad blitt myteomspunnet i nyere tid. 

1 time siden, madsno skrev:

Gratulerer med flotte kniver. 
Vet egentlig lite om japanske barberknivprodusenter i «vestlig stil», men kan anbefale på det varmeste å prøve en kamisori – som er den tradisjonelle japanske barberkniven.
Ellers er det verdt å legge merke til at når japanerne skal lage knivblad av beste kvalitet, buker de ofte svensk stål.
Faktisk er det ikke optimale forhold for produksjon av knivstål i Japan. Det finnes geniale knivsmeder i der, men selve stålet er altså ofte svensk. Det japanske stålet har i stor grad blitt myteomspunnet i nyere tid. 

veit cape har svensk stål.muligens også manaslu,mener å ha lest at det er samme fabrikk som lagde begge.er også spent på kropp som er laget shefield.dette ståle er jo også kjent som kvalitetssål. planen er å renovere manaslu og kropp.cape er så å si mint.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this