Jump to content
Barbershop.no forum
bayliss

slipesteiner

Recommended Posts

da har jeg fått prøvd llun melynllyn litt, å må bare si det er en meget god stein.har brukt den som en finisher etter naniwa 12k. sliper under rennende vann.eggen blir meget skarp og også behagelig/snill mot huden.hadde egentlig tenkt å investere i en coticule,men med resultatet jeg får med denne tror jeg ikke jeg gidder å betale x10 for en coti. steinen er 6,5x20 cm og kostet 300kr ink frakt.kom ferdig lappet på begge sider og med slurry stone.bruk med sistnevne har jeg ikke forsøkt.

lilla llyn melynllyn er en veldig fin slipe sten 12k-15k, har den selv og dragon's tongue som er ca 8k-10k.dette er gode stener men jeg skulle ønske at de jeg hadde var litt bredere.

lilla llyn melynllyn er en veldig fin slipe sten 12k-15k, har den selv og dragon's tongue som er ca 8k-10k.dette er gode stener men jeg skulle ønske at de jeg hadde var litt bredere.

veit han jeg kjøpte av har steiner på 7cm eller 3" i både lm og dt. http://www.ebay.ie/sch/aj_1001/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

mener han hugger og produserer slipesteinene selv.

Ja det er han samme jeg kjøpte av for et par år siden også.men da hadde han stort sett bare 3.5cm brede.ser han har fått opptil 7.5cm nå,men jeg får klare meg litt til med de jeg har.

Lager bra slurry og sliper fint hvis man bare skal ha en touch up.

Artig ?blei det bra og var det enkelt ?

Den 16.7.2016 at 14.51, bayliss skrev:

slipt fra bevelsett til hht på en stein for første gang.steinen er en coticule på 5x15 cm

20160716_143250_resized.jpg

2 minutter siden, Razor skrev:

Blei litt træl i begynnelsen så måtte på you tube å kikke litt.syns ikke finishen blei bedre en med Llyn.men skal teste litt flere teknikker

Den 18.7.2016 at 19.59, Razor skrev:

Blei litt træl i begynnelsen så måtte på you tube å kikke litt.syns ikke finishen blei bedre en med Llyn.men skal teste litt flere teknikker

Da var shapton pro stenene fra Japan kommet.1500, 5000 og 8000 grit.her sammen med resten av samlingen som er Llyn melynllyn, coticule og naniwa ss i 8000 og 12000 grit. I morgen kommer atoma 400 diamantplate,så da blir naniwa lapping stone pensjonert.

20160726_142130.jpg

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...